سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی متخلفان توسط تعزیرات در ۷ ماه

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از رشد ۱۱ درصدی میزان محکومیت پرونده‌های حوزه کالا و خدمات خبر داد و گفت: در ۷ ماهه نخست امسال بیش از ۱۸ هزار فقره پرونده به تعزیرات استان ارجاع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا سالاری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸ هزار پرونده در حوزه‌های کالا و خدمات، بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

او با بیان اینکه محکومیت‌هایی از جمله جریمه نقدی، ضبط کالا، تعطیلی واحد غیر مجاز، استرداد حق شاکی و ... در این پرونده‌ها اعمال شده است، افزود: متهمان این پرونده‌ها بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

سالاری به تشریح جزئیات پرونده‌ها پرداخت و گفت: در حوزه کالا و خدمات ۱۲ هزار فقره پرونده با بیش از ۴۱۵ میلیارد ریال، حوزه بهداشت و درمان و دامپزشکی ۳ هزار فقره پرونده با بیش از ۲۶ میلیارد ریال و در زمینه قاچاق کالا و ارز ۳ هزار فقره پرونده با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

او با اشاره به اینکه گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهم‌ترین تخلفات صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل می‌دهد، افزود: بیشترین تعداد پرونده‌ها در حوزه کالا و خدمات مربوط به تخلف گرانفروشی بوده که در این راستا ۴۷۰۰ فقره پرونده رسیدگی و بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال جریمه نقدی اعمال شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس تصریح کرد: ۳۰۰ فقره پرونده احتکار، اخفا و امتناع از ابتدای سال تا کنون در شعب تعزیرات استان رسیدگی و متهمان این پرونده‌ها علاوه بر الزام به عرضه کالا در شبکه رسمی به پرداخت جریمه به میزان ۷۵ میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

سالاری اعلام کرد: تعداد پرونده‌های متشکله طی هفت ماهه گذشته (سال ۹۹) در حوزه کالا و خدمات ۱۱ درصد افزایش و در حوزه بهداشت، دارو و درمان به نسبت مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس در ادامه از کاهش ۱۴ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد.

او با تاکید بر اینکه در رسیدگی به پرونده‌های گرانفروشان و محتکران، بدون هیچ گونه اغماضی، مجازات‌های سنگین برای متخلفان اعمال می‌شود، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن با شماره ۱۲۴ گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.