سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس انجمن قطعه سازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساخت قطعات الکترونیکی در داخل کشور به صرفه نیست

مطلب زاده گفت: ساخت قطعات الکترونیکی در داخل کشور صرفه اقتصادی ندارد، البته قطعاتی که در داخل ساخته نمی‌شوند قطعات خاصی هستند.

مهدی مطلب زاده نایب رئیس انجمن قطعه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ترخیص قطعات از گمرک، گفت: قطعات رسوب کرده در گمرک موجب شده‌اند که در حال حاضر ۸۰ هزار خودرو در کف کارخانه بمانند و در نتیجه غیر تجاری شوند. 

او بیان کرد: بخشی از این قطعات که در گمرکات مانده و رسوب کرده‌اند، متعلق به خودروسازان است که برای تکمیل خودرو به آن نیاز دارند و البته در داخل کشور نمی‌توانیم آن‌ها را تولید کنیم و بخشی هم مربوط به مواد اولیه و اجزایی است که قطعه سازان برای تولید قطعه لازم دارند.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان اظهار کرد: قطعاتی که در داخل ساخته نمی‌شوند شامل قطعات تک هستند، این قطعات در داخل کشور تولید نمی‌شوند چرا که تکنولوژی آن‌ها وجود ندارد و البته سرمایه‌گذاری برای ساخت آن هم انجام نشده است و از طرفی داخلی سازی آن نیز به صرفه نیست. 


بیشتر بخوانید


ساخت انگشت شمار قطعات الکترونیکی در دنیا

مطلب زاده گفت: فرض کنید قطعات ریز الکترونیکی در دنیا با تعداد انگشت شماری توسط سازندگان تولید می‌شوند و در کل دنیا توزیع می‌شوند، برای مصرف داخلی سرمایه گذاری در این زمینه غیر اقتصادی است و بنابراین این کار انجام نمی‌شود.

به گفته این مقام مسئول این قطعات اگر ترخیص شوند طبعا هر خودرویی که در کف کارخانه است، تجاری می‌شود و باعث کاهش التهابات در بازار خودرو می‌شود.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان تصریح کرد: ترخیص قطعات مانده در گمرکات باعث افزایش تولید خودروسازان می‌شود که با افزایش عرضه خودرو در بازار، نوسان قیمت‌ها به پایان خواهد رسید. برآوردها نشان می‌دهد که سالانه ۴ میلیارد دلار ارز برای صنعت خودرو لازم است.

این مقام مسئول در پایان گفت: اکنون در گمرکات مواد اولیه و قطعات جزء مانده است که باید ترخیص شوند، اما به سهولت ارز تخصیص پیدا نمی‌کند و بنابراین تیراژ خودروها کم می‌شود. آمریکا با اعمال تحریم‌ها واردات را بسته و همین عامل مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۹:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
هر وقت کاری به نظامیان دادند پیشرفت کردیم. اگر بجای این بی کفایت ها نظامی ها تصمیم می گرفتند هم قدرت نظامی پیشرفت میکرد و هم کم کم تولید قطعات بصرفه میشد و هم کشور بسمت استقلال پیش میرفت.
دلسوز
۰۴:۱۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
تولید قطعات الکترونیکی یعنی تبدیل ماده نیمه هادی مثل ترکیبات سیلیسیوم به قطعات کنترل کننده.
در این فرآیند با بررسی وزن قطعات که در اونها اغلب نیمه هادیها به کار گرفته میشوند، در مقابل ارزش آنها مثل تبدیل خاک به طلاست.
اگرچه مافیای واردات و دلال صفتان هیچ وقت اجازه پیشرفت به جوانان پر تلاش این مملکت رو نمیدهند تا جیبهای خود را با نابود کردن آینده جوانان و کشور پر کنند.
قنبری
۱۵:۲۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
این تفکر کاملا اشتباه و متضاد با تولید ومنافع ملی است اینچنین افرادی صنعت این کشور را نابود کردن
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
شما اصلا تولید هیچی ندارین حالا پز میدین قطعات فلان چیز به صرفه نیست. به صرفه هست جیب مدیران پر نمیشه. کسیم بخواد تولید کنه دیگه نمیاد از شما اجازه بگیره اصلا شما چه کاره این?!
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سيلندر و سرسيلندر و ميل لنگ و ميل سوپاپ و كوئل و كاربراتور معمولي هم نميصرفه بزنين ؟
ma
۱۰:۰۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
تکنولوژی رو ببین با چی مقایسه می کنه....
این ارا... اومدن همه کاره شدن....بدبختیش برای تمدن چند هزارساله ماست....
تنها ترین چیزی که می تونیم بخوریم غصه....
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
ولی باید فناوری هاش باشه که اگه هیچی بهمون ندادن بتونیم خودمون تولید کنیم
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
می دونی چه هزینه بابت زیر ساخت تولید قطعات الکترونیکی لازمه
محمدرضا
۰۷:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
الان با گرون شدن ارز چرا صرف نکنه؟!
اصلا اگه صرف هم نمیکرد ایران حداقل باید به تکنولوژیش دست پیدا میکرد که اگه یه روزی مثل الان به مشکل خورد خودش تولید کنه و توی کشور گرون نشه.
متاسفانه مسئولین ما آینده نگر نیستن.
الان یه کیت ساده ی الکترونیکی بخوای بسازی کلی هزینه اش میشه از بس این قطعات گرون شده!
شهروند
۰۶:۴۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
کشوری که تحریم است نباید در باره صرفه یا عدم صرفه تولید محصولی در کشورش شک کند

امثال این آقایان باعث عدم خودکفایی و تولید در داخل هستند

الان تدبیر واردات دارند
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مبدع و مخترع یک سری از فن اوری های امروز که تجاری شده و دراختیار من و شماست ارتش امریکاست اما اونا واقعیت رو پذیرفتن که فن اوریها بالاخره یک روز میسوزه پس در اخر تاریخ مصرف تجاری میشن -هر گوشی همراه که در دستان ماست یک سرباز خارجیست
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تا کی گفنه شو د به صرفه نیست؟
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این تفکر 100 % اشتباه است .ما به قطعات الکترونیک کاملا احتیاج داریم و تولید انها دارای صرفه اقتصادی بالایی است .
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این اقا با این تفکر رئیس انجمن دلال ها است تا تولید کننده
عباس
۲۲:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
پارس التریک یکی بهترین شرکت های تولید الکترونیک بود یه عد از خدا بیخبر درشو بستن مچهل سال بهترین تولید کنن بود میتونست صادرکنند هم باشه