واگذاری زمین های احصاء شده طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : زمین‌هایی که تاکنون برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی احصا شده بود، به متقاضیان واگذار شده اما هنوز عملیات ساخت مسکن آغاز نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا ناصری مقدم سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۳۴۵ هزار و ۱۸۷ مترمربع زمین در ۸۷ شهر این استان به منظور اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اختصاص یافته یا احصا شده است.


او  افزود: از این میزان ۳۱۹ هزار و ۹۱۴ مترمربع مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۵ هزار و ۲۷۳ مترمربع مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

سرپرست معاونت مسکن  اداره کل راه و شهرسازی استان  با بیان اینکه زمین مورد نظر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی از سوی  اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل راه و شهرسازی تامین می‌شود. ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان موظف به تامین زمین برای کارمندان متقاضی خود در طرح اقدام ملی مسکن است و در صورتی که زمین لازم در اختیار نداشت، براساس شیوه‌نامه این طرح، اداره کل راه و شهرسازی موظف به تامین زمین خواهد بود.

ناصری مقدم با اشاره به  اینکه ثبت نام متقاضیان در این طرح به پایان رسیده است، بیان کرد: تعداد ثبت نام شوندگان طرح اقدام ملی مسکن در ۸۱ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان سه هزار و ۶۷۰ نفر مربوط به کارمندان آموزش و پرورش و ۹ هزار و ۲۲۸ نفر مربوط به سایر افراد است.

او تصریح کرد : تعداد ثبت نام شوندگان طرح اقدام ملی مسکن در هفت شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی نیز ۱۱ هزار و ۷۴۹ نفر مربوط به کارمندان آموزش و پرورش و ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر مربوط به سایر افراد است.


سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: طی تفاهم نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرای فرامین حضرت امام (ره) در تهران منعقد شد، مسئولیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به این ستاد سپرده شده است.

ناصری مقدم اظهار کرد: براساس درخواست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از وزارتخانه و موافقت آن، برای تمامی ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن در مشهد که شامل ۳۶ هزار و ۱۳۶ نفر هستند، به دلیل کمبود زمین در این شهر، زمین در گلبهار اختصاص خواهد یافت.

او افزود : در همه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز هنوز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین نشده و در حال رایزنی با آستان قدس رضوی و نهادهای دیگر جهت اختصاص زمین برای اجرای این طرح هستیم.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر واگذاری زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و بازپرداخت ۱۰ ساله و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز واگذاری زمین به صورت اجاره بلندمدت ۹۹ ساله است.

انتهای پیام//ح.ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار