سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مؤثر بزرگان طوایف در آگاه‌سازی مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی

فرماندار ویژه خرمشهرگفت: همکاری و همراهی سران عشایر برای آگاهی بخشی به مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی بسیارسازنده بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهرگفت: رویکرد ستاد کرونا شهرستان خرمشهر رویکرد تنش زدایی و استفاده از ظرفیت سران عشایرو طوایف و افزاد ذی نفوذ است.

او به نقش مؤثر بزرگان طوایف و متنفذان در آگاه‌سازی و توصیه به مردم در راستای رعایت مصوبات ستاد کرونا اشاره کرد و افزود: همکاری و همراهی سران عشایر برای آگاهی بخشی به مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی بسیارسازنده بوده است.

تعداد مراجعان مبتلا به کرونا به دانشکده علوم پزشکی آبادن

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرتصریح کرد: تعداد کل مراجعین مبتلا به کرونا به دانشکده علوم پزشکی آبادن صدو هفت هزار و ششصد و نود و چهار نفربوده است که از این تعداد هجده هزار و سیصد و هشت نفر مربوط به خرمشهر است .

حیدری با اشاره به آمار افراد نمونه گیری شده افزود: از بیست و شش هزار و نهصد و پنجاه و دو مورد، هفت هزار و هشتاد و شش مورد مربوط به خرمشهر بوده که معادل بیست و شش درصد است.

او خاطرنشان کرد: موارد مثبت ویروس کرونا در دانشکده علوم پزشکی ده هزار و سیصد و سی و سه مورد ثبت شده که دو هزار و هشتصد و هشتاد و سه مورد مربوط به خرمشهر است.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: برگزاری بیست و پنج نشست هماهنگی در شهرستان در قالب ستاد کرونا یک کار بسیار منظم، مجدانه و پیگیرانه بوده که هماهنگی وهم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان خرمشهر در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را فراهم نموده است.

او ضمن تشکر از مساعدت‌های سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از اجزای ستاد مدیریت کرونا شهرستان گفت: یکی از کار‌های مهم منطقه آزاد مساعدت به ۱۵ هزار نفراز افراد تحت پوشش بهزیستی وکمیته امداد بوده است.

توزیع الکل در خرمشهر

او در خصوص توزیع الکل و قیمت گذاری آن افزود: راه اندازی کارگروه نظارت برعملکرد اصناف و مقابله باگران فروشی اقلام بهداشتی یکی دیگر از موارد هماهنگی ستاد کرونا شهرستان خرمشهراست.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گفت: محله محور کردن برنامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، مراقبت از گروه‌های پرریسک و واگذاری مسئولیت‌ها و تقسیم کار بین همه اعضای ستاد کرونا شهرستان از موارد مهم بوده که انجام شده است.

پلمب مراکزتهیه و توزیع مواد غذایی غیر مجاز

حیدری از پلمب مراکزتهیه و توزیع مواد غذایی غیر مجاز خبر داد وافزود: تاکنون هفتصد و بیست و شش مورد مرکزتهیه و توزیع مواد غذایی پلمب و همچنین ششصد و سی و سه مورد از اماکن عمومی غیر مجاز تعطیل شده است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: موارد رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی بیست و دو هزار و صد و نود و یک  مورد و افرادی که به تعزیرات حکومتی معرفی شده صد و نود و دو مورد و افراد متخلف که به دادستانی معرفی شده اند ۸۷ مورد است.

او ادامه داد: نانوایی‌هایی که تاکنون پلمب شده اند هجده واحد بوده و تعداد بازرسی‌هایی که از مراکز تهیه و توزیع در یک بازده سه ماهه به صورت تطبیقی انجام شده در شهریورماه هشتصد و شصت و هشت، مهرماه هزار و چهارصد و سی و نه مورد و در آبان ماه نهصد و شصت و پنج مورد است.

حیدری تعداد واحد‌های پلمب شده مراکز توزیع مواد غذایی را صد و چهل و هفت مورد و تعطیل شده را پانصد و هفتاد و نه مورد اعلام کرد و افزود: اداره پست نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد که پس از اخذ تعهد رعایت دستورالعمل ها فک  پلمب شد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.