سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری خوزستان:

خدمت رسانی به مردم باید مخلصانه و عاری از سلایق شخصی باشد

حجت الاسلام مرادی گفت: همه مسئولان باید مخلصانه و به دور از سلایق فردی و سیاسی برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در آئین تکریم و معارفه روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی مسجد سلیمان، باغملک، رامشیر، هندیجان، هفتکل و دشت آزادگان بر ضرورت رفع مشکلات و خدمت رسانی به مردم از طرف همه مسئولان به دور از سلایق فردی و سیاسی با همدلی تاکید کرد.

او افزود: همه مسئولان جهت خدمت مخلصانه و صادقانه، با همدلی و به دور از سلایق سیاسی و فردی و با بکارگیری همه ظرفیت‌های خود برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و رفع مشکلات آنان باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار داشت: همدلی بین مسئولان استانی و شهرستانی در خدمت رسانی به مردم می‌تواند در تعالی خوزستان و شهرستان‌ها اثرگذاری مطلوبی برای رفع مشکلات داشته باشد و یکی از آثار آن ایجاد آرامش و امنیت در استان است.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: این استان در ۸ سال دفاع مقدس توانست ارزش‌ها، ایثارگری و شهادت را به همه کشور و همه جهان مصادره کند و شمیم عطر گوهربار شهدای جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و امنیت در جای جای این استان حس می‌شود، به همین دلیل خدمت کردن در ارکان نظام در هر سمت و منصبی در استان نعمت بزرگی است.

او ادامه داد: خوزستان علیرغم اینکه یکی از استان‌هایی است که منابع فراوانی دارد، ولی هنوز در محرومیت به سر می‌برد و باید همه مسئولان برای رفع محرومیت‌های این استان شهید پرور تلاش و گام‌های مؤثری بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی اجرای عدل و عدالت را وظیفه ذاتی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: آن چیزی که برای دستگاه قضایی بسیار مهم تلقی می‌شود، اجرا و تحقق عدالت است و همکاران قضایی نباید در انجام وظایف و اجرای عدالت از جوسازی‌های دشمنان هراسی داشته باشند و با شجاعت، جدیت و قاطعیت عدالت را اجرا کنند.

او اظهار کرد: مبارزه با ظلم و فساد چه کوچک یا بزرگ نسبت به هر فردی که در هر جایگاه و منصبی باشد و چه درون دستگاه قضایی چه خارج از آن یکی دیگر از وظایف قوه قضائیه است و در این امر مدیر یا مسئولی که از وظایف خود ترک فعل کند و باعث ضرر و زیان و تضییع حقوق مردم و بیت المال شود و با قاطعیت با آن برخورد می‌شود و هیچ مسامحه‌ای در این خصوص پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه بر ضرورت تشدید برخورد با مخلان امنیت و سارقان تاکید کرد و افزود: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها سراسر استان توجه داشته باشند که امنیت مردم برای دستگاه قضایی خیلی مهم است و باید با مخلان امنیت و سارقان خرد و کلان که منجر به سلب آسایش و امنیت مردم شده بودند مقتدرانه برخورد شود و پرونده‌های آنان در اسرع وقت و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار بگیرند، همچنین اقدامات صورت گرفته در این خصوص را نیز با هماهنگی مرکز به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم خدمات و زحمات دستگاه قضایی در مبارزه با مخلان امنیت را مشاهده کنند.

او با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید، بر رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان و صنعت گران در استان تاکید کرد و ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده و در حمایت از تولید تاکید فراوانی داشتند، نباید در خوزستان هیچ کارخانه‌ای یا کارگاهی تعطیل شود، همه می‌دانند که بیکاری بخشی از دلایل بزه‌ها و جرائم در جامعه است و روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها حوزه‌های قضایی سراسر خوزستان برای ایجاد اشتغال پایدار اگر به هر دلیلی در شهرستان‌های خود صنایعی یا کارخانه تعطیل شده‌ای وجود دارد، باید آن‌ها را رصد و مشکلات را نیز با همکاری دیگر مسئولان آن شهرستان مرتفع کنند.

رئیس شورای عالی قضایی خوزستان طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها را یک آفات برای دستگاه قضایی دانست و بیان داشت: اطاله دادرسی در پرونده‌ها باعث ایجاد ضرر و زیان فراوانی می‌شود و همکاران قضایی و اداری باید در یک کار جهادی علاوه بر رعایت همه الزامات قانونی در زمینه تسریع در وقت رسیدگی به پرونده‌ها تلاش مضاعفی در این امر داشته باشند.

او در ادامه کادر قضایی و اداری دادگستری استان را افرادی سالم، دلسوز، فرهیخته و ارزشی بر شمرد و گفت: یکی از مشکلات دادگستری استان کمبود کادر قضایی و اداری است که دستگاه قضایی خوزستان با ۶۰ درصد کادر قضایی و ۴۰ درصد کادر اداری در شرایط حساس بیماری منحوس کووید ۱۹ (کرونا) جهادگونه در حال انجام وظایف و خدمت رسانی به مردم هستند و در نظر داریم که با توجه به سیاست‌های جدید قوه قضائیه و جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در آینده نیرو‌های قضایی و اداری بیشتری را جذب کنیم.

در ادامه این آئین، علی اسکندری، فاضل محمد پور و اسلام رسادی به عنوان روسای جدید دادگستری شهرستان‌های مسجد سلیمان، باغملک و رامشیر و همچنین سید محمود هاشمی و سید جعفر لقمانی به عنوان روسای دادگاه عمومی هندیجان و هفتکل معرفی شدند و از زحمات و خدمات پیمان چعباوی و حجت الاسلام موسوی روسای سابق دادگستری مسجد سلیمان و باغملک تقدیر بعمل آمد.

همچنین آقایان حجت الاسلام پیوند به عنوان رئیس دادگاه انقلاب اهواز، رحمان بن سعید، سهراب لهراب و حسن خادمی به عنوان دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های مسجد سلیمان، باغملک و رامشیر معرفی شدند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.