سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد:

سودجویی در عرصه شهر، از عوامل عقب افتادگی شهرسازی در مشهد است

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد گفت:سوداگری زمین و در نتیجه جلوگیری تعمدی از ورود تفکرات شهرسازی به صحنه شهر از جمله عوامل عقب افتادگی شهرسازی از عرصه عمل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون شهرسازی مشهد گفت:شهرسازی امروز ما می‌تواند با اندوخته فعلی خود بنا بر شرایط حاکم بر نظامات متداخل و محدودیت‌های موجود همچنان بر دانش و جایگاه خود پافشاری کرده و به مسیر خود ادامه دهد.

او با اشاره به موانع و مشکلات شهر سازی در مشهد افزود: نبود برنامه‌ای جامع و کلان برای کنترل و هدایت توسعه شهر، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و نواقص نظام شهرسازی حاضر است.

بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون شهرسازی مشهد ادامه داد: با وجود اینکه در ساختار مدیریت شهر‌ها و شهرسازی کلان کشور برای هر شهر طرح‌های متعددی در مقیاس‌های مختلف از کلان تا خرد تهیه می‌شود، اما فاصله قابل توجه این طرح‌ها با واقعیت‌های موجود، ویژگی‌های منطقه‌ای و نیاز‌های شهروندان خود موجب تشدید ناکارآمدی این طرح‌ها شده است.

مهدی نیا بیان کرد: تجربه زندگی شهری گذشته به خوبی نشان می‌دهد که دوره تصمیم گیری‌های یک جانبه و بدون تعامل و گفتگو سر آمده و توانی برای تداوم آن وجود ندارد و همچنین این جریان مطمئنا در برابر نیروی کنش‌گری شهروندان و دغدغه‌مندان شهری توانایی مقابله را ندارد و دیر یا زود، در برابر آن‌ها سپر بر زمین می‌گذارد و تسلیم می‌شود.


انتهای پیام//ف. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.