سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنس نتوانست ادعای تقلب در انتخابات را اثبات کند

معاون رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه نتوانست جمهوری خواهان را در مورد تقلب در انتخابات متقاعد کند، با انتقاد آن‌ها مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا یک سخنرانی حدود پنج دقیقه‌ای در مورد پیگیری‌های حقوقی ترامپ در چندین ایالت مبنی بر تقلب در شمارش آراء برای جمهوری خواهان داشت، اما نتوانست هیچ مدرک و جزئیاتی از تقلب ارائه دهد.

پنس تلاش گسترده قانونی ترامپ در چندین ایالت از جمله پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین و آریزونا را تشریح کرد و به سناتور‌های حزب جمهوری خواه گفت که هدف ما حصول اطمینان در این مورد است که هر رأی قانونی شمرده شده و رأی‌های غیرقانونی نیز رد شده باشد.

سناتور کوین کرامر در پاسخ به اظهارات پنس گفت: تمام ایالت‌هایی که ادعا می‌شود در آن‌ها تقلبی رخ داده بازشماری شده‌اند؛ پنس در مورد چالش‌های حقوقی واقعی، شواهد خاص نظیر چنین مواردی که به نظر من برخی از مردم به آن امیدوار بودند، توضیح روشنی ارائه نداده و تنها به اظهارات کلی درباره چالش‌های مطرح شده توسط وکلای ترامپ بسنده کرده است. 

میت رامنی یکی دیگر از سناتور‌های جمهوری خواه نیز درباره توضیحات پنس اظهار کرد او هیچ مدرکی در حمایت از ادعای ترامپ مبنی بر سرقت آراء ارائه نداد.

رامنی گفت: من هنوز شواهدی مبنی بر تخلف نشنیده‌ام که نشان دهنده تغییر در نتیجه انتخابات باشد، اما تعدادی از پرونده‌های قضایی پیگیری می‌شود و رئیس جمهور حق دارد این دادخواست‌ها را انجام داده و برای بازشماری مجدد اصرار ورزد. پنس در اینجا تنها پرونده‌های قضایی را ایالت به ایالت و آنچه در این ایالت‌ها ادعا می‌شود، توصیف کرد. من در این مرحله شواهدی مبنی بر تقلب در شمارش آراء به دلیل نوعی توطئه یا اقدام نامناسب نشنیده‌ام، اما آن‌ها وقت خواهند داشت تا مدارک خود را ارائه دهند.

پس از آنکه پنس نتوانست ادعای ترامپ را در مورد تقلب در انتخابات اثبات کند، سناتور‌های جمهوری خواه، امتناع رئیس جمهور آمریکا از پذیرش شکست و عدم انتقال قدرت را به چالش کشیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.