سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان:

برنامه بومی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تدوین می‌شود

قویدل گفت: ضرورت دارد برنامه مدون پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را با توجه به قانون و دستورالعمل‌های مربوطه به صورت بومی تدوین کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهدی قویدل ،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان کرمان، گفت: یکی از اقدامات این کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در خصوص قاچاق کالا و ارز می باشد که مسئولیت آن به عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان است.

او افزود: هدف ما این است که در قالب کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در خصوص قاچاق کالا و ارز، به گونه‌ای عمل کنیم تا سال آتی برنامه مدون پیشگیرانه و کاهش وقوع جرم در این زمینه را پیاده سازی کنیم تا شاهد کاهش چشمگیر جرائم مرتبط باشیم.

او تصریح کرد: برابر مواد ۵، ۶، ۷ و ۱۳ و ۷۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید پیرو سامانه‌های راه اندازی شده فعالیت کنیم که قطعا این امر در کاهش جرایم و شفاف سازی نقش بسیار موثری خواهند داشت.

قویدل بیان کرد: به منظور صیانت از سرمایه‌های انسانی کلیه دستگاه‌هایی که به موجب قانون متکفل مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌باشند، متناسب با حجم فعالیت‌ها بایستی اقدام کنند و در صورت قصور، کوتاهی مسئولان به عنوان ترک فعل اعلام می‌شود.

او به وضعیت پرونده‌های قاچاق کالا در شش ماهه نخست سال ۹۹ اشاره کرد وگفت:در زمینه حمل کالای قاچاق میزان ۶۷ درصد کاهش، قاچاق چوب دو درصد و قاچاق کالا بین ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون ریال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ کاهش داشته است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.