سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگنه در صحن علنی:

انحصار طلبی به نفع چند دانشگاه مغایر با قانون اساسی است

نماینده تربت حیدریه به وزیر علوم به دلیل انحصار طلبی به نفع چند دانشگاه، تقلیل جایگاه دانشگاه‌های شهرستان و انتقال به زیرمجموعه برخی دانشگاه‌های بزرگ تذکر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز در تذکری به وزیر علوم گفت: متأسفانه این وزارتخانه چند سالی است که بر اساس طرح آمایش، جایگاه بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را در شهرستان‌ها و استان‌های محروم به ویژه به بهانه ارتقای کیفی نظام آموزش عالی، از دانشگاه به دانشکده تقلیل می‌دهد یا اجبار می‌کند به عنوان ترفیع، ذیل برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور باشند.

او ادامه داد: دولت یازدهم در همه مسائل اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سیاست انقباضی دنبال کرده و این سیاست و ایجاد انحصار متأسفانه مراکز آموزش عالی را هم درگیر کرده است. اخیراً دانشگاه تربت حیدریه، گناباد و کاشمر که با زحمات دولت‌های قبلی، امروز ارتقا پیدا کرده‌اند و اعضای هیئت علمی دارند و به تناسب، داشته‌ها و نوآوری‌های علمی آنها به مراتب از برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور هم بیشتر است؛ اما معاون وزیر علوم در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه حاضر می‌شود و دانشگاه را به اینکه «باید پردیس یکی از دانشگاه‌های بزرگ شوید» تهدید می‌کند.

زنگنه یادآور شد: امروز انحصارطلبی علمی به نفع چند دانشگاه بزرگ دنبال می‌شود و این مغایر با قانون اساسی و فرمایش مقام معظم رهبری است که به بهانه ارتقای کیفی، نباید هویت علمی شهرستان‌ها را بگیریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.