سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط اشتغالزایی در کرمانشاه چگونه ارتقاء می یابد؟

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اگر به اقتصاد دانش بنیان بیشتر توجه شود، شرایط اشتغالزایی استان ارتقاء پیدا می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از تلاش برای راه اندازی کرسی کارآفرینی در دانشگاه رازی خبر داد و گفت : راه اندازی کرسی کارآفرینی بنا به پیشنهادی است که اخیرا از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به دانشگاه داده شده که ما نیز اجرای آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

او گفت : هرچند دانشگاه رازی در حال حاضر در زمینه بهبود فضای کارآفرینی فعالیت‌هایی دارد، اما امیدواریم با راه اندازی کرسی کارآفرینی بتوانیم نقش فعالانه تری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه رازی بااشاره به جایگاه کارآفرینی در بهبود وضعیت اشتغال، افزود: باید بتوانیم بگونه‌ای اکوسیستم کارآفرینی را در استان تقویت کنیم که به جای اینکه در صدر بیکاری کشور باشیم، در صدر کارآفرینی کشور قرار بگیریم.

او با بیان اینکه اتکاء به اقتصاد دانش بنیان می‌تواند این هدف را محقق کند، افزود: اگر به اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری شود، شرایط اشتغالزایی استان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

کارآفرینی گفتمان غالب دانشگاه‌های ایران نیست

فرزاد ویسی معاون پژوهشی دانشگاه رازی ورود ادبیات کارآفرینی به دانشگاه‌های دنیا را از حدود ۵۰ سال پیش و دانشگاه‌های ایران را از سال ۱۳۸۰ دانست و گفت: هرچند که از اوایل دهه ۸۰ تاکنون در دانشگاه‌های ایران ارائه دروس و طرح توسعه کارآفرینی پیگیری شد، اما واقعیت این است که تا چندسال پیش کارچندانی در این حوزه انجام نگرفت.

او گفت: تنها از حدود پنج، شش سال پیش واژه و موضوع کارآفرینی به گفتمان نسبتا رایج در دانشگاه‌های ایران تبدیل شد، اما هنوز هم به گفتمان غالب تبدیل نشده است.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی افزود: تا زمانی که کارآفرینی به گفتمان غالب در دانشگاه‌های ایران تبدیل نشود، نمی‌تواند در توسعه منطقه‌ای اثر داشته باشد و از سوی دیگر کارآفرینی را باید با نگاه دانش بنیان در دانشگاه پیش ببریم.

او به تعریف دانشگاه‌های نوین از دیدگاه سازمان یونسکو پرداخت و گفت: طبق تعریف جدید یونسکو، دانشگاه نوین، جایگاهی است که در آن مهارت کارآفرینی به منظور بهبود قابلیت‌های فارغ التحصیلان جهت تبدیل شدن به کارآفرینان توسعه می‌یابد.

ویسی ادامه داد: براین اساس ما موظف هستیم که دانش آموختگان را بگونه‌ای تربیت کنیم که به کارآفرینان خوبی تبدیل شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی به رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی توسط وزارت علوم طی چندسال اخیر هم اشاره کرد و گفت: هرچند تا چندسال پیش به رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی کمتر توجه می‌شد، اما در چندسال اخیر مورد توجه قرار گرفته و دانشگاه رازی هم در این زمینه بخوبی ورود کرده است.

او افزود: مرکز آموزش‌های مهارتی و مرکز مشاوره شغلی را نیز در دانشگاه به منظور کمک به کارآفرین شدن و اشتغال دانش آموختگان راه اندازی کرده‌ایم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.