سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ۲۱۰میلیونی خیّران قزوینی در پویش آجر به آجر

خیّران استان قزوین حدود ۲۱۰میلیون تومان در پویش آجر به آجر به ساخت و نوسازی مدارس کمک کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه خیّران استان حدود ۲۱۰میلیون تومان در طرح پویش آجر به آجر به ساخت و نوسازی مدارس کمک کردند، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا جشنواره خیران مدرسه ساز برگزار نشد و در قالب پویش آجر به آجر از خیران استان دعوت کردیم حتی به قیمت یک آجر در ساخت و نوسازی مدارس سهیم شوند.

جوانبخت تعداد خیّران مدرسه ساز استان ر ا بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۵ میلیارد تومان تعهد نوسازی مدارس محقق و امسال نیز از ۳۵ میلیارد تومان تعهد پیش بینی شده ۲۴ میلیارد تومان محقق شده است.

وی افزود: از هزار و ۷۸۵ کلاس درس حدود هزار و ۲۹۴ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی و هزار و ۱۸۶ کلاس هم نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

جوانبخت تصریح کرد: بیشترین مدارس استان که نیاز به مقاوم سازی دارد در شهرستان‌های بوئین زهرا، البرز و ناحیه یک قزوین مستقر هستند.

وی افزود: از ۲۳۶ هزار دانش آموز استان حدود ۱۵ درصد از دانش آموزان در مدارس غیرمستحکم درس می‌خوانند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه در جریان مشارکت ۵۰ درصدی خیّران در سال ۹۹ چهل و چهار خیر در مدرسه سازی در استان مشارکت کردند گفت: با مشارکت این خیّران ۳۳ مدرسه نوسازی می‌شود و خیران تعهد کردند که ۲۳۶ کلاس درس تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی افزود: به طوری کلی ۳۰۰ خیّر در استان وجود دارد که این تعداد خیّر با جمعیت استان تناسب ندارد و نیارمند مشارکت همگانی مردم و خیران برای توسعه و نوسازی فضا‌های آموزشی هستیم.

جوانبخت خاطرنشان کرد: باید فرهنگ مدرسه سازی را در میان مردم استان به ویژه دانش آموزان استان تبلیغ و ترویج کنیم.

وی افزود: خیّران حدود ۳۰ درصد و دولت نیز حدود ۷۰ درصد در ساخت و نوسازی مدارس استان مشارکت کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۴۴ پروژه اعتبار در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد از این بودجه تأمین شده و ۳۰ درصد باقیمانده نیز از سوی دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: تا کنون اعتبارات ملی برای نوسازی مدارس استان صد در صد تحقق یافته است.

جوانبخت با بیان اینکه از سال ۷۶ تا کنون ۱۱۰۰ واحد آموزشی ساخته شده است، گفت: ۲۶ درصد از مدارس استان هنوز دو شیفته هستند و باید به استاندارد تک شیفته برسند.

وی افزود: ۷۵ پروژه ۱۲، ۱۸ و ۲۰ کلاسه در شهرک‌های اقماری استان نیازمندیم که ساخت آن‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دربردارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه همایش خیران مدرسه ساز در استان برگزار شد، گفت: هر سال دو تن از خیران شاخص استان در قالب چاپ کتاب و یا تولید محتوای بصری به مردم معرفی می‌شوند

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید مدارس سبز داشته باشیم و به همین منظور یک پروژه در آبگیلک آغاز شده که ساخت آن بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

جوانبخت خاطرنشان کرد: یک نمونه مدرسه سبز در استان ساخته می‌شود و در ساخت سایر مدارس باید شاخص‌ها و ویژگی‌های مدارس سبز اعمال شود.

وی افزود: امسال ۲۳۵ کلاس درس و سال آینده نیز ۲۰۰ کلاس به فضا‌های آموزشی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین به موضوع گرمایش مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۱۵ کلاس درس استانداردسازی گرمایشی شده اند و ۷۵۰ کلاس درس نیز به زودی استانداردسازی گرمایشی می‌شوند.

وی افزود: استانداردسازی گرمایشی نخست از روستا‌ها شروع شده است و دیگر در مدارس روستایی از بخاری‌های نفتی استفاده نمی‌شود.

جوانبخت گفت: ۷۵۰ کلاس درس شهر‌های استان نیز در صورت تحقق بودجه استانداردسازی گرمایشی می‌شوند.

وی افزود: حدود ۲۵ درصد مدارس استان هوشمندسازی شده و هر کلاس درس برای هوشمندسازی حدود ۳۵ میلیون تومان هزینه نیاز دارد و برای تحقق این موضوع نیازمند کمک خیران و بودجه آموزشی استان هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه حدود ۴۵ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی است گفت: این مدارس عمدتا دانش آموز نداشتند و با توجه به مهاجرت معکوس در استان باید با همکاری نهاد‌های ذیربط این مدارس تا سال آینده به سرویس بهداشتی مجهز شوند.

وی افزود: حدود ۲۱ کانکس استاندارد در سطح استان به مدارس اختصاص دارد و به زودی این مدارس به ویژه در شهرک دانش که ۴ الی ۵ به کلاس تجهیز شده و کانکس‌ها جمع آوری می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در شهرک دانش یک مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر دیگر نیز بنا می‌شود.

وی افزود: در طرح آجر به آجر که حدود ۲ ماه است آغاز به کار کرده حدود ۲۱۰ میلیون تومان جمع آوری شده است و مردم از طریق شماره حساب‌های منتشر شده می‌توانند در ساخت مدارس مشارکت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.