سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمون‌های مجازی در خارج از ساعت کلاسی ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مطابق بخشنامه وزارت آموزش وپرورش هرگونه برگزاری آزمون در خارج از ساعت‌های کلاسی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز پنجشنبه در اجلاس روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر بیان کرد: آموزش‌های مجازی برای دوره ابتدایی چهار تا پنج ساعت ۲۵ و ۳۰ دقیقه‌ای و برای دوره متوسطه نیز سه یا چهار ساعت ۳۵ دقیقه‌ای تعیین شده است براین اساس اگر معلمی در خارج از ساعت تعیین شده آزمون و یا کلاسی برگزار کند مطابق قانون با او برخورد می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی جامعه، در این شرایط خاص ضروری است در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی انعطاف بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: همه مدیران مدارس باید با تدوین اطلس آموزشی، برنامه ریزی لازم را برای موقعیت‌های مختلف آموزشی داشته باشند و نداشتن اطلس آموزشی از هیچ مدیری قابل پذیرش نیست.

کرمی افزود: اگر چه اولویت ما آموزش حضوری است اما با مصوبه ستاد کرونا و برای حفظ سلامتی دانش آموزان و فرهنگیان، در هفته‌های اخیر آموزش حضوری تعطیل و این تعطیلی در هفته آینده نیز ادامه دارد.

او گفت: فعالیت مدرسه‌های استان در کارگروه ویژه شاد در اداره کل رصد می‌شود در همین راستا این کارگروه باید در شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شود تا با بررسی فرایند آموزش و برطرف کردن مشکلات، زمینه تقویت آموزش مجازی را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: گروه‌های آموزشی با ارزیابی مستمر کلاس‌های حضوری و مجازی می‌توانند نقشی موثر در کاهش مشکلات آموزشی داشته باشند.

کرمی بیان کرد: در دوره پساکرونا با مشکلات آموزشی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات تربیتی، خانوادگی و چاقی روبرو می‌شویم به همین دلیل باید با دوری از روزمرگی، برنامه ریزی لازم برای کاهش مشکلات پسا کرونایی داشته باشیم تا جامعه و دانش‌آموزان به آسیب‌های کمتری دچار شوند.

او ادامه داد: باید با بازنگری در شیوه‌های آموزش مشاوران، آنها را به دانش روز مجهز کرده تا بتوانند نقش مهم خود را در دوره پساکرونا به خوبی ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به شروع طرح ملی کنترل وزن و چاقی(کوچ) در استان بوشهر اظهار کرد: اجرای موفق این پروژه سلامت محور می‌تواندآثار بیماری جسمی و روانی در دانش آموزان را کاهش دهد و از همه مربیان تربیت بدنی و مراقبان سلامت انتظار می‌رود این پروژه را با دقت و تلاش اجرا کنند.

کرمی از تبدیل وضعیت ۳۰ درصد از نیروهای حق التدریس به پیمانی در آذرماه خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال این است که تا پایان دولت تدبیر و امید همه نیروهای حق التدریس استخدام شوند و امید می‌رود این مهم محقق شود.

او با اشاره به برگزاری ششمین اجلاسیه استانی نماز در سال جاری عنوان کرد: آموزش و پرورش استان در راستای تقویت فرهنگ نماز، ۱۸ پیش اجلاسیه در شهرستان‌ها و مناطق برگزار می‌کند که نخستین پیش اجلاسیه ۲۸ آبان در شهرستان دشتستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: انتظار می‌رود برگزاری این اجلاسیه‌ها گامی موثر در راستای تعمیق فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.