سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در افتتاح همزمان سه بیمارستان مطرح کرد؛

ثبت رکورد تاریخی افتتاح ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی/ کمبود تخت در مناطق مرزی نداریم

نمکی گفت:ما در پویش «ره سلامت» رکورد تاریخی افتتاح ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را قبل و بعد از انقلاب ثبت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین پویش «ره سلامت» و افتتاح همزمان سه بیمارستان در استان خراسان رضوی، کرمان و قم اظهار کرد: ما طوفانی ترین سال را در صد سال اخیر به دلیل شیوع کووید ۱۹ سپری می کنیم و همکارانم سخت ترین دوران را می گذارند اما با وجود سختی ها خوشبختانه برای توسعه زیرساخت ها در رابطه با مدیریت بیماری کرونا اتفاقات بزرگی در حال رقم خوردن است.

نمکی گفت: من به نیابت از رییس جمهور در سالروز زلزله سال ۹۶ خدمت مردم شریف کرمانشاه رسیدم و این مژده را بدهم که ۶۶ پروژه بهداشتی و درمانی در کرمانشاه افتتاح کردیم و یک مجموعه تصویربرداری عروق کوچک مغز و قلب افتتاح کردیم که در تهران و کشور نظیر ندارد.

وزیر بهداشت گفت: ما در پویش ره سلامت  ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی و آموزشی اردیبهشت سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهیم کرد که درخشان ترین اوراق در نظام سلامت خواهد بود و اینها علاوه بر صدها مراکز بهداشتی و جامع سلامت و آموزشی افتتاح شده است و به این ترتیب رکورد تاریخی افتتاح ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را  قبل و بعد از انقلاب ثبت خواهیم کرد.

امروز سه پروژه در مشهد زرند کرمان وقم افتتاح خواهد شد و کارنامه دولت تدبیر و امید با زرین ترین اوراق در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت بسته خواهد شد و امیداوریم در اردیبهشت ۱۴۰۰ این کارنامه را تقدیم ملت ایران کنیم که در تاریخ کشور جاودانه خواهد بود.

نمکی در پاسخ به سوال رییس جمهور درباره بازسازی بیمارستان آسیب دیده در زلزله گفت: ما تمام مراکز را بازسازی کردیم و زیباترین مراکز بهداشتی و درمانی نطقه را در کرمانشاه ساختیم و بیمارستانی که با مشارکت بانک ها قرار بود ساخته شود نیمه تمام ماند و چندین بیمارستان بزرگ را در منطقه افتتاح کردیم.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه ضریب تخت بیمارستانی در استان های مرزی مطلوب ترین شکل را دارد و در کرمانشاه مشکل اکسیژن ساز داشتند و ۱۴ اکسیژن ساز برای استان کرمانشاه در نظر گرفتیم و ۲ شهر مشکلی داشتند که به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.