مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نخستین بالگرد امدادی هلال احمر با هدف تکمیل چرخه امداد و نجات هفته آینده در یزد به صورت دائم مستقر می‌شود.

محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به اینکه نیاز به بالگرد در استان احساس می‌شود، گفت: نخستین بالگرد امدادی هلال احمر با هدف تکمیل چرخه امداد و نجات و پاسخگویی سریع در حوادث، هفته آینده در یزد به صورت دائم مستقر می‌شود.

 او افزود: اتفاقاتی که در امسال و سال‌های قبل افتاد باعث شد که ما بالگرد از استان‌های همجوار درخواست کنیم و این امر موجب دیر رسیدن نیروی‌های امدادی به محل حادثه می‌شد.

حرازی زاده با اشاره به اینکه طرح نذر آب فعالیت‌های داوطلبان هلال احمر استان یزد، در استان‌های مجاور است، گفت: طرح نذر آب ۱ برای اولین بار در منطقه دلگان سیستان و بلوچستان اجرا شد که امدادگران، تیم درمانی و هچنین داوطلبان برای توزیع بسته‌های معیشتی به این استان اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: طرح نذر آب ۲ در سال ۹۸ در منطقه رویدر بندر خمیر استان هرمزگان با حضور امدادگران، پزشکان و داوطلبان اجرایی شد.

حرازی زاده افزود: طرح نذر آب ۳، در منطقه میغان نهبندان استان خراسان جنوبی اجرایی شد که اعزام تیم درمانی، توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق روستایی انجام شد.

او خاطر نشان کرد: برای اینکه این طرح‌ها با تداوم بیشتری ادامه داشته باشد، مقرر شد با مشارکت داوطلبان در حوره‌ ی آب رسانی، در آینده فعالیت‌هایی در زمینه بازسازی و بهره وری از قنات‌های منطقه میغان نهبندان انجام شود.

حرازی زاده افزود: در تلاشیم دارو‌هایی که در کشور وجود دارد را در داروخانه هلال احمر استان فراهم کنیم تا بیمارانی که در استان پیگیر درمان خود هستند دغدغه‌ی تامین دارو را نداشته باشند.

او گفت: آشیانه بالگرد چند سالی است که تاسیس شده و با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس تا هفته آینده این بالگرد در استان یزد به صورت دائم مستقر می‌شود.

حرازی زاده در پایان به خانه‌های هلال روستایی اشاره کرد، و گفت: خانه‌های هلال، جمعیت‌های هلال احمر کوچکی هستند، که برای ارائه خدمات زودتر به اهالی روستا ایجاد شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار