سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاوران آسیب ستیز به کمک قشر آسیب پذیر می آیند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: طرح ملی یاس با هدف انجام ماموریت های بشر دوستانه و عام المنفعه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت:‌ در قالب طرح یاس از ظرفیت افراد مورد حمایت های مالی و معنوی کمیته امداد به عنوان نیروهای داوطلب و از ظرفیت های موجود در جمعیت هلال احمر در زمینه آموزش و توانمندسازی این افراد و ساماندهی آن ها در خانه‌های هلال استفاده می شود.

او افزود: فراگیران این طرح، اقشار روستایی و ساکنان مناطق حاشیه شهرهایی هستند که به دلایل مختلف تا کنون ازدواج نکرده اند و در معرض آسیب های متعدد اجتماعی قرار دارند.

حرازی زاده با اشاره به اینکه موثرترین راه برون رفت مشکلات، سرمایه گذاری و زمینه سازی برای ایجاد هویت و شخصیت اجتماعی برای روستائیان است، ادامه داد: با دادن نقش و جایگاه مناسب به این افراد در جامعه به مرور و با کسب مهارت های لازم نه تنها خود را حفظ می کنند بلکه با عزت نفسی که پیدا کرده اند یاریگر و حامی هم قشران خود می شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: طرح یاس (یاوران آسیب ستیز) برگرفته از نام حضرت فاطمه (س) است و به صورت همزمان در سراسر کشور در ۱۰ گام اجرایی می شود و پس از رونمایی از طرح و مشخص شدن برنامه ها، گام های بعدی به ترتیب انجام هماهنگی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد استان برای شناسایی مکان های مورد نظر، شناسایی خانه های هلال، انتخاب افراد واجد شرایط، تشکیل بانک های اطلاعاتی برای شروع آموزش و برگزاری آزمون ها و...در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/  غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.