سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش متوسط بارندگی‌ها در استان کرمانشاه

متوسط بارندگی‌ها در استان کرمانشاه از ابتدای سال آبی جاری ۱۶ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۵۵ میلیمتر بارش بیش از ۷۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ درویشی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با اشاره به کاهش ۸۱ درصدی روان آب‌ها نسبت به پارسال در حوزه آبریز کرخه گفت : متاسفانه یکی از دشت‌های بسیار خوب ما در شرق استان دشت صحنه است که پیش از این مشکلی از نظر میزان روان آب‌ها نداشت، ولی هم اکنون به دلیل کشت برنج دچار بحران شده است.

او گفت : کشت برنج دست اندازی به حق آبه پایین دست توسط بالا دستی‌ها را به دنبال داشته است که با محروم شدن از این حق آبه حفر چاه‌های غیر مجاز افزایش پیدا می‌کند.

او میزان ذخایر آب زیر زمینی در استان کرمانشاه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: استفاده زیاد از منابع آب سطحی باعث شده ذخایر آب زیرزمینی ۳۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه به کاهش ۳۰ درصدی ورودی آب سد‌ها نسبت به پارسال خبر داد و گفت: پارسال ذخیره آب سد‌های استان یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب بود که این میزان هم اکنون به ۸۳۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

درویشی افزود: بارندگی‌های پیش رو بتواند منابع آبی استان را تامین کند، در غیر این صورت با بحران شدید کم آبی رو به رو می‌شویم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.