سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان: مواضع متفاوت آمریکا و اروپا در خصوص ایران باید پایان یابد

وزیر خارجه آلمان در پی پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا خواستار حل اختلافات میان اروپا و آمریکا بر سر ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، در پی پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  با رادیو دی‌ال‌اف از «بهتر» شدن برخی مسائل در دوره ریاست‌جمهوری بایدن سخن گفت.

او گفت: ما می‌دانیم که همه چیز در دوره ریاست جمهوری بایدن تغییر نخواهد کرد، اما چیز‌های زیادی بهتر خواهند شد.

 وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت مواضع متفاوت آمریکا و اروپا در خصوص ایران باید پایان یابد.

پیش از این هم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من صمیمانه‌ترین نیک‌روزی‌ها و موفقیت‌ها را برای او (آقای بایدن) آرزو می‌کنم و همچنین به کامالا هریس، نخستین معاون زن منتخب تاریخ کشور شما تبریک عرض می‌کنم. برای او بهترین آرزوی موفقیت و موفقیت را دارم و همچنین به کمالا هریس، اولین معاون زن منتخب تاریخ کشور شما تبریک می‌گویم.»

او در ادامه این بیانیه تاکید کرد که مقابله با چالش‌های مهم زمانه حاضر بدون دوستی و همکاری ما در دو سوی اقیانوس اطلس ممکن نیست.

ماس پیشتر نیز ضمن استقبال از روشن شدن نتایج انتخابات آمریکا و ابراز اشتیاق آلمان برای همکاری با دولت آینده این کشور با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما همچنین می‌خواهیم که غرب دوباره در قالب یک تیم بازی کند. این تنها راهی است که می‌توانیم ارزش‌های خود را در جهان مطرح کنیم. ما به عنوان اروپایی‌ها آماده هستیم تا بیش از پیش در این همکاری مشارکت کنیم.»

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
سید
۱۴:۰۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اروپا بدتر از آمریکا
آمریکا بدتر از اروپا
آ
۱۲:۴۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ایران باید خودش را برای اجماع در خصوص تحرین ها و فشار هماهنگ آماده کنه.
reza
۱۱:۲۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
کفار در جبهه ی خود با هم متحد و اتحاد دارند با اینکه برحق نیستند ولی مسلمانان مخصوصاً کشورهای محورمقاومت با اینکه در جبهه ی حق هستند در تشتت آراء هستند و یکدست عمل نمیکنند و نمونه هم این است که هنوز جواب قصاص خون سرداران شهید ابومهدی المهندس وسپهبدحاج قاسم سلیمانی را نداده اند و هنوز از ""انتقام سخت""خبری نیست چرا؟............