سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه باب کتابخانه عمومی لرستان آماده بهره‌برداری است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: عملیات احداث و تجهیز سه باب کتابخانه عمومی استان پایان یافته است و همزمان با هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، فرشته طهماسبی،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی درجه یک استاد آیتی و شهید ساکی بروجرد و شهید جوزی فر رومشکان در این هفته راه اندازی می‌شوند.

او افزود : کتابخانه درجه یک استاد آیتی شهرستان بروجرد با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، بیش از چهار میلیارد تومان هزینه ساخت و حدود ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات شنبه هفته آینده بهره برداری خواهد شد.

طهماسبی هزینه ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی شهید جوزی فر رومشکان را نیز به ترتیب ۵۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: همچنین برای کتابخانه شهید ساکی بروجرد با زیربنای ۴۵۰ متر مربع، ۴۵۰ میلیون تومان صرف ساخت و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه خرید تجهیزات شده است.

او ادامه داد: همچنین با توجه به برگزاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با عنوان «دانایی، مانایی»، برنامه‌ریزی لازم برای این مهم در شرایط شیوع کرونا صورت گرفته است و برنامه‌های این رویداد با دسته بندی سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

او برگزاری آیین تکریم مقام کتابداران، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و عضویت رایگان در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان از طریق سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در لرستان عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان اضافه کرد: اکنون برخی طرح‌های عمرانی این نهاد بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیگیری‌های لازم جهت اختصاص اعتبارات مورد نیاز انجام شده است.

طهماسبی یادآور شد: طی ۲ سال گذشته اعتبارات خوبی برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی لرستان اختصاص یافته به طوریکه برای این طرح‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

سه کتابخانه عمومی نهادی و ۲۰ کتابخانه عمومی مشارکتی در سطح لرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.