مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت زعفران در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح زیر کشت زعفران در استان را ۴۲۲ هکتار عنوان کرد و گفت : ۱۲۰ هکتار از این سطح تابستان امسال کشت شده و امسال برداشت محصول زیادی نخواهد داشت.

او متوسط عملکرد مزارع زعفران در استان را چهار کیلوگرم در هکتار دانست و گفت : برآورد می‌شود امسال ۱۷۰۰ کیلوگرم زعفران در استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان گرمسیری قصرشیرین و سرپل ذهاب کشت زعفران داریم، افزود: بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان به شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و هرسین اختصاص دارد.

او با اشاره به سازگاری زعفران با شرایط اقلیمی استان، افزود: به دلیل شرایط آب وهوایی استان کرمانشاه زعفران تولیدی در استان در فهرست مرغوب‌ترین زعفران‌های ایران قرار دارد.

احمدی با بیان اینکه از گذشته‌های دور در استان کرمانشاه کشت زعفران داشته‌ایم، ادامه داد: آزمایشات صورت گرفته روی زعفران تولیدی در این استان نشان از مرغوبیت بالای محصول دارد، به نحوی که از نظر مرغوبیت حتی از زعفران قائنات که مرغوبترین زعفران تولیدی در کشور است، هم باکیفیت‌تر گزارش شده است.

احمدی ادامه داد: هم اکنون پنج واحد بسته بندی زعفران در استان کرمانشاه فعال است.

او با اشاره به در اولویت بودن توسعه کشت زعفران در استان کرمانشاه، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم سال آینده ۱۰۰ هکتار دیگر به کشت زعفران استان کرمانشاه اضافه شود.

او با بیان اینکه برداشت زعفران در استان آغاز شده، گفت: کار برداشت زعفران بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.