سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز قم فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده قم است

رئیس شورای شهر اسلامی قم گفت:به لحاظ موقعیت خاص قم این روز می‌تواند شناخت بیشتری در جهت همه ظرفیت‌ها را در حوزه دینی و مذهبی و سیاسی و گردشگری به خوبی معرفی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم امروز در یک صد و شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم و روز قم  گفت: یکی از افتخارات مهم شورای اسلامی شهر نام گذاری این روز بوده است که در آن اهداف مختلف و متعددی مد نظر قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر اسلامی قم افزود: به لحاظ موقعیت خاص قم این روز می‌تواند شناخت بیشتری در جهت همه ظرفیت‌های این شهر مقدس باشد و قم را در حوزه دینی و مذهبی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و گردشگری به خوبی معرفی کند.

جلالی تصریح کرد: هنوز بخش زیادی از ظرفیت‌های قم مغفول مانده است و روز قم می‌تواند این خلاء‌ها را پر کند؛ براین اساس شورای شهر و کمیسیون فرهنگ موضوع نام‌گذاری شهر قم را طرح کرد و به تصویب شورا انجامید و بعد به شورای فرهنگ عمومی استان رفت.

رئیس شورای شهر اسلامی قم  یادآورشد: با توجه به شیوع کرونا، محدودیت‌هایی در برگزاری روز قم و سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم وجود دارد، اما از طرف سازمان فرهنگی هنری شهرداری، برنامه‌های متنوعی به ویژه در فضای مجازی طراحی شده است.

جلالی عنوان کرد:این پیشنهاد در جلسه شورا‌های مراکز استان‌ها مطرح شد، تا آن زمان تعداد معدودی نام‌گذاری در سطح کشور داشتیم، اما اکثر استان‌ها روز آن شهر را تصویب کردند و شورای مشورتی کشور این موضوع را در تقویم نیز دنبال می‌کند.

رئیس شورای شهر اسلامی قم در ادامه در خصوص طرح آموزش تاکسیداران بیان کرد: رانندگان تاکسی در سطح شهر باید دارای ویژگی‌های مهمی در پذیرش مسافر و زائر باشند به ویژه در شهر قم، اهمیت این مساله بسیار زیاد است.

جلالی گفت: امروز گواهی نامه آموزش حقوق شهروندی و زبان عربی به ۷۰ راننده تاکسی در جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران و زائران در قم اعطاء شد، شاهد تحولات خوبی باشیم و مسافران و زائران خاطرات خوب و خوشی از نحوه تعامل راننده تاکسی در ذهن‌شان باقی بماند.

رئیس شورای شهر اسلامی قم همچنین عنوان کرد: یکی از تکالیف شورا نظارت بر بودجه و هزینه ۶ ماهه شهرداری است که هر ۶ ماه باید توسط شهرداری تهیه و به شورا واصل و سپس تصوب و به وزارت کشور ارائه ومنتشر شود.

او ادامه داد: شهرداری قرار است کلاس‌های آموزشی دیگری از جمله آموزش زبان انگلیسی را برگزار کند که در درآمدزایی رانندگان و همچنین رونق کار آن‌ها در ارتباط با زائران و مسافران گرفته می‌شود.

جلالی عنوان کرد: گزارش‌های بودجه‌ای شهرداری نیاز به تحلیل مدیریتی دارد، در شورای شهر به دلیل مسئولیت نظارتی در بحث فرآیند فعالیت‌ها و درصد پیشرفت پروژه‌های جاری و عمرانی و سرفصل درآمدی می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

رئیس شورای شهر اسلامی قم بیان کرد: در گزارش شهرداری ارقام کلی وجود دارد که نیاز به تحلیل جزئی در حوزه شهرداری و شورای شهر دارد، با توجه به اینکه شورا و شهرداری دارای سایتی است و می‌تواند این پیشنهاد تحلیل شود در کمیسیون بودجه و در سایت شورا بارگذاری گردد باید این آمار و ارقام به صورت شفاف ارائه شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
میثم
۱۲:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
باتوجه به اینکه روز ورود بانوی کرامت به قم روز قم نامگذاری شده در بازار سرمایه دیده میشود که نماد سقم بعد از افت شدید مدتها بسته است و سرمایه گذاران در شرکت توسعه قم بلاتکلیف هستن. البته کاهش ارزش نماد سقم بعد از اظهارات سخیف نماینده قم در خصوص رییس جمهور اتفاق افتاد که جای بسی تاسف است