سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه جدید صهیونیست‌ها برای امضای توافق نظامی بلندمدت با آمریکا

پس از آنکه پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا قطعی شد، صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش همکاری نظامی خود با واشنگتن هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، چند مقام نظامی صهیونیست که دارای رتبه بالایی هم هستند، روز یکشنبه اعلام کردند که تل‌آویو به دنبال رایزنی با  دولت «جو بایدن» است، تا یک همکاری بلندمدت نظامی بین دو رژیم امضاء شود.

 صهیونیست‌ها به دنبال نهایی کردن یک قرارداد نظامی چند میلیارد دلاری هستند و تلاش می‌کنند تا آن را پیش از سال ۲۰۲۷ و پایان زمان کاری دولت بعدی آمریکا نهایی کنند. 

پیش از این و براساس یک قرارداد نظامی دیگر در سال ۲۰۱۶، واشنگتن تاکنون ۳.۸ میلیارد دلار به صهیونیست‌ها پرداخته است. براساس این قرارداد، باراک اوباما متعهد شده بود تا ۳۸ میلیاد دلار در قالب کمک های نظامی به تل‌آویو پرداخت کند.

یکی از مقامات ارشد نظامی صهیونیست، در این‌باره گفت: «ما می‌خواهیم درباره بسته و برنامه جدید گفت‌وگو کنیم. این برنامه جدید نیاز به در نظر گرفتن تغییر تهدید‌ها و چالش‌هایی دارد که با آن‌ها در خاورمیانه مواجه هستیم».

پیروزی جو بایدن به عنوان حامی صهیونیست‌ها در سنا، موجب خوشحالی زیاد کابینه اشغالگران شد. نخست وزیر، وزیر جنگ سابق و کنونی رژیم صهیونیستی هم پیروزی بایدن را تبریک گفتند.

«نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: «اسرائیل از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تشکر می‌کند. ما با دولت جدید آمریکا به خوبی کار خواهیم کرد».

نتانیاهو هم در واکنش به پیروزی بایدن و هریس در انتخابات آمریکا نوشت: «به جو بایدن و کاملا هریس تبریک می‌گویم. جو، ما حدود ۴۰ سال است که روابط شخصی طولانی و گرمی داریم. تو را به عنوان دوست بزرگی برای اسرائیل می‌شناسم. مشتاق همکاری با هر دوی شما هستم تا اتحاد ویژه میان ایالات متحده و اسرائیل را بیشتر تقویت کنیم».

دونالد ترامپ اما همچنان از پذیرش نتیجه شکست طفره می‌رود و اعلام کرده که از روز دوشنبه فرآیند قانونی اعتراض به نتایج انتخابات را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
reza
۱۳:۴۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ضرب المثل معروف سگ زرد برادر شغال است برای همین جاست...............