سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان:

طرح مدیریت یکپارچه سواحل در خوزستان اجرا می‌شود

دریس گفت: با اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل (ICZM)، استان خوزستان از مزایا و فواید این طرح بهره‌مند می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان با اشاره به برگزاری نشست این کمیته با حضور کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این مجتمع بزرگ بندری، گفت: همکاری و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیته در تحقق اهداف طرح یکپارچه‌سازی مدیریت سواحل نقش مهمی دارد.

او همچنین با اشاره به ویژگی‌ها و فواید اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل افزود: قرارداد مطالعات طرح مدیریت یکپارچه سواحل استان خوزستان (ICZM) در مرحله‌ انتخاب مشاور قرار دارد.

دریس در تبیین مرحله تدقیق طرح مطالعات ICZM بیان داشت: در این مرحله ویژگی‌ها و مختصات اقلیمی نواحی ساحلی استان بررسی و گردآوری می‌شود و در این میان همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط حائز اهمیت است، ضمن اینکه پهنه‌بندی دقیق‌تر مناطق ساحلی، بهینه سازی کاربری ساحلی، بهنگام‌سازی کاربری ساحلی_دریایی و برنامه‌ریزی فضایی یکسان بخشی از اقداماتی است که در تدقیق طرح انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تأکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یگانه مرجع دریایی کشور است و همه فعالیت‌ها در سواحل باید با اخذ مجوز از این مرجع انجام شود، اظهار کرد: دستگاه‌های ناظر بر فعالیت‌های اقتصادی در سواحل باید صاحبان فعالیت‌ها را به اخذ مجوز‌های لازم از سازمان بنادر و دریانوردی ملزم کنند.

او با بیان اینکه برخی از کارگاه‌های ساحلی در خوزستان تا کنون به لحاظ نوع فعالیت و اخذ مجوز‌های لازم تعیین تکلیف نشده‌اند و دستگاه‌های ذیربط باید در این خصوص همکاری لازم را به عمل آوردند، ادامه داد: برآورد مشخصات و ویژگی‌های اقلیمی سواحل استان از جمله آب‌نگاری در برخی از نقاط خط ساحلی به علت برخی ناهماهنگی‌ها کند پیش می‌رود، به همین دلیل همکاری بین‌بخشی برای اعطای مجوز‌های لازم در ادامه فعالیت‌های مذکور الزامی است.

دریس افزود: دستیابی به معیاری واحد برای تشخیص مناطق ساحلی و تعیین حریم سواحل و لزوم همکاری مراجع ذیصلاح در این موضوع، از دیگر مباحث این نشست بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.