ساماندهی سهمیه‌های کنکور در دست بررسی شورای انقلاب فرهنگی است تا دست آخر، آن را مجلس به تصویب برساند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم اسدی بیدمشکی؛ تابستان برای دانشجو‌ها و بسیاری از دانش آموزان ایران می‌تواند یادآور یک آزمون باشد که به بخشی از خاطراتشان تبدیل می‌شود؛ امسال آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی یا همان «کنکور» به ۵۱ سالگی رسید، اگرچه برخی ریشه‌اش را تا سال ۱۳۱۷ دنبال کرده‌اند. با اینکه سال‌ها صحبت از حذف کنکور می‌شود، اما هنوز هم آزمونی معتبر به شمار می‌رود که میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو از مدت‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

بنا بر گزارش‌هایی، ابعاد کنکور از فشار درسی و روحی بر داوطلبان و خانواده‌هایشان، جابه‌جایی و گردش مبالغ چند صد میلیارد تومانی میان مؤسسات کنکوری و جیب مردم، چگونگی تأثیر سوابق تحصیلی، البته جدال بر سر سهمیه‌ها، پای نهاد‌های مرتبط از وزارت علوم تا شورای انقلاب فرهنگی را به میان کشیده است.

کنکور در ایران ۱۹ سهمیه دارد. سهمیه مناطق، ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا، مناطق محروم، حافظان کل قرآن، قاریان قرآن، برترین‌های المپیاد‌های علمی، بومی پذیری، کارگران نمونه، قهرمانان ورزشی، استعداد‌های درخشان و بهیاران از مهم‌ترین سهمیه‌ها هستند که بنا به رخداد‌های گوناگون، سهمیه‌های جدیدی هم مانند مناطق زلزله زده و سیل زده یا به عبارتی دیگر، مناطق درگیر بلایای طبیعی مصوب می‌شوند.

ریشه سهمیه‌های ایثارگری در قوانین بالادستی/ ۱۳۹۶، تعادل در پذیرش دانشجو به هم می‌ریزد

به اعتقاد برخی، دلیل قرار دادن سهمیه و اعمال آن در نتایج اولیه داوطلبان کنکور «عدالت آموزشی» یا به بیان قانون، «توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی سراسر کشور» است که تا جای ممکن، تمامی آزمون دهندگان در شرایطی عادلانه و بر حسب ظرفیت ویژه آن سهمیه (به جز سهمیه‌های آزاد) به دانشگاه بروند. بر اساس قانون، کشور به ۳ منطقه تقسیم شده و هر استان با ملاک‌های متفاوتی مانند برخورداری امکانات مختلف و غیره در هر کدام از این مناطق قرار می‌گیرند. از سویی، قانون به ایثارگران و وابستگان آنها و خویشاوندان شهدا در محدوده‌ای معین سهمیه‌هایی را اختصاص داده است و به نظر می‌رسد، یکی از موضوع‌هایی که بیشتر از دیگر مسائل، مورد اختلاف میان صاحبنظران، داوطلبان و جامعه است، دلیل سهمیه‌های ایثارگری و تأثیرشان باشد. به گونه‌ای که برخی از داوطلبان ذی‌نفع به اختیار خود از آنها بهره‌ای نمی‌برند و البته برخی هم طبق قانون، استفاده می‌کنند.

بر مبنای ماده ۹۰ «قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰-۱۳۹۶)» مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ از سوی مجلس شورای اسلامی، ماده ۷۰ «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده ۴۷ «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» گزینش داوطلبان با تفاوت‌هایی همراه است.

۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به «همسر و فرزندان شهدا»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵ % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد (سهمیه ایثارگران ۲۵%). همچنین از سال ۱۳۹۶، ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل ویژه «جانبازان زیر ۲۵ % و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه» قرار داده شد (سهمیه ایثارگران ۵%).

به گفته معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ مصوبه سال ۹۶ باعث بر هم ریختن تعادل سهمیه پذیرش در کشور شد.

ایثارگران برای قبولی در هر رشته محل، باید حداقل ۷۰ درصد نمره گزینش آزاد در آن رشته محل را کسب کنند و حد نصاب نمره برای این داوطلبان ۷۵ درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل منتخبشان است.

به بیانی ساده‌تر، در کنکور سراسری اگر ظرفیتی ۱۰۰ نفره فرض شود، به تعداد ۵ صندلی، سهمیه ایثارگران ۵ درصد و به میزان ۲۵ صندلی، سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد است.

افزون بر اینها، سهمیه خانواده شهدا، پدر، مادر، خواهر و برادر شهید را شامل می‌شود که البته قانون برای داوطلبان با سهمیه رزمندگان بسیجى، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد کل نیرو‌های مسلح از سال ۱۳۶۸ به بعد و سهمیه‌داران رزمنده و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال ۱۳۷۶ به بعد تصریح کرده است که فقط یکبار می‌توانند با استفاده از سهمیه ایثارگران در رشته‌های دوره روزانه و دوبار در دوره‌های دیگر (نوبت دوم یا شــبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد) پذیرفته شوند.


بیشتر بخوانید


ساماندهی سهمیه‌ها پشت در مجلس یازدهم ماند

۱۶ آذر سال ۹۸ وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در لایحه‌ای، سهمیه‌های کنکور را ساماندهی کردند. لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و اصلاح قوانین مرتبط زیر عنوان «لایحه توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی» به دولت ارائه شد. در این لایحه سهمیه‌ها از ۱۹ به ۳ کاهش یافته است و دوم شهریور امسال به گفته منصور غلامی، وزیر علوم در مجلس دهم برای طرح در صحن رأی آورد، اما برای ورود به دستور صحن با تعداد رأی کمی از دستور خارج شد.

پیش‌تر و در ۹ بهمن سال گذشته، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو فعلی کمیسیون صنایع مجلس یازدهم و عضو وقت کمیسیون آموزش مجلس دهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد که «لایحه ارسالی از سوی دولت مبنی بر حذف سهمیه‌های ایثارگری، قهرمانان ورزشی و مناطق محروم و غیره از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رد شده است.»

او این لایحه را شگفت انگیز توصیف کرد و آن را مخالف عدالت خواند.

کارنامه‌ها درباره سهمیه‌ها چه می‌گویند؟

بر اساس کارنامه برخی از داوطلبان کنکور ۹۷ که در اختیار خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گذاشته شده است، تأثیر دو سهمیه ایثارگری ۲۵ درصدی و ۵ درصدی نشان می‌دهد که رتبه کشوری داوطلب تغییر مثبت قابل توجهی پیدا می‌کند. یک داوطلب منطقه یک در تهران (گروه علوم ریاضی و فنی) که سهمیه ۵ درصدی داشته است، با رتبه کشوری ۴۳۲۶۹ در زیر گروه یکم از میان ۱۳۴۱۸۳ نفر، رتبه ۴۵۰۴ را از ۱۱۵۹۷ نفر سهمیه‌دار دریافت کرده است؛ در حالیکه این رتبه در منطقه یک ۱۹۸۵۵ می‌شده است.

سهمیه‌های ایثارگری، لبه باریک عدالت آموزشی

سهمیه‌های ایثارگری، لبه باریک عدالت آموزشی

کارنامه‌ای دیگر (گروه علوم ریاضی و فنی) نشان می‌دهد که داوطلبی با ۵ درصد سهمیه و با رتبه کشوری در محدوده ۶ تا ۷ هزار، رتبه سهمیه‌اش در کانال رتبه‌های سه رقمی ۷۰۰ تا ۸۰۰ است. این فرد در سهمیه مناطق محدوده ۴ هزار را حائز می‌شد. ضمن اینکه او با شرکت در کنکور زبان‌های خارجی انگلیسی، در زیر گروه یکم رتبه ۱۸۶۸۸ کشوری را کسب کرده بوده، اما در سهمیه ایثارگری‌اش، رتبه ۲۱۱۷ اعلام شده است.

سهمیه‌های ایثارگری، لبه باریک عدالت آموزشی

سهمیه‌های ایثارگری، لبه باریک عدالت آموزشی

در نمونه‌ای از سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران، منطقه یک، زیرگروه یکم و گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، داوطلب با کسب رتبه ۱۱۳۳۳، رتبه ۱۹۱ را دریافت کرده است.

سهمیه‌های ایثارگری، لبه باریک عدالت آموزشی

سهمیه‌های ایثارگری، لبه باریک عدالت آموزشی

البته به گفته کارشناسان آموزشی و انتخاب رشته، این‌گونه سهمیه‌ها به صورت نسبی، برای داوطلبان حائز رتبه‌های برتر و نامناسب در انتخاب رشته نمی‌تواند چندان اثر گذار باشد، اما در محدوده رتبه‌های متوسط نسبی، تأثیر محسوس و قابل توجهی نسبت به داوطلبان بدون سهمیه خواهد داشت؛ چرا که فرد سهمیه‌دار باید برای به دست آوردن تعداد صندلی محدود سهمیه خودش رقابت کند و ممکن است ظرفیت کم تر و متقاضی بیشتر، داوطلب را به هدفش نرساند.

سهمیه‌ عامل بازگرداندن حق ایثارگر است

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امکان حذف سهمیه‌های ایثارگری گفت: نادیده گرفتن برخی از مسائل حیاتی و مهم کشور، قطعاً تحلیل نادرستی است و عدالت آموزشی درباره توزیع امکانات و غیره بحث می‌کند.

او ادامه داد: هنوز خانواده‌های شهدا حضور دارند و حدود ۲ هزار شهید از جبهه مقاومت داریم. ما نمی‌توانیم خانواده‌ای که هستی‌شان را برای کشور و انقلاب و نظام گذاشته‌اند، نادیده بگیریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: میان کسانی که هستی خود را با اختیار برای مردم و نظام گذاشته‌اند با افرادی که در یک سانحه یا اتفاق درگذشته‌اند، تفاوت وجود دارد.

حجت الاسلام فلاحی گفت: برای نمونه کسی که سهمیه ایثارگری دارد، پیش از شهادت یا آسیب پدر هم از حضور پدرش محروم بوده است و با از دست دادن او در یک حادثه متفاوت است. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا شرایط برای برخی داوطلبان که احتمالاً پدرشان را در کودکی از دست داده‌اند و مدت‌ها از وجود او محروم شده‌اند، مشابه سهمیه‌داران ایثارگری نخواهد بود؟ اظهار کرد: ما با این سهمیه‌ها حق ایثارگر را به او بازمی‌گردانیم، زیرا برای منافع مملکت آسیب دیده است. البته مبانی دینی نسبت به کسانی که از وجود پدر و مادر محروم می‌شوند دستور می‌دهد جامعه وظیفه دارد جای خالی آنها را پر کند و برای تحقق عدالت باید نگاه ویژه‌ای به این دسته داشته باشیم.

سهمیه‌های ایثارگری، فضای خاکستریِ عدالت آموزشی

با وجود اینکه سهمیه‌های کنکور بر اساس قوانین بالادستی مصوب مجلس تعیین شده است، پارلمان تنها نهاد بررسی کننده این سهمیه‌ها نیست. اول شهریور ۹۹ روح الله متفکر آزاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه تأثیر و حذف سهمیه‌های کنکور در شورای انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش مجلس یازدهم مطرح شد و شورای انقلاب فرهنگی هم به مسئله ورود کرده است؛ افزون بر این جلساتی میان اعضای شورا و مجلس برگزار می‌شود.

او افزود: از آنجا که این موضوع در شورای مذکور در حال بررسی است، در نتیجه کمیسیون آموزش برای جلوگیری از موازی کاری منتظر نتیجه بررسی‌های شورای انقلاب فرهنگی می‌ماند.

نیمه شهریور ماه، معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد که حدود ۸ سیاست در زمینه برگزاری آزمون مدون شده است و در صورتی که این تغییرات صورت گیرد، در کنار تغییر سهمیه‌ها باعث رفع برخی چالش‌ها خواهد شد. وزیر علوم هم اخیراً خبر داده است که با استقرار مجلس جدید، ممکن است با شروع سال تحصیلی دوباره پیشنهاد ساماندهی سهمیه‌ها را مطرح کنیم. اگرچه به بیان مسئولان این لایحه تغییری در انتخاب رشته کنکور ۹۹ نمی‌دهد.

درباره اعمال این سهمیه‌ها، نگاه‌های متفاوتی وجود دارد؛ عده‌ای به دلیل اینکه کشور مدیون ایثارگران است، تعیین سهمیه برای آنها و خویشاوندانشان را یک وظیفه می‌دانند و از سوی دیگر، برخی معتقدند زحمات ایثارگران در جای دیگری باید جبران شود تا در صورت ورود دانشجویی با سطح علمی پایین‌تر به دانشگاه‌ها، آینده کشور در دست «فارغ التحصیلان سهمیه‌ای» نباشد؛ البته جدا از کسانی که واقعاً درس خوانده‌اند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۳
مطمئنا پدرهایی که شهید شدن در راه خدا از این سهمیه ی ناحقی که فرزندانشون تو کنکور دارن میگیرن ناراضی هستن حاکمیت هرچقدر از نظر مادی به این بچه ها کمک کنه کسی حق نداره اعتراض کنه ولی تو رقابت علمی سهمیه یعنی ظلم بزرگ حتی شغل و حقوقی که این افراد بعدها از قبل این مدرک سهمیه ای میگیرن مشکوکه به حلال نبودن....
همه جای دنیا خانواده های سربازان و کشته های جنگ گرامی داشته میشن ولی هیچ جا سهمیه ی علمی نمیدن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۱
بی عدالتی محض
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۸:۲۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
اونی که اومده میگه کمترین لطف در حقشون همین سهمیه هست، تو درکی از کسی که روزی ۱۲ ساعت درس خونده ولی بخاطر اینکه چندصدتا رتبش پایین تر شده و جای اون یه سهمیه ای با رتبه ۸۰ هزار که اگه برگشو سفید میداد رتبش بهتر میشد رو داری؟ یکی که میره پزشک میشه و جون مردم میوفته دستش که هیچی حالیش نیست!
مگه ما میگیم به زنو بچه های شهدا چیزی ندن؟چرا بدن، بجاش کلی پولو زمین و... بدن، اینطوری از حق کسی خورده نمیشه، ولی سهمیه ای که حق بقیه رو میدن به اینا نبایدبده بهشون، جالبیشم اینه که وقتی این حرفو میزنیم، مخالفت میکنن و میگن نه سهمیه کمترین چیزه باید سهمیه باشه
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۱۳:۰۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سهمیه تحصیلی ظلم است زیرا افرادی رشته های حساس را پر میکنند که استعداد و سواد کافی ندارند و با اینده جامعه بازی میکنند. پزشکان سهمیه ای خطرناکند. فردی را میشناسم که هیچگونه معلولیت جسمی ندارد و به ادعای خودش ترکش به شکمش و به گفته فردی هم محله اش در چاقوکشی خیابان مجروح شده و در جبهه انرا مداوا و 45 درصد جانبازی گرفته و دندانهایش که بدلیل عدم مراقبت خراب شده بودند قصد افزایش جانبازی داشت. این فرد شب و روز (6صبح تا 1 نیمه شب)مانند موتور بدون هیچ مشکلی در کارواش خود که بطور غیرقانونی و سوء استفاده از جانبازی احداث کرده، کار میکند و همسرش هم نیمه وقت کار میکند چون شوهرش به مراقبت نیاز دارد! فرزند تنبلش هم در رشته پزشکی مشغول تحصیل است. کشوری اشفته تر از ایران در تمام دنیا و تمام تاریخ وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
Irani
۰۲:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سهمیه دادن کمترین چیزیه که میشه دولت و ملت با اجرای این موضوع دینشون رو ادا کنن… بنده از نزدیک دیدم که خانواده های محترم شهدا و ایثارگر چه سختی هایی رو متحمل میشن و خدا رحمت کنه امام رو که ایشون بودن که فرمان تاسیس بنیاد رو دادن تا این عزیزان کمی از رنج هاشون کاسته بشه و خدا حفظ کنه مقام معظم رهبری رو که تا به امروز علمدار حمایت از این خانواده های عالیقدر بودن
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۲۰:۴۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
دولت میتونه خانواده های محترم ایثارگر و شهدا و جانباز رو از نظر مالی تامین بکنه که مشکلی از بابت شرکت در کلاس کنکور و کتب کمک درسی و ... نداشته باشن. درسته که ما بهشون مدیونیم و الان که داریم با ارامش زندگی می‌کنیم از لطف و جان بر کفی و شجاعت اون عزیزان بوده اما هر انسانی که از اندک عقلی برخوردار بوده باشه میتونه بفهمه که سهمیه ناعدالتی هست و راهکاری که در ابتدا گفتم بهترین راهکاره چون میشه از لحاظ سطح علمی درست تر سنجید افراد رو.
در پاسخ دوستان باید بگم که پدر من بیمار بود زمان جنگ و بعد هم فوت شدن‌. من هم از نعمت پدر داشتن محرومم و حتی تامین مالی هم نمیشم. پس حق من کنکوری چی میشه؟ خدا ناظره، خودتون قضاوت کنین☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
در زمان خلفا, موقع تقسیم بیت‌المال به آنهایی که در جنگ های صدراسلام شرکت کرده بدون بیشتر میدادن وقتی حضرت علی امد این قانون را حذف کرد و دلیلش هم این بود که می گفت اجر انها با خدا است و در دنیا همه با هم برابرند. باور کنید من خودم انقلابی ام اما دو تا بچه ام که کنکوریند بدلیل ای سهمیه ها از انقلاب زده شدن و بنظر من هم حرفشون درسته. ما باید عدالت را از آقا امیرالمومنین یاد بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۴:۴۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
بنظر من باید سهمیه ایثارگرا رو بیشتر کنن
گناه اون بچه ای که باباش یه پا نداره چیه؟ از کلی از تفریحاتش محرومه
یا اون بچه ای که باباش یه دست نداره ! از نعمت بغل کردن محروم میشه

والا به خدا قسم باید دولت بیشتر از این حرفا به فکر ایثارگران باشه
Japan
حامد
۰۰:۰۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
سلام
اینکه ایثارگر عزیز ایثار کرده ممنونیم اذش
اما گناه اون فرزندی که پدر نتونسته ایثار کنه و اون فرزندی که سن پدرش به ایثار نمیخوره چیه ؟
۳۰ درصد سهمیه اخه وایلا میگم این عدالت نیست ،
خوب نیست قسم بخوریم اما به هر کی که کعبه رو قبول داره این عدالت نیست.
به کی بگیم که صدامون رو بشنوه ما هم فرزند ایرانیم. ایثارگر عزیز این عدالت نیست.

اگه سفید برگ رو بدی قبولید می فهمید سفید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
به جای سهمیه باید برای این افراد بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه فراهم شود نه اینکه حق افراد مستعد گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
ازمون های المپیاد های علمی سهمیه نداره به نظرم اینجا داره در حق ایثار گر ها وتمام کسایی که سهمیه میگیرن تو ازمون ها ظلم میشه چون سطح سوالات اینجا بالاتره خواهشی که دارم تا جایی که میتونن و جاداره درصد سهمیه هارو بالا در نظر بگیرن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اون فردی که دانش آموزبوده ومدرک دیپلمش راازمدارس ایثارگران گرفته وحتی در کنکورواستخدام هم ازسهمیه استفاده کرده به چه حقی درآینده فرزندوهمسراوازاین مزایابایدبهره مندبشوند کجای این کارعدالته اگرکسی که درزمان جنگ خانواده اش رارهاکرده وبرای کشورجنگیده این مزایارابدهندحرفی نیست
Iran (Islamic Republic of)
1360 دهه
۱۷:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
این 12000هزار نفری که می خواهید استخدامی کنید چی این تبعیض نیست اونوقت با پارتی می روید سر کار؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
درسته
Iran (Islamic Republic of)
سیده‌راضیه
۱۹:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
باسلام‌ووقت‌به‌خیرمن‌امسال‌برای‌کنکور۱۴۰۰ثبت‌نام‌کردم‌باسهمیه‌خانواده‌شهداکه‌انشاالله‌باخواست‌خداودرس‌خوندن‌خودم‌پزشکی‌قبول‌بشم‌خداحفظ‌کنه‌اسلام‌انقلاب‌ونظام‌مظلوممون‌روکه‌این‌سهمیه‌هاروگذاشتن‌ودردرجه‌اول‌لطف‌خداوندگارعالمیان‌که‌در‌زیرسایه‌حکومت‌اسلامی‌زندگی‌میکنم‌من‌ازسهمیه‌ام‌استفاده‌میکنم‌میخوان‌راضی‌باشین‌میخوان‌مرضی‌باشبن‌تاکورشودهرآنکه‌نتوانددیدوالسلام
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۲۱:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ار داوطلبای تجربی ۳.۴۵ درصد شهدا و ایثارگران هستن و ۲۵ درصد ظرفیت رشته تجربی دانشگاه ها رو دارن? اره? این عدالت اموزشیه? واقعا خنده داره
اگه همه میدونستن اینجور اینده درخشانی توی جانبازی هست همه باباهامون از خداشون بود ۵۰ درصد جانباز باشن در عوض بچه هاشون حتی اگه ده تا باشن دکتر شن.
رفتن برای کشور جنگ کنن خدا باید پاداششونو بده نه اینکه از حق منی که تیزهوشان قبول شدم و هیچ سهمیه ندارم بدن به یکی که با درصد پایین و سهمیه تو کنکور رتبه برتر شده، از اون طرف پدرش رفته جنگ پسرش چیکار کرده?
Iran (Islamic Republic of)
یک درخواست
۲۱:۵۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
خواهشمندم برای ظهور منجی موعود حضرت امام زمان (عج) دعا فرمایید تا همگان طعم شیرین عدالت واقعی و اسلام حقیقی را بچشیم و بدانیم اگر دعا و استغاثه نباشد کار به نهایت خواهد رسید که قادر به تحملش نخواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
سلطان عدالت مهدی✌
۰۹:۵۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
بابااین سهمیه جانبازان وشهیدان هرکدومشون پزشک شده فلجمون کردن یه امپول درست بلدنیستند بنویسند،رفتم بیمارستان طرف سهمیه داربودازهمین آشنایان خودمون بود بهش گفتم ازپله افتادم سرم دردمیکنه گفت جلونیاکروناست
France
مرتضی
۰۷:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اقا من قبول دارم رزمندگان زحمت کشیدن و محترمن
ولی این که یه نفر میتونه تنبلی کنه بره دانشگاه خوب یه نفر با این که بخونه نتونه قبول شه واقعا عدالت نیست
چطور بخاطر جرم پدر نباید پسر رو مجازات کرد پس برای کار خوب پدر نباید پسر رو پاداش داد
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۸:۲۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
گويند پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل

بچه اگه عرضه داره خودش درس بخونه قبول شه چرا حق اونايي رو كه يكسال با جونكندن درس خوندن و ميگيرين آخه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا
۲۳:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام نوشته بودید که سهمیه هیئت علمی هم بررسی کردید لطفاً لینکی قرار بدید تا بتونیم ببینیم برای اونم این تیتر رو زدید ممنون میشم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر

به عنوان نمونه، گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان را بخوانید:

https://www.yjc.ir/00TlLE
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۱۹:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام من امسال کنکور دادم کد مربوط به سهمیه ۵درصدایثارگران رو موقع ثبت نام وارد کردم..اماروزازمون برام دربرگه ورودبه جلسه زده بود سهمیه مناطق...حالامن میتونم چیکارکنم؟؟؟برام سهمیه ۵درصدی دیگ اعمال نمیشه؟؟
ازکجامیتونم پیگیری کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام ، بخدا قسم تا نمره نیاری هیچ سهمیه ایی بدرد نمی خوره ،
در ثانی آواز دوهل شنیدن از دور خوش است. هیچ امکاناتی برا خانواده های ایثارگران وجود نداره فقط تو بوق و کرنا میکنن مثل بقیه مسائل کشور . با این رتبه هایی که شما مثال زدین رشته های بدرد نخور قبول شدن که فردا هیچ شغلی براشون نیست چه فایده ایی داره ، در ثانی شما مثال زدین یه کد رشته مثلا 100 نفر پذیرش داره 5 نفر سهمیه 5% و 25 نفر سهمیه 25 % که جمعا میشه 30 نفر 100 رو منهای 30 کنی میشه 70 نفر حالا واقعا مقایسه کنید یه نفر عمرش جونی شو بذار پا مملکتش بعد اینقدر بی انصافی در مورد خودش و خانواده ش بشه ، گذشته از این انگار خبر ندارید سهمیه فرزندان اساتید دوباره برگشته و بی وا خودش باقی هست حتی برا اساتید حق التدریس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران،شما که با این تیتر باعث قضاوت نادرست مردم شدید ،حداقل به این نکته اشاره می‌کردید که بودن یا نبودن سهمیه ایثارگران فرقی در ظرفیت کنکور ندارد ،و اضافه بر ظرفیت است ،وحق کسی در قبول شدن یا نشدن پایمال نمیشود ، اما با این لایحه حق فرزندی که پدرش بالای سرش نیست و یا فرزندی که به صورت نوبتی می‌ره بیمارستان بالای سر پدرش که بخاطر سرطان ریه تو بیمارستان بستریه و با استرس اینکه آیا پدرش فردا زنده هست یه نه، لطفاً قبل از هر چیزی خوب مطالعه کنید و اطلاعات کسب کنید ،خودتون متوجه میشید که این سهمیه ایثارگران اضافه بر ظرفیت
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی 1
۱۱:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
عزیزان خواهشا برید تعداد سهمیه های هیت علمی رو ببینید چقدر بیشتر از ایثارگران است.
پدر بنده 5 سال اسیر وده و شبی نیست که با صدای ناله پدرم از خواب بیدار نشم
یعنی نباید فرقی بین بنده و دیگران باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
یکی واسمممممم توضیح بده
چرا بچه های 5 درصدی پارسال با تراز 9800 پزشکی قبول نشدن
ولی تو منطقه 3 با تراز 9500 قبول شدن
تو کارنامه تراز دست نخورده باقی میمونه
کاش به جای سهمیه 5 درصدی سهمیه منطقه 3 داشتممممم
این سهمیه به چه درد میخوره لطفا یکی تحقیق کنه و واسم توضیح بده
تو منطقه 2 5000 میشه 2000 نفر پزشکی قبول میکنن و همون فرد
تو سهمیه 5 درصد 1500 میشه 500 نفر پزشکی قبول میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چون شهدا ایثارگری کردند باید حق دانش اموزی که یه سال عمرش رو میذاره رو درس خوندن باید بمونه پشت کنکور و فرزند شهید به خاطر کار پدرش حتی با غیبت در کنکور بهترین صندلی را بگیرد. شما شیعه ی امام علی هستید؟... گریه ی خیلی ها آن دنیا یقه ی شما را خواهد گرفت.
-
ناشناس
۱۱:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
کدام صندلی اگر صندلی دادند به خاطر ایثارگری نبوده
Iran (Islamic Republic of)
parsa
۰۸:۳۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
با سلام خدمت همه عزیزان.ببینید دوستان هیچ عزیزی تا عضوی از خانوادش رو از دست نده متوجه نمیشه این درد یعنی چی.انشالله که این اتفاق رو هیچکس تجربه نکنه.ولی بیشتر خانواده های شهدا بچه هاشون یا نوزاد بودن یا بسیار کم سن.اون مادر توی همین جامعه ای که شما با امکاناتش بزرگ شدید بچه شو به دندون گرفت.اگر حقوقی دادن خب این مردش که رفته هم بیکار که نبود.یه لقمه میتونست سر سفرشون ببره که.در کشورهای دیگه فقط جویا بشید با خانواده های شهدای جنگشون چکار میکنن.بهترین امکانات با بالاترین احترام.متاسفانه اینجا بدترینامکانات با کمترین احترام همراه با منت.اینجور پیش بره باید کم کم عذرخواهی کنیم که چرا پدرمون شهید شد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
منی که خیلی زحمت کشیدپ برای کنکور چون سهمیه نداشتم رشته دلخواهم رو قبول نشدم.
چیزی دستم نیست ولی اون دنیا هیچ کدومتون رو راحت نمیزارم بخاطر تباه کردن زندگیمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ماهی بیست میلیون بهشون حقوق بدن ولی همسان سازی کنن
-
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خدا وکیلی راضی میشد چرا حرف بی خود می زنید اون موقع میگید چرا این جور رفتار می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۲۱:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
در جواب کسی که میگه مدارس و دانشگاه شاهد دارن
برو یه تحقیقی کن بدون که فقط اسمش شاهد ولی برای خود فرزندان ایثارگرو شهدا نیست بیشترشون سهمیه ازاد هم هست چندسال پیش این مدارس پول میگرفتن مگه به یک جانباز از کارافتاده چقدر حقوق میدهند؟؟؟؟
کسانی هم که میگن استخدامی ها مال ایثارگران باید بگم برید دفترچه استخدامی همین سال رو دانلود کنید و ببینید که همش برای سهمیه دار ها نیست(برای مثال اگر اموزش وپرورش در یک شهری15نفر استخدامی بخواهد 10نفر سهمیه ازاد و5نفر سهمیه ایثارگر هستن)
ودرمورد عدالت حضرت علی اینکه در روایت ها امده که حضرت هم به خانواده شهدا و بازماندگان جنگ(جانبازان)توجه بیشتر وویژه ای مشده....
و اینکه اگر بحث از عدالت هست باید همه امکانات در شهر ها به صورت یکسان باشد همه دانش اموزان در مدارس دولتی درس بخوانند همه سهمیه ها حذف شود این میشه عدالت
و درمورد شغل من خیلی از خانواده شهدا رو دیدم که فرزندانشون بیکارند
خودم ب خاطر مشکل پوستی که داشتم به چندتا از متخصص های پوست شهرمون مراجعه کردم ولی متوجه نشدن که مشکل بیماری پوستیم چیه دراخر به موسسه تازه تاسیس شده ای رفتم ک توسط جامعه ایثارگران(فرزندان شهدا و جانبازان)اداره میشد پزشک اون موسسه تشخیص داد ک مشکل چیه پس باید نتیجه بگیرید ک هر سهمیه ای به معنای بیسوادی نیست و شماهایی که پیرو عدالت وامامت حصرت علی هستین پس این رو میدونین که نباید دیگران رو قضاوت کنید.....
در اخر سلامتی پدرم را بدهید هرچه سهمیه در دنیا هست برای شما.....................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
من اطراف خودم خیلی ها رو میشناسم جانبازه ولی کسی نمیدونه میگه برای اعتقاد خودم رفتم جنگیدم نه برای مال و منصب دنیا خیلی ها رم میشناسم از اسم شهیدشون سو استفاده کردن و بالعکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نظرم رو بزار
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۹:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
واقعا نامردیه. اگر دولت واقعا به فکر ایثارگران و فرزندانشونه بجای اینکه سهمیه رو روی کنکوری که همه ی مردم با خون دل تلاش میکنن تا در آینده موفق بشن تاثیر بده و یک بی عدالیتی ایجاد کنه، بهتر نیست توی زندگیشون بهشون کمک کنه تا توی کنکور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
فرق بین یک رزمنده که پنج ماه و سه هفته جبهه بدون آسیب دارد با یک رزمنده ای که شش ماه در جبهه بدون آسیب بوده چیست........اولی بدون سهمیه برا فرزند دومی پنج درصد سهمیه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۵:۵۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
در مورد صحیح بودن سهمیه یا غلط بودنش بحث زیاد میشه کرد و من خودم با اینکه سهمیه دارم مخالفش هستم و معتقدم که از طرق دیگری باید خدمات در اختیار خانواده ایثارگران قرار بگیره. من خودم با سهمیه وارد دانشگاه شریف شدم ولی چند نکته رو باید بگم ملت خیلی توهم دارن راجع به سهمیه
۱. هرکسی که سهمیه داره بیسواد نیست اولا اونی که با سهمیه اومده دانشگاه شریف اگه سهمیه نداشت فوقش باز یه داتشگاهی مثل خواجه نصیر قبول میشد خیلی بد در نظر بگیریم و تاثیر سهمیه رو بالا در نظر بگیریم دانشگاه تبریز که بازم از لحاظ سواد از ۹۸ درصد جامعه بالاتره یا اونی که پزشک شده با سهمیه یه بیسواد نیست فوقش یه دانشگاه سطح پایینتر پزشکی قبول میشد یا پرستاری که باز نشون میده که سطح توانایی بالایی داره. بماند که اصل سواد بعد از قبولی در دانشگاه رقم میخوره . من خودم معدلم خیلی پایین شد ولی دلیل اصلیش افسردگی و تحقیر تو دانشگاه بود چون دوست نداشتم دروغ بگم و سهمیه داشتنم رو میگفتم ولی اکثر کسایی که سهمیه داشتن این موضوع رو مخفی میکردنو خیلی معدل های بالایی آوردن و همینطور خیلی از دوستانم که سهمیه نداشتن بعد از کلی مشروطی انصراف دادن.
۲. اینکه میگیم ۳۰ درصد ظرفیت متعلق به سهمیه ای هاست اصلا درست نیست. بخصوص تو دانشگاه های برتر و رشته های برتر این سهمیه واگذار میشه ابتدا به سهمیه های دیگه و اگه باز پر نشه به آزاد . مثلا سهمیه ۲۵ درصد تو اکثر دانشگاه های برتر کمتر از ۵ درصد پر میشه و باقی به سهمیه ۵ درصد و سهمیه آزاد واگذار میشه . و اینکه میگن یکی رتبه اش ۲۰۰ هزار بود سهمیه شد ۲ هزار اینجوری نیست که با اون ۲ هزار تو دانشگاه سراسری قبول شه اولا با اون رتبه حد نصاب رو تمیاره و دوما اون ۲۰۰۰ هزار در رقابت با هم سهمیه ای هاست یعنی بین ۲ هزار و نیم نفر سهمیه دار شده ۲ هزار .
۳. من مخالف سهمیه هستم و بجاش امکانات باید داده بشه به اقشار مختلف که متاسفانه اینا عرضه اش رو ندارن ولی اکثرا وقتی اسم سهمیه میاد همه انگشت رو میبرن سمت ایثارگری ولی سهمیه ها اگه قراره برداشته بشه کلا باید حذف بشه سهمیه های سیل زده گان مناطق محروم سهمیه منطقه ۲ منطقه ۳ سهمیه بسیج سهمیه هیات علمی که دیگه ا ن نوبره. سهمیه هیات علمی جوری شما هیات علمی شریف باشی پسرت یه سهمیه داره که هیچ اگه با اون سهمیه دانشگاه سراسری بناب هم قبول بشه میتونی انتقال بگیری بیاری شریف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مشکل اینجاست که تمام سهمیه ای ها مخاطب باشگاه هستند وگرنه اگر رسانه های دیگه این مطلب رو میزدن نظر اقشار جامعه رو میدیدن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام. من همه نظراتتون راخوندم منم نظرم را میدم اگر خوب بود و منطقی به نظر اومد امیدوارم خبرنگاران جوان پیگیر بشه.
خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان و آزادگان و همین الآن مدافعان وطن حق بزرگی را برای من و همه مان ادا کردند. مگر سازمان سنجش در سهمیه جدا گانه آنهارا رتبه بندی نمیکند؟ چرا دولتها در این همه سال دانشگاهی مخصوص این عزیزان ایجاد نکرده اند که از حق افراد عادی و سهمیه مناطق 30 درصد را به این عزیزان میدهند و چرا این عزیزان باید فقط 30 درصد از ظرفیت را داشته باشند این ظلم بزرگی هم به عزیزان سهمیه ای ایثارگران و جانبازان و رزمندگان و ... و همبه افراد عادی است دولت ها با این کار از امکان نمودن دانشگاهی مخصوص این عزیزان شانه خالی کرده اند و در حق همگی اجحاف نموده اند باید این موضوع در شورای سنجش و پذیرش مطرح و مجلس دولت را مکلف به ایجاد دانشگاه مخصوص این افراد عزیز بکند و تا آن زمان ظرفیتی 30 درصد اضافه وحتی بیشتر از ظرفیت 100درصدی آموزشگاه های عالی برای این افراد در نظر بگیرد. امیدوارم با پیگیری این موضوع خبرنگاران جوان رسالت خود را بیش از پیش نشان دهد. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نظرتو واسه خودت نگه دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
شیطونم ۶۰۰۰ سال عبادت کرد بعد منت میذاشت مراقب باشید انقدر خودبرتر بین نباشید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا
۱۴:۰۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان نوشته:((
سلام و وقت بخیر
باشگاه خبرنگاران جوان در راستای عمل به وظیفه خود و با توجه به اختلاف های موجود در باره سهمیه های کنکوری به ویژه سهمیه ایثارگری به روشن تر کردن این مسئله پرداخته است.
همچنین این خبرگزاری ضمن احترام به ویژگی‌های تمامی اقشار کشور، با ارائه اسناد و گفته های کارشناسان و صاحبنظران، موضوع اختلافی سهمیه ها را بیش از پیش به عرصه نقد و بررسی آورده است.

از اینکه به اخبار حوره مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان توجه دارید، سپاسگزاریم.))
یعنی حرصم در میاد میشه به کارشناسان و صاحبنظران بگید حداقل کامل توضیح بدن این....... چرا نمیگیرد این صندلی ها اضافه به ظرفیت دانشگاه گذاشته میشه⁦
Iran (Islamic Republic of)
م - ع
۱۳:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
با سلام
بنده يكي از ناظرين مستقيم قبول شدگان در آزمون استخدامي بودم يه دختر خانمي بعد از قبول شدن در آزمون در مراحل مصاحبه و روانشناسي رد شد بعد از يك هفته يه شكايت نوشت كه مشخص شد ، بنده خدا بار سوم بوده كه در آزمون استخدامي قبول ميشده و بار اول با توجه به يكسان بودن نمره ها ، اولويت اول فرزند شهيد قبول ميشه ، بار دوم و سوم هم همين اتفاق ميفته و فرزند جانباز رو با اولويت اول در نظر ميگيرن . دقت كنيد كه دستگاه اجرايي يه استان يك يا دو تا نيرو ميخواست جذب كنه من به شخصه ناراحت شدم ولي از لحاظ قانوني حق با دستگاه اجرايي بود.
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۳:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچکس منکر فداکاری رزمندگان و شهداو جانبازین نیست این عزیزان نباید مشکل مالی داشته باشن اما سهمیه برای کنکور و استخدام برای هیچ ارگان و طیف و گروهی نباید وجود داشته باشه دیگه بی عدالتی از این واضح تر! چرا اونی که با هزار و یک جور مشکل کلی درس میخونه هزار امیدو ارزو داره برا استخدام در رقابت با سهمیه ای ها به راحتی کنار گذاشته میشه؟ گناه کرده که سهمیه نداره؟ افرادی با ضعیفترین پایه علمی فقط چون سهمیه دارن استخدام میشن درس خونهاو نخبه ها هم کنار گذاشته میشن، چطور وجدانتون قبول میکنه؟ از ما دهه شصتیها که گذشت در حق ایندگان اجحاف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نظرات و میخوندم، میدیدم بعضیا میگن به ايثارگران باید پول و فلان بدن اما سهمیه کنکور ظلمه و باید بردارن.

خیالتون راحت ک با وجود امثال بعضی از شما بازم به ایثارگران بخوان رفاه یا پول بدن، شما میایی اعتراض میکنی.
در ضمن بودجه دولت در حدی نیست که پول بیان بدن. شما اصلا میدونی جانبازان از کار افتاده ساتا ماهی زیر یک میلیون میگیرن، یا فقط میای کارنامه میبینی....
همه جوانب و در نظر بگیرین... شما از تاثیر سهمیه ها خبر ندارید، نمیدونید که کسب حداقل نمره لازمه، فقط حرفهای ضد انقلابی ها میزنید و اونا پر کردن شما رو.
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۲:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خبرگزاری صداوسیما،این چه تیتیری است!سهمیه ایثارگری، فضای خاکستری عدالت!
اشکال نداره ،ایثارگران و خانواده هایشان کم از خودی و غیرخودی نخوردن اینم ارزانی شما و اقازاده ها و فرزندان اعضای هیات علمی. با آبروی این قشر بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگر راست میگین قانون ناعادلانه انتقال فرزندان هیئت علمی را لغو کنید این قانون با هدف توزیع عادلانه هیئت علمی و تشویق آنها به حضور ئر دانشگاه های مناطق محروم وضع شده ولی مستمسکی شده برای انتقالی فرزندان هیئت علمی و تغییر رشته شان به دانشگاه های برتر کشور.
معمولا در کشور ما قانون را جوری می نویسند که امکان تفسیر آن به نفع خودشان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۲:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر ، اگر شرایط ما رو درک می کردی این حرفها رو نمی زدید ما هم سهمیه نمی خوایم هرچند خیریم از سهمیه ندیدیم شما می تونید تصور کنید عمل قلب باز در سی سالگی و شکافتن قفسه سینه رو ، می تونی تصور کنی ۶۰ بار بستری شدن که هر بار کمتر از دوهفته نبود می تونی بفهمید یعنی ۶۰ بار استرس و اضطراب و نگرانی می دونی وقتی خیلی ها تو خواب ناز بودن ۸ سال پدران ما کنارمون نبودن و شاید اشتباه کردن و می دونید توی سن پنجاه سالگی ریه ت مشکل پیدا کنه و بعد بگن عوارض شیمیایی هست و سرطان خوب بگیری یعنی چی ؟ می دونی از دست دادن پدر و نبودنش یعنی چی ؟ می دونی نیومدن یه بند انگشت از یه عزیزی یعنی چی ؟ و.... نه شما و نه مسئولین متوجه نیستید ما هم سهمیه نمی خوایم فقط بگم اشتباه کردیم نه بخاطر سهمیه و حق مون بخاطر اینکه همه سر کاریم سهمیه کجا بود توی قانون هست ولی من که چیزی ندیدم تشریف ببرید همون کشورهایی که الگوی تمام قد شما هستند ببینید برای اینها چه کار می کنن نه مثل میوه عصارشو بگیرن و تفاله ش دور بریزن هیچ جا ما رو تحویل نمی گیرن خودتو اذیت نکن و حاصل زحمات خون خانواده های ما شده اختلاس و.... و فحش و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نظراتو که خوندم احساس کردم نباید سهمیه اون جانباز روان و اعصاب یا جانبازان مشکل دار حذف بشه ولی به خدا باید سهمیه اون فرزندان رئیس روسایی که یکبار از سهمیه استفاده کردن به کرسی های ریاست رسیدن یکبار هم بچه هاشون که در رفاه کاملن استفاده میکنن حذف بشه باید بررسی بشه اوضاع افراد دلم میسوزه واسه این برادر ارتشی که نوشته پرونده ام رو سوزندن تا جانباز حساب نشم دلم میسوزه اونی که با موج انفجار دچار آلام روحی شدن خودش و خانواده شون منتها این سهمیه باید کم بشه چون ۳۰ در صد برای تعداد کم یعنی اجحاف در حق دیگران حداقل ۱۰ در صد بشه فقط مختص عزیزانی که انقدر مصیبت کشیدن اما دولت دریغ از یه حقوق مکفی این مملکت خیلی ثروتمنده هنوز هم وگرنه این همه اختلاس مثل آب خوردن تو روز روشن نمیشد خدا لعنت کنه اونایی که پول جانباز شیمیایی یا روان و اعصاب یا ویلچری رو تو کانادا خرج میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگر واقعا بنا بر اين باشه كه عدالت رعايت بشه بايد براي كسايي كه پدر خودشون رو تو جنگ از دست دادن بهترين امكانات اموزشي رايگان فراهم بشه از جمله بهترين كتاب ها بهترين دبير هاي كشور بهترين پانسيون ها و مكان ها براي درس خوندن و ...
اگه اين جوري باشه هيچ كدوم از كنكوري ها حرفي ندارن نه اينكه فردي با يه رتبه نجومي كه حتي مجاز به انتخاب رشته هم نيست و ذره اي تو فضاي درس نبوده بياد و ارزو هاي يه فردي كه يكسال تموم رو زحمت كشيده نابود كنه
هر كي موافقه لايك كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
به آقای حجت الاسلام احمدحسین فلاحی بگویید اینان همان هایی هستند که مدارس شاهد دارند و دانشگاه شاهد دارند میتوانند بروند به این دانشگاه ها و مدارس اما مردم عادی چی؟
سهمیه تا کی باید ادامه داشته باشه مدرسه هاشون که جدا دانشگاه هم که بهترین را میروند باز تو استخدام هم باید سهمیه باشه؟ مگه قرار نبود شایسته سالاری باشه؟ سهمیه باید برای یه مقطع خاصی مثل مدارس شاهد باشه نه از اول تا آخر عمر! همین شده که اکثر بچه های سهمیه ای بی سواد هستند و به کشور آسیب میرسانند بخدا طرف سه ترم تو کارشناسیش مشروط شده بود معدل افتضاح! کنکور ارشد دولتی روزانه یه دانشگاه معتبر تو تهران قبول شد! خب این معلومه که درس بخون نبوده باز هم باید بره جای یکی دیگه را بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بابا بیایید فرض کنیم یکسری افراد در تاسیس و حفظ و دوام سلسله غزنویان تلاش کرده اند و کشته شده اند ، آیا خود و خانواده های آنها نباید امتیاز فراوان در سلسله غزنویان داشته باشند، چرا مسئله را پیچیده می کنید.
آیا آنهای که در صدر اسلام در احیا و حفظ اسلام تلاش کردند، در نزد پیامبر نسبت به سایر افراد به یک چشم بودند. و مزایای فراوان جدا از مزایای اخروی ،دنیوی شامل منسب های فراوان در زمان حیات گرفتند.
آیا مگر پیامبر غنائم جنگی را فقط در بین افرادی که در جنگ حضور داشتند تقسیم نمی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
پیامبرغنائم جنگی راتقسیم می کرد
مقام ومنصب را به افراد شایسته میداد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خداوند به آنانی که در راه حفظ جان مال و ناموس بندگان خدا کشته شده اند پاداشی عظیم و بهشت برین و جوار پیامبران وعده داده است.

پس منی که یک عمر خوبی و نیکی کرده ام و تمامی اعمال مستحبی و واجبات را انجام داده ام حداقل مرتبه شهدا را در بهشت نخوام داشت.
«فضای خاکستری عدالت خداوند در آخرت»
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۹:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سربازیشو ما بی سهمیه ها میریم پول سهمیه استخدام وام ازدوام دو برابریو دانشگاه رایگانشو شما میبرین بسه جماعت مفت خور مردم خر نیستن چند درصد جانباز شیمیایی هست بیشتر شما مفت خورا از جانبازی ۲۵ درصدی استفاده میکنید مردم میبینن کور که نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
لطفا همه نظرات را انعکاس دهید فیلتر نکنید.
بنده ارسال کردم ولی شما منتشر نکرده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
با تعاریف شما از مفهوم ایثارگریو شهادت، یعنی ایثارگر کسی است که بجنگد برای اینکه کشورو از دشمن بگیرد و فقط تحویل خانواده خودش بدهد و در کل کشورو سهم خانواده خودش کند!!! خب حالا کشور به دست دشمن بیوفته یا به دست این سهمیه دارا چه فرقی به حال من شهروند عادی داره ؟! در هر دو صورت که من ایرانی حقی از این کشور ندارم !!!
پس خواهشا با مسئله احساسی برخورد نکنید چرا که وقتی کسی در راه خدا جهاد میکند این شخص با خدا معامله کرده و پاداشش در پیشگاه خداست و این شخص در کل برای صیانت از حق و حقوق مردمش رفته جنگیده، نه اینکه بیاد حق و حقوق مردمو ازشون بگیره !!! اگه اینجوری باشه که اینا برای آسایش و رفاه خانوادشون جهاد کردن نه آسایش ملت !!!
Iran (Islamic Republic of)
یک بدبخت
۰۸:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بابا طرف سهمیه داره واز خون می ترسد ویا طرف فهم اون رشته ای رو که اورده رو نداره بخاطر سهمیه رفته دانشگاه دولتی ،ولی کسی که واقعا حقش هست برو دانشگاه دولتی نمی تونه چون سهمیه دار ها ظرفیت رو پر کردند
چرا جدیدند تو همه چیز خنگ میزنیم (فکر کنید چرا؟؟؟؟ )
Iran (Islamic Republic of)
نظری
۰۸:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام چرا مسئولین محترم از سلامتی مردم بذل و بخشش میکنند کسی منکر زحمات این عزیزان نیست چرا برای آنها امکانات رفاهی در نظر نمی گیرند با این تبعیض تحصیلی بعضی از افراد استعداد تحصیلی ندارند اما صندلی دانشگاه به انها تعلق گرفته بعد هم با مدرک بدون علم به پستهای بالای مدیریتی می رسند و هم نظام اسلامی از بی علمی انها اسیب میبیند و هم مردم در حوزه سلامت ویا اموزشی نمونه بارز آن امتیاز مقطع تحصیلی ایثارگران اگر یک بررسی ساده میدانی داشته باشید آسیبهای آن را در ادارات می بینید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بنظرتون قبل انقلاب و کشتن جونای ما دزد کمتر نبود همه چی بهتر نبوود حالا اومدی فضا خاکستری دیدی همه چی ما رو گرفتین گیر دادی به سهمیه اینم مال خودتون که نیاز به سهمیه ندارین و با پول سوالا رو میخرین
Iran (Islamic Republic of)
مسعود نیک ابدی
۰۳:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بخدا از بغض گریه ام گرفته کجا بودیم ؟ راس قدرت ایمان انسانیت در قدرت دین کجا هستیم و کجا میرویم ؟؟ چه بخور بخوری شده این کشور قرار بود انقلاب مستضعفان ایران بر مستکبران اجرا شود لحظه ای که امام راحل گفتن یک تار موی این کوخ نشینان را ب هزاران کاخ نشین نمی دهم شوری در وجودم ایجاد شد خوایم شاهده در زمان حضور در جنگ بگواه افراد هم یگانم و همسنگرانم از جان تمامی نفرات در دفاع از وطن مایه گذاشتیم بالاتر از قدرت آدمی یک درصد اون آدمها فکر امروزمان را نمی کردیم این چه قانون سهمیه ایثارگران است قانون سهمیه دانشگاه بنام فرزندان ایثارگر اما بکام انانی که دستی در قدرت اجرایی کشور دارند اما فقط مدرک تحصیلی ندارند در تنها جاییکه از ایثارگران رزمنده نام برده شده همین سهمیه دانشگاه است قانونی فقط برای افراد خاص تا با اخذ مدرک لیسانس یا دکترای پشمی قدمهای بزرگتری در رانتخواری بردارند فقط یک طیف دلسوزانه در کشور خدمت میکنند آنان که مطیع امر ولایتم چرا گذاشتید ما با هزینه شخصی ماهها بدنبال جمع کردن مدارک خدمتی خود باشیم تا با معاینات پزشکان بنیاد با ویژگیهای پولی اخذ شده از رزمندگان ارتش جانباز شناخته شویم فقط برای لال کردن ما ایا اینقدر این کشور درمانده پولی شده که همین چند هزارنفر جامانده از جنگ ۸ساله را نمیتوان به حق وحقوق پایمال شده بیش از سی ساله رساند انقدر درمانده شدیم پول میلیاردی برای واردات کاغذی افراد خاص در خزانه موجود اما برای این مردان جوان دوران جنگ باید با تمسخر کارمند بنیاد خجالت زده شویم که بگوئیم ایثارگریم درجه دار کادر ارتش در دفاع مقدس که ناجوانمردانه پرونده نظامی با خصومت یک ستوان جوان ب نابودی کشیده شد فقط گزارشهای کذب به ستاد نیرو تا سال ۸۰ بفرمان مقام عظمای ولایت و فرمانده کل قوا تمامی نامه های ارسالی ب دادگاه نظامی منع تعقیب صادر نمودندسر بیگناه پای دار میبرند اما بالای دار هرگز تا ولی فقیه عادل بر این وطن داریم تا نفس دارم فدایی رهبری هستم فقط اوست که دلسوزانه ایران را از بلایا حفظ میکند
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۲:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
دوستان yjc یه لطف کنید سرزده بیایید ایلام ببینید کدوم از حرفام دروغه

برای پرکردن سیلند کپسول اکسیژن جانباز ۷۰ درصد باید هروعده۵۰هزار پول بدیم


عدم قرارداد بیمارستان های دولتی با بنیاد

عدم پرداخت هزینه درمان جانبازان بالای ۵۰ درصد

عدم اشتغال فرزندان جانباز بالای ۵۰ درصد

ناموسا یکی به من بگه ما از این مملکت چی بردیم فقط یه سهمیه دادن و شهریه دانشگاه ولاغیر

هرکس از دوستان خواست من تمام اسناد و مدارک رو دراختیارش میزارم که از این مملکت هیچی نبردیم برید استعام بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
میدونیم عزیز جان هرجا ک هزینه مالی نداشته باشه برای این آقایون مثل سهمیه برای شما کار میکنند در صورتی که باید واقعا برای شما هزینه به حساب و آینده داری انجام بدهند الان این چیزهایی که گفتید واقعا جزو حداقل هاست و انجام نمیدهند برای سهمیه هم تمام حرف مردم اینه که فرزندان دارای سهمیه باید بهشون خوب آموزش داده بشه نه اینکه یه صندلی ویژه براشون در نظر بگیرند تو کنکور همه چیز مساوی باید باشه اما تو آموزش قبلش باید برای معلم خوب و مدارس شاهد هزینه بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام. الان که واقعا کنکور مثل سابق خیلی رقابتی نیست و ورود به دانشگاه خیلی راحت شده . اولویت های جوانان ایرانی چیزهای دیگر و مهم تری غیر از این مسائل است . هزاران هزار میلیارد دلار دارد در این کشور دزدی و رانت خواری می شود . کشوری با این همه ثروت نفت و گاز و معادن و کوه طلا و مس و فولاد و غیره شهروندانش اینطور در فلاکت و فقر دارند زندگی میکنند آنوقت از نظر این رسانه مغرض مسئله اصلی و اولویت کشور شده است سهمیه شاهد. اینها همه برای این است که مردم را به جان هم بیندازند تا دولتمداران با خیال راحت و بدون مزاحمت به غارتگری و چپاول شان ادامه دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا این موضوع مهمی است بنظرت بری سر کلاسی که درسشو بلد نیستی بعد استاد بهت بگه سهمیه ای بودی چه حسی بهت میده؟
امروزه دیگه صندلی را وقتی برای عده ای خاص رزرو شده میگذارند بدون اینکه حتی سابقه درخشانی طرف داشته باشه یعنی ظلم به پدر همون فرد چون نان اونه که تو کلاس لکه دار میشه وقتی بچش چیزی بلد نیست و اومده یه جایی که خیلی بالاتر از سطح اون بوده!
Sweden
فرزاد
۰۲:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بنده به نظرات همه دوستان احترام میگذارم اما یادآوری میکنم که در تمام کشورهایی که بنوعی افراد در جنگ ها آسیب دیده یا مشارکت داشته اند امتیازاتی در مراکز دانشگاهی وغیره برای آنها وخانواده آنها در نظر گرفته اند وبصورت یک قانون مورد احترام همه میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
امتیاز با حساب و کتاب خوب است ولی نه اینکه امتیاز تا آخر عمر داشته باشند!
از مدارس شاهد و دانشگاه شاهد بگیر تا استخدام شدنشون همگی بدون توجه به شایسته بودنشون هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
شما یه لطف کنید بیاید ریه های پدر این بچه کنکوری رو خوب کنید که مجبور نباشه شب امتحان کنکورش تا صبح بیمارستان باشه و صبح از بیمارستان بره سر جلسه کنکور .بعد سهمیه و تمام زندگی این پدر و بچه رو رو ازشون بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۱:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
دوستان پیگر حقمان که سالهاست به خاطر منافع یه عده پایمال میشود باشید انان به زیاده خواهی عادت کرده اند ولی نسل امروز فهیم وعاقل است واز حق خود نمیگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اینکه هیچی دوسال سربازی را بگو که ماهیانه حقوقش 340هزارتومنه! کجای دنیا اینطوری به سربازان وظیفه ظلم میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
Arian
۰۱:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام دلم خونه ازاینایی که همه سهمیه ها رو ول کردن چسبیدن به سهمیه جانبازی ازتو خودمونو سوزوندیم از بیرون مردم خداکنه به روزگار من دچار بشین بچه های بااستعداد معدل بالا اما افسرده ومریض از غم مریضی سی ساله پدر که دکور خونم کپسول اکسیژن ده کیلویی هرکجا از خونه ی سبد پر داروی اعصاب و قلب وریه وزخمای شیمیایی سه تا جوون تحصیل کرده بیکار فقیر بای حقوق بازنشستگی اندک همسر جانبازم اما با لیسانس دارم میرم کارگری روزی چهل تومن خونه هم که میام مریضداری اگه بگم تا صبح باید بنویسم خدالعنت کنه هرکه اسم سهمیه جانباز بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سهمیه شما امروزه دوسال سربازی نرفتن هست مدارس شاهد هست دانشگاه شاهد هم که هست
اصلا یه دانشگاه ویژه شما میگذاریم به عنوان سهمیه اینجوری بقیه هم میگن حقشونه جای کسی را تو دانشگاه درجه 1 نگرفته!
Viet Nam
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
تمامی فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد به انضمام همسرانشان می تونن در هر اداره ای استخدام بشن چرا الکی سیاه نمایی می کنید.
Iceland
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
هرنوع سهمیه ای باید حذف بشه. ایثارگری که فقط پنج درصده . شهدا و جانبازان هم باید حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۰۱:۰۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگر از خود گذشتگی شهداو ایثارگران و جانبازان نبودن چه بسا میهنی نداشتیم که که کسی بخواهد درس بخواند یا لایحه بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
من لم یشکر مخلوقین لم یشکر خالق وقتی ایثارگران و جانبازان برای دفاع از جان و مال وناموس این مملکت بدون هیچ چشم داشتی جان خودشون رو درطبق اخلاص گذاشتندتاامنیت و آسایش تامین کردندآنجا به عدالتی نبود.که الان بعضی از سر قدر نشناسی چنین تیتری میزنند شما باید از خانواده شهداو ایثارگران از فرزندان شهدا که داغ دیدن یک لحظه پدر به دل دارندعذرخواهی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
باسلام اگر نبود جان فشانی ایثارگران و جانبازان ما الان امنیتی نداشتیم که بتوانیم کنکوری داشته باشیم و در کمال آسایش لایحه به مجلس بدهند،مثل کشور سوریه وعراق خاکشان زیر چکمه های دشمن بود هزار ان هزار از مردم کشور شان توسط داعش قتل عام شدنداز جمله ،دانشمندا ن و نخبه ها یشان را سر بریدند. سهمیه کمترین کاری است که می توانیم برای خانواده شهدا وایثارگران انجام دهیم این لایحه ناسپاسی در مقابل این عزیزیان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
با احترام بنظرات همگی،بنظرتان امروز روستا زادگان مدارس عادی رتبه برتر کنکوری ،به اندازه انگشت دستانتان وجود دارد؟رتبه های برتر یا در مدارس خاص تحصیل کرده اند که بخاطر استعدادو خانواده های کوشایشان بوده است و یا بخاطر استعداد پدرانشان بخاطر ثروت و سرمایه گذاری فراوان،قبل از کنکور چند صد میلیون هزینه می کنند تا فرزندانشان رشته های آب دوغ خیاری تحصیل نکنند ،پس عدالت آموزشی در اینجا هم نیست ،سهمیه هیات علمی که از دور افتاده ترین نقاط به قلب تهران منتقل می شوند هم بماند این آیا تغییر تراز نیست ،زمانی عدالت مطرح می شود که همگی در یک نوع مدارس با یک شیوه تحصیل نماییم آنموقع استعداد ها مشخص می شود،سطح آموزشی متفاوت ،سطح سرمایه گذاری متفاوت آیا عدالت بر قرار است که رسیدیم به سهمیه فرزندان شهدا و ایثارگران،چه بسا بسیاری از آنان دستخوش ناملایمات زندگی شدند که رنگ درس و مدرسه را ندیدن ،یادم نمی رود دختر دبیرستانی راکه بخاطر نبود پدرشهیدش و خانواده متلاشی شده اش که متاسفانه به سرانجام نرسید،واز زندگی عادی هم محروم شد،پس اصلاح تا همه گیر نشود چیزی درست نمی شود.در این شرایط کرونا آیا همه ی مدارس در یک سطح کار می کنند که فرزندانمان را در یک سطح می سنجیم ،به امید حق درست می شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چه بگویم که زبانم در دهان باز بسته است
من که شخصا راضی نیستم از کسانی که این قوانین را وضع و اجرا کردند و حق من وامثال من رو بدیگران دادند به هیچ وجه من الوجوه نمیگذرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
پدرمنم یک سال داوطلبانه رفت جبهه شهیدنشد جانباز دوماه سربازبودشدجانباز حالا همه بچه هاش سرکار ن سهمیه افت علم
Iran (Islamic Republic of)
محمد صالح
۲۳:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
کنکور آزمون خوبی برای گزینش افراد نیست چه بسا در خیلی از کشور ها کنکور ندارند و حداقل مثل ما برگزار نمی کنند.
باور کنید شاید کمتر از ۲۰ % افراد با علاقه وارد دانشگاه می شوند و ۸۰ % افراد بدون علاقه و صرفا به جهت رتبه خوب قبول می شوند و یثارگران هم از این قضیه مستثنی نیستند و این در آینده شغلی آنها تاثیر دارد شاید از هر کلاس مهندسی، پزشکی یا پرستاری ۷-۶ نفر خوب و عالی و علاقمند به شغلش پیدا شود.
متاسفانه در دانشگاه هر دانشجویی که مشروط میشود و یا در شغل آینده خطا یا قصوری مرتکب می‌شود بلافاصله به او سهمیه ای گفته می شود البته در اینجا هم ایثارگران باید جور این افراد بی سواد و ... را بکشند همانطور که گفتم در بین ایثارگران هم درس نخوان و بی علاقه و صرفا به جهت سهمیه ای که داشته و آمده دانشگاه هم هست..
بی سواد بودن افراد صرفا بخاطر داشتن سهمیه در ورودی کنکور نیست کنکور اصلا معیار خوبی برای گزینش افراد نیست برید بلکه به عملکرد او در دانشگاه هست پس بایستی هر کسی که از طریق دانشگاه آزاد یا موسسات غیر انتفاعی ، پیام نور و جدیدا دانشجویان پردیس وارد دانشگاه می شوند، بی سواد هست.
یک ایثارگر با سهمیه وارد دانشگاه میشه و یک دانشجویی پردیس با رتبه بسیار پایینتر صرفا با پول پدر وارد دانشگاه دولتی میشه ، اولی بی سواد و دومی باسواد و قابل اعتماد، عجب!!!
یا کسی که با سهمیه مناطق محروم وارد رشته پزشکی میشه ، که بدون سهمیه قبول نمی‌شد، می شود پزشک باسواد و قابل اعتماد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
به خاطر منفعت خودتان حق دیگران راضایع می کنید
از آن بدتر این است دلایل غیر منطقی می آورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان شما قبل از اینکه بینندگان متن را مطالعه کنند وبعد نتیجه گیری کنند با رندی با کذاشتن تیتر نامناسب رندی کرده وپیش داوری کرده اید وفضا را خاکستری اعلام کرده اید.
احتمالا به دنبال جذب مخاطب وکسب در آمد بیشتر بوده‌اید.
بله با هزینه کردن خانواذگده شهدا وایثار گر پول خوبی به جیب زده‌اید.
از خانواده شهدا وایثار گر عذر خواهی کنید
Germany
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بعضیا میگن ايثارگران نباید این حق رو داشته باشن و خدا هم راضی نیست،
توجه شمارو به آیه 95 سوره نسا جلب میکنم.
«مؤمنان خانه‏ نشین که زیان‏ دیده نیستند با آن مجاهدانی که با مال و جان خود در راه خدا جهاد می‏کنند یکسان نمی‏باشند خداوند کسانی را که با مال و جان خود جهاد می‏کنند به درجه‏ای بر خانه‏ نشینان مزیت بخشیده و همه را خدا وعده [پاداش] نیکو داده و[لی] مجاهدان را بر خانه‏ نشینان به پاداشی بزرگ برتری بخشیده است.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
منظور قرآن به لحاظ معنوی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سربازی که نمیرن کار و استخدام هم که مال اوناست مدرسه و دانشگاه شاهد هم که دارند بس نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۲۳:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اولا وقتی ک کنکور و استخدامی گرفته میشه ما با افراد غیر سهمیه مقایسه نمیشیم ایثارگر جدا .غیر ایثارگر جدا
دوما من خودم استخدامی شرکت کردم .رقیبهایی ک داشتم همه از ایثارگران بودن با بقیه افراد سنجیده نشدم.
سوما ما منت نمیذاریم واسه سهمیه..شما از خدا بخواه پدر ما برگرده .نکه سهمیه بلکه همه چیزها برای شما
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باید تمامی سهمیه ها حذف شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
یکبار برای همیشه..... توی گوش بعضیا فرو کنین که،
امکان نداره رتبه 200000 بشه زیر هزار.

شما فقط دارین سواستفاده میکنین. کسب حداقل نمره لازمه.

ايثارگران واسه نظام بهترین چیز زندگيشون یعنی جونشونو دادن.
اگه امروز کنکور در امنیت برگذار میشه بخاطر همین ايثارگرانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید خدمت باشگاه خبرنگاران جوان
ممنونم از اینکه نظرات من را انتشار کردید
من سال اول که امتحان دادم(۱۳۹۷) علوم انسانی
رشته روانشناسی قبول شدم سال آخر هستم ومی خواهم کنکور کارشناسی ارشد 1400شرکت کنم
پیگیری کنید که سهمیه های کنکور حذف شود
نمی بخشم آنهایی که با سهمیه وارد دانشگاه میشوند

آنهایی که با سهمیه حق دیگران راضایع کردید واگذارتان به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
وجدانا شما خودت حاضری خانواده ات بره زیر دست پزشک جراحی که با سهمیه رفته دانشگاه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
من و خواهرم فرزندان جانباز اعصاب و روان هستیم پدر من بخاطر تیر مستقیم تانک جانباز موجی شده و زندگی من و خواهرم از دست ایشان سیاه هست هموطنی که ما خانواده مظلوم جانبازان مورد تنفر شما هستیم راهی دیگری بیاب تا بتواند رنج ها و مشقت های ما را پوشش دهد من با30 سال سن بعد از کودکی یک روزخوش ندیده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام نکته اولی که می خواهم بگویم اینه که اصلا کنکور نشان دهنده سطح علمی واستعداد افراد نیست دوم این که چطور تاسیس 500 نوع موسسه اموزشی و مدرسه عدالت اموزشی هست اما سهمیه های گوناگون نه ؟ طبق امار 60 - 70 درصد ظرفیت دانشگاه های برتر کشور دست ثروت مندان جامعه است نمی دونم تا چند سال پیش که بر عکس بود حالا سوال ینجاست ایا ثروت مندان به ناگاه مشتاق علم و دانش شدن ؟ ایا به ناگاه ثروت مندان جهش ژنتکی کردن و دارای استعداد ؟ جواب خیر طبق معمول ثروت مندان چون پول دارن و با پول می شه اکثر چیز هارا خرید این عزیزان اگثرا بی درد هم اموزش و مثل چیزای دیگه خریدن پس در چنین فضایی حرف از عدالت اموزشی نزنید یه زمانی رتبه های برتر از کوره دهاتا و مناطق محروم بود تا زمانی که پای پول به اموزشم باز شد و امسال یک نفر هم از مناطق محروم نبود و همه ثروت مند .
اما اونایی که می گن این سهمیه چه ربطی به اون عمل داره در پاسخ باید بگم که خیلی از اون نوابغی که در ایران موندن و دارن جسورانه کار می کننن از همون خانواده ها هستن می گید نه به امار هایی که منتشر می شه توجه کنید چون این ها از همون نسلی ان که پدرهاشون برای این سرزمین سلامتی و جونشون که با پول قابل معامله نیست رو برای امنیت و اسایش این مردم معامله کردن حالا همونا فرزندانی تربیت کردن که به بچه هاشون یاد دادن وطن و شرف و غیرت فروشی نیستن و حالا اونا مردونه وایسادن و دارن هم علم کشور و پیش می برن و هم حوزه های دیگر پس اینان برای ابادانی این کشور بیشتر از همه انگیزه دارن و فراموش نکنیم که برای دستیابی به هر چیزی این انگیزه و تلاشه که حرف اول و اخر و می زنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
فضا خیلی هم شفاف است شما با این تیتر نامناسب فضا را خاکستری کردید.
بهتر از جامعه خانواده شهدا وایثار گران عذر خواهی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ح ط
۲۲:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
ایهاالناس ما باید به علم ودانش احترام قائل بشیم نه مجانی سهمیه و مدرک بدیم تمام سهمیه ها رو حتی سهمیه شاهد برداشته شود از نظر مالی بهشون کمک کنید یا موقع استخدام اگه عدالت میخواهید . فرزند شاهد خودش هم وجدانش ناراحت که نسبت به دوستش که درسش ضعیف. قبول شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
الان که همه ی استخدامی ها رو دادن به سهمیه های ایثارگران!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
علم دانش توام با تعهد وگرنه همان علم دانش صرف بمب های شیمیایی درست کرد وبر سر جوان دیروز ریخت که حالا فرزندانشان در دانشگاه با تعهد انشاالله مانند پدرانشان خدمات خالصانه انجام می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت هموطنان گرامی من کارشناس علوم ازمایشگاهی هستم و باید بگم در بیمارستان مشغول به کار هستم.برخی از پزشکان و همکاران ما در ازمایشگاه از سهمیه استفاده کرده اند و وارد کار درمان شدند.پزشکایی که سهمیه دارن فوق العاده بیسواد هستن و فقط بیماری که از بعد طهر با درد و وضع ناخوشایند میان رو به ازمایشگاه میفرستن که تا جواب ازمایش بیاد شیفت کاری خودشون تموم شه و دکتر بعدی اون مریض بیچارا رو دوبارا ویزیت کنه چون سواد کافی نداره.پزشک بیسواد جوان ۳۰ ساله رو بخاطر تزریق پلاسمای با گروه oمنفی میکشه چون فک میکنه پلاسمای o منفی مثل گلبول قرمز o منفی دهنده ی عمومیه درحالی که در پلاسما AB دهنده ی عمومیه.خب این عدالت نیست.اون جوون بدبخت و خانواده اش چه گناهی کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
هم وطن گرامی در هر قشری بیسواد و یا بهتر غیر متعهد هست جوانی که پدرش از جان گذشته از متعهد ترین افراد جامعه است
شما در یک مرکز در مانی فعالیت می کنی چگونه آمار دهی می کنی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا
۱۳:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
الان دیگه آزمایشگاه شما مرکز آمار کشوری شده پس من میگم دیدم با سهمیه های که خیلی بهتر از افراد بی سهمیه هستن و به خاطر سهمیه که گرفتن تلاش مضاعفی دارمد
Iran (Islamic Republic of)
عدالت آموزشی
۲۱:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دادن این چنین سهمیه های خلاف عدالت آموزشیه
آموزش حق تمام فدزندان این کشور چه اونی که پدرش رفته جنگ چه اونی که پدرش در بیمارستان داره خدمت میکنه وجون مردم رو نجات میده چه اونی که پدرش با دستان زحمت کش کوچه به کوچه ی شهرو از آلودگی پاک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باشگاه جان چرا فقط سهمیه ایثارگران را می بینید ولی سهمیه اساتید و هیات علمی و.....نمی بینید؟اگر تمام امکانات مملکت به ایثارگران بدن بازم جبران یک ساعت زیر باران انواع خمپاره بودن این ها نمیشه درضمن یه نگاهی هم به خدمات بلاد دیگر بینداز ببین چه خدماتی به کهنه سربازان و وابستگان آن ها میدن اونوقت بیا نظر بده.فراموش نکنید تا روز قیامت مدیون فداکاری های ایثارگران هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
یک پزشک با سهمیه ی بیسواد رو هم همین عقیده رو داری؟ یا کارت بیفته گیر یک کارمندی که با سهمیه رفته اونجا و کارت رو خراب تر کنه باز هم همین صحبت رو میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۰۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
منم جانبازم وداز۱۷سالگی در جبهه بودم ولی الان به خاطر جانبازی یه سری مزایایی دارم ولی دلیلی ندارد همسر وفرزندانم با سطح علمی پایین وارد رشته های تاپ شوند سه فرزندم را مجاب کردم که بدون استفاده از سهمیه در کنکور شرکت کنند توکلشان بر خدا باشد وبه حق خودشان راضی باشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
منبع: سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

خانه » سوال در رابطه با سهمیه
۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۶:۴۲ شناسه مطلب: 22629
سوال در رابطه با سهمیه
با سلام
( این ایمیل رو از طرف یک اشنا میزنم)
بنده کنکوری هستم و دارای سهمیه جانبازی از سوی پدرم میباشم
با صحبتی که با دوستانم کردیم این برداشت را داشتند در رابطه با استفاده سهمیه در کنکور
نظر شما در این رابطه چیست؟

شهر تهران حدود 5000 نفر اگر دانشجو بگیره به اندازه یک پنجم ما سهمیه دارها باید وارد بشویم که 1000 نفر میشود
یعنی به ازای قبولی ما در کنکور بعضی افراد که رتبه در واقعیت بهتر از ما دارند به شهرستان ها میروند ولی ما میتوانیم به تهران بیاییم

ایا این عمل حق الناس نیست؟؟
دوستان من همه میگویند که ما راضی نیستیم و این حق الناس داره برای شما چون کار و ... وابسته به این در هست و ممکنه ما تاثیر بگذاریم روی اینده بعضی دیگر از دانشجوبان
نظر شما چیست؟

پرسشگر گرامی با سلام و تشکر و تسلیت ایام عزای امام حسین (ع)
سهمیه ای که به خانواده شهدا و جانبازان طبق مقررات داده شود ،اشکال ندارد و حق الناس نیست. (1)
پی نوشت:
1 . سوال از دفتر رهبری ؛ آیت الله بهجت ،استفتاات، ج 4 ،س 6021
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
آفرین بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
الهی بمیرم از این سهمیه ها فرزندان جانبازان روان و اعصاب غیره استفاده نمیکنند اتفاقا بیشتر اوقات اونایی استفاده میکنند که بر کرسی های ریاست تکیه زدن یکسری از این استفاده کردن رییس روسا و هییت علمی و دولتی شدن یه سری هم برا بچه هاشون استفاده میکنند دیدم که میگم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
محمد صالح
۲۱:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بنده یک ساله بودم که پدرم توسط ساواک دستگیر میشه و بعد میگن در تظاهرات کشته شده و هر جا هم رفتند از جنازه خبری نبود حدود یک سال بعد آبان ۵۷ آزاد میشه و عضو سپاه میشه و در اوایل در غائله کردستان و بعد در جنگ عراق شرکت میکنه و نهایتا سال ۶۴ در عملیات ولفجر ۸ مفقود الاثر میشه , تا سال ۶۹ فکر میکردیم مثل سابق اسیر شده ولی نهایتا ۲۰ سال بعد با چند تا استخوان میارنش.
حالا یکسری افراد میان میگن فرزندان این افراد حق داشتن مزایای حتی اندک جهت تحصیل و شغل در جمهوری اسلامی رو ندارند.و قصد خالی کردن این افراد هرچند اندک از دانشگاه ها را دارند که به نفع جمهوری اسلامی نیست مگر نه اینکار را می کردند

اینجا لازمه بگم که کنکور در خیلی از کشورها نیست و قبولی و عدم قبولی در کنکور به منزله نداشتن سواد و معیار سنجش افراد نیست .

و لازمه بگم که ایثارگران مثل شما تا دیپلم کنار میز شما درس می خونند و در دانشگاه هم در کنار صندلی شما هستند و واحد درسی را پاس می کنند و تنها از پوئن ۳۰ % برای قبولی در کنکور استفاده می کنند و در مقاطع بالاتر کمتر هم میشه قابل توجه کسانی که فکر می کنند که مدرک تحصیلی رو بدون دانشگاه رفتن به اینها می دند( قضیه رانندگی بدون علم).
ظرفیت اشتغال ایثارگران در دانشگاه ها بجز دانشگاه های بزرگ به ۶-۵% هم نمیرسه.
حالا چرا این موضوع موضوع داغی در بیم مردم و دانشاموزان هست من نمی دونم.اصلا قابل مقایسه با آمار شرکت کنندگان سایر سهمیه ها و آمار تقلب وسیع که در کنکور میشه نیست.
از باشگاه خبرنگاران جوان می خام در رابطه با آمار دانشجویان ایثارگر در دانشگاه های کشور و درصد دانشجویان نخبه ایثارگر هم گزارشی تهیه کند

ضمنا از باشگاه خبر نگاران جوان بابت پرداختن به این موضوع تشکر می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
جناب اقای صالح ضمن ادای احترام به شهدای عزیزکشور ومحصوصا پدرعزیزتان لازم هست شماهم کم لطفی نکنید وشاکر باشید پسرعمه من حدود58ماه ازادگی داشت دخترش درکنکور رتبه 30000شد که کردن 2600دندانپزشکی قبول شد پس سهمیه شماها دررشته های خوب ودانشگاههای خوب یک نهمت هست دوما شهریه ندارید سوما درمورد اشتغال هم قطعا دغدغه ندارید چهارما اکثر افراد مثل شماها نه همه درصورتیکه درسی ویا واحدی را نتوانند پاس کنند براحتی ازاستاد نمرهئ میگیرند این نمونه را خودم دردانشگاه شاهدش بودم پنجم اینکه اگر حضوروغیاب وغیبت غیرموجه درهرترم برای من لحاظ شود ومحروم ازان واحد شوم شماها نمیشوید لذا هم شماها حق دارید وهم جوانان این کشور
درضمن ایکاش سهمیه فقط مختص فرزندان شهدا وجانبازان وازادگان بود فرزندان اساتید دانشگاه سهمیه دارند مقامات کشور سهمیه دارند سرداران سهمیه دارند ونهادی انقلابی سهمیه دارند روحانیت سهمیه داره و......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
به خانواده ها شهدا وجانبازان وازادگان 10میلیارد پول بدهید ولی حق جوانان نخبه را بابیسوادان و..... ضایع نکنید هرچند شهدا وجانبازان عزیز وسرور ونورچشمهایمان هستند ومرهون رشادت بازی اینها هستیم ولی دلیل نمیشود حق دیگر فرزندان نخبه رادراستخدام ودانشگاه ضایع کینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
تیترو اصلاح کنید، سهمیه ایثارگران فضای سفید عدالت آموزشی

باشگاه‌ خبرنگاران، توجه کن یه طرفه به قاضی رفتی. کارنامه رو گذاشتی اما وضع زندگی طرف و نذاشتی. دم از عدالتخواهی نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران حرفهای ضد انقلابی میزنی.!!

اگه میگی مدرک و فلان داری که رتبه کم میشه... پس برو زندگی طرفم ببین. یه جانبازی پیدا کردی که کاخ نیشن یا شاسی بلند سوار بود بیا بگو.
دولت باید به جانبازان خدمت کنه. اصلا باید بدون کنکور برن دانشگاه.من و شما مدیون شهداییم.
حرفهات یکه طرفه اس.
در ضمن، سهمیه وقتی اثر داره که شخص حداقل درصد رو بیاره.
پس بیسوادا نمیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دوست عزیز احساسی نشو ارامتر کی گفته همه سهمیه بگیران سواد لازم را درهررشته دارند پسرعمه من ازاده بود دخترش رتبه کنکورش شده30000 بعدش کردن 2600 دانشکده دندانپزشکی درس خواند والان براحتی میتواند دندانتو خراب کنه وتازه استخدام و........... بماند کسی برزحمات پدرانشان انکار نمیکند وشاکرشان هستیم ولی ایران واستخدام مختص اینها باشد زور هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
انقلاب برای عدالت بوده سهمیه در کنکور ناعدالتی محض است...
Iran (Islamic Republic of)
اسیر جنگی
۲۰:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام خطاب به آن بنده خدا که میگه سهمیه حق و ناس هست پس من که جفت پام تو جبهه جا گذاشتم حق عام بود (
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
پای شما چه ربطی به سهمیه کنکور دارد؟
چون شما پاهایتان را از دست دادید حق دیگران باید ضایع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
پاهای شما چه ربطی به سهمیه کنکور داره؟
مگه شما به خاطر سهمیه جبهه رفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دوست عزیز اجر شما باخدا چیزی که درراه خدا دادی به کسی منت نذار هرچند ما مخلص شماها هستیم ودست بوس ولی من که15ماه جبهه بودم نه شهید شدم نه جانباز وازاده فرزندانم باید بیکار بمانند؟ کلا یکبار برای همیشه نظام باید این مشکل را برطرف کند بیاید بگوید فلان جانباز وخانواده شهید این اپارتمان بااین وسایل واین خودروی شاسی بلند واین شغل برای شما خاتمه دیگر هربار هرسال سهمیه واستخدام سفر حج نه به فرزند شهید حتی به عموزاده برادر زاده بی انصافی هست
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
این دوست عزیز به خاطر سهمیه جبهه نرفت
ولی نمک نشناسی و بی چشم و رو یی هم حدی دارد
Iran (Islamic Republic of)
روشن
۲۰:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
خیلی علاقه دارید این سهمیه رو بررسی کنید خوبه اما تو این مملکت انقدر بدبختی و فلاکت هس برای مردم اینا توش گمه همین چند روز پیش خبری اومد که بالای ۵۰۰ نفر از مسئولین نظام جمهوری اسلامی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومن ثروت اندوزی کردن سوال اینه از کجا اورده اید اقای سردبیر دنبال اینا هم برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
محبی نورالدین
۲۰:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم برای کسانی که سهمیه های ایثارگری رو خاکستری میبینن . چرا زمانی که اونها جونشون رو کف دستشون گذاشته بودن و چندین سال دفاع مقدس با بدنهای مجروح و ناقص روزگار سپری میکنن نمی اومدن اونجا سینه سپر کنن حالا برا چیزی که حقشونه فضا رو خاکستری میبینن آقا دیدت رو عوض کن برو یه نگاهی به آسایشگاه‌های جانبازان بنداز روزانه چند نفرشون بر اثر جراحات دارن آسمانی میشن . شما خیلی بفکر خلق الله هستی ببین تو آقازاده ها و خواص چه کارهایی که نمیکنن . ما سهم خواهی از هیچ چیزی ندارییم ولی این نحو صحبت کردن واقعا" بی انصافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اقای نورالدین اولااگه برای خدا ودین ونظام بود منت نذارید وباخدای خودتان معاملهکردید صوابش واجرش درقیامت وهم این دنیا محفوظ وازاینکه طلبکار مردم شوید بجز خودتان همه را راحت طلب فرض کنید اشتباه میکنید من 15ماه مثل پدرت برادرت مثل دیگر جوانان این کشور بسیجی داوطلبان جبهه بودم منتهی نه افتخار شهادت داشتم نه جانبازی وازادگی دلیل نمیشود جنگ را فقط شهدا وجانبازان وازادگان اداره کرده باشند نخیر90درصد مردم یکی مالی یکی جانی یکی حمایت کردن8سال دفاع مقدس را اداره کردند وهیچکس ازهبچکس طلبکار نیستیم وکشوررا ارث خودمان نمیدانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید من درشهرستانی زندگی میکنم که تقریبا کوچیک هست وهمه همدیگه را خوب میشناسن ازخانواده جانبازان زیادی اطلا ع دارم که هیچ کدوم ادامه تحصیل ندادنکه بخوان به دانشگاه هم برن من همسر خودم جانباز ده درصد هستش که شیمیایی هست وبه دلیل نداشتن مدارک بالینی درصد نداریم فرزند اول من دختراست که بدون کنکور رفت ازاد پسرم هم پارسال کنکور داد پرستاری قبول نشد امسال هم به زور خاله ها وشوهر خاله هاکنکور داد هرچی اصرار کردن بشین بخون میگفت دلتون خوشه شمایک شب با پدر من سر کنید بینم میتونید درس بخونید که ازمن انتظار دارید خلاصه بگم ما ازنظر روح وروان داغونیم بچه های من به ظاهر پدر دارن چیزی جز افسردگی برای ما جنگ نداشت حتی یک ریال هم نمیگیریم حالا قضاوت باشما
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۲۰:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دوستانی که میگن سهمیه حق الناسه و باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشید و.....
از نظرات تمام مراجع اعظام تقلید جویا شدیم و گفتند هیچ ماتعی و اشکال شرعی وجود نداره.
اگه دوست دارید خودتون در گوگل سرچ کنید
در ضمن سهمیه حق ایثارگرانه،نظام مدیون این ایثارگران.
در زمانی که جانبازان و ایثارگران مشغول دفاع از اسلام و انقلاب بودند پدران اغلب افراد در حال معیشت بودند.
شما و بعضی از خبرگذاری ها فقط دارند از کارنامه بحث میکنند. شرایط زندگی ایثارگران و جانبازان رو نمیبینند فقط کارنامه میبینن و میگن مخالف عدالته.
هیچ جای شرع مقدس ننوشته ک امتیاز به شهدا و جانبازان و ایثارگران حرومه.
اگر سهمیه برداشته بشه عین بی عدالتیه...
تلویزیون یه مطلب جالبی داد که همین فرزندان ایثارگران دغاع مقدس هستن که امروز مدافع سلامتن.
درضمن، کنکوری ها میگن سهمیه ایثارگران در کنکور مخالف عدالته.
از اون طرف فردا که سرباز بشن میگن، کسر خدمت مخالفه عدالته.
از طرف دیگه موقع استخدام هم میگن؛ استخدام مخالفه.

در واقع مشکل با جانبازان و ایثارگرانه؟ درسته؟
پس بیخودی نگید امتیاز کنکور و بردارن و امتیاز دیگه ای بدن، چون هر امتیازی دیگه هم بدن، شما مخالفشی.
در ضمن با این امتیازاتم هنوز خیل عظیمی از جانبازان حاشیه نشین و معسرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بر اساس عدالت امام علی گفتم سهمیه حق الناس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بر اساس عدالت علی(ع) گفتم سهمیه حق الناس است
چون امام علی به هرکس به اندازه توانایی مقام و منصب می داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
قانون انسانی ملاک نیست قانون اسلامی ملاک است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دفاع از سهمیه ایثارگری

به نظر شما کنکور حفظ محور با موسسات فراوان پولی و با بودجه فراوان عدالت اجتماعی ست ؟
هر کسی درصد های بالا و حفظ محوری بزند ، شایسته فهم و مستعد نبوغ پزشکی ست ؟ آیا حفظ و هزینه بالاتر برای قبولی ، نبوغ زیر گروه یک را تامین میکند ؟

چرا فکر می کنید پنج صندلی در هر دانشگاه و رشته حق شما که الان نشستی نقد میکنی و گرفتن ؟ خیلی سادست راه شهادت باز ست ، سوریه و عراق ست ، بروید برای ارمان های جامعه و حفظ کشور جلوی وحوش داعشی بایستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باور کنید اگر شهدا الان بودند خودشان مخالف اصلی این سهمیه ها بودند انها جانشان را برای عدالت دادند نه اینکه خونشان مایه بی عدالتی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم برات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
کسی که با میانگین درصد بسیار پایین وارد دانشگاه های علوم پزشکی می شود واقعا لایق اینست که جان مردم در دستانش قرار گیرد
الحق والانصاف خود خانواده محترم شهدا جان خودشان را دست این پزشکان بیسواد میدهند
۱۲
آخرین اخبار