سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت بیش از ۴۴۰۰۰ دانش آموز کرمانی در جشنواره کتابخوانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمان از شرکت بیش از ۴۴ هزار دانش آموز کرمانی در جشنواره کتابخوانی "دانایی و توانایی" خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه مرادی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: بیش از ۴۴ هزار دانش آموز در استان در مراحل سه گانه مدرسه، منطقه و استان در جشنواره کتابخوانی "دانایی و توانایی" شرکت کردند که در نهایت ۱۲ نفر به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.

او افزود: راه یافتگان به مرحله کشوری از بین دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نوق، بافت، رفسنجان، زرند، جیرفت، عنبرآباد، ناحیه دو کرمان، راور و شهربابک انتخاب شده اند و مرحله کشوری هم به صورت مجازی از سوی اداره کل فرهنگی، هنری وزارت متبوع در حال برگزاری است.

مرادی کتاب را روشنی بخش تاریکی‌های نادانی خواند و گفت: هفته کتاب فرصت بسیار مغتنمی برای همه اقشار جامعه به ویژه معلمان و دانش آموزان برای انس بیشتر با این یار مهربان است.

او به آغاز ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان‌های منتخب اجرای طرح "نماد" باید به بهترین شکل ممکن کارشان را انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بر موضوع غربالگری دانش آموزان از سوی مشاوران مدرسه، مراکز و هسته‌های مشاوره به لحاظ آسیب پذیری و در معرض خطر بودن تاکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین رویکرد‌های آموزش و پرورش آموزش خود مراقبتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. 

 او تصریح کرد: اجرای طرح نماد به این دلیل که نجات هر انسانی منجر به نجات یک جامعه می‌شود، بسیار مهم  است. 

انتهای  پیام/ م  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.