سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های مهاباد ذخیره سازی شد

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال در مجموع ۸۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های این شهرستان نگهداری می‌شود.

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: امسال ۸۰ هزار تن سیب درختی و ۲۰ هزار تن سیب زیر درختی از باغ‌های شهرستان مهاباد برداشت شد که از این میزان ۸۰ هزار تن  روانه سردخانه‌ها شده است.

او با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان افزود: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۵ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آن‌ها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

کریمی اضافه کرد: ۴۰ درصد محصولات باغی این شهرستان به صورت تازه‌خوری به مصرف رسیده و ۶۰ درصد آن نیز به شهرستان و استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این شهرستان با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی برای احداث کارخانه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصول‌های باغی و سایر صنایع تبدیلی برخوردار است.

سیب تولیدی مهاباد که بیشتر در ۲ نوع رد و گلدن و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.