سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروز تجمعی کرونا در ۸ شهرستان خراسان جنوبی، بالاتر از میانگین کشوری

شاخص بروز تجمعی کرونا در ۸ شهرستان خراسان جنوبی، بالاتر از میانگین کشوری است که نشان از افزایش نگران کننده بیماری کرونا در این استان دارد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: میزان بروز تجمعی کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۲۳ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده و شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین، سربیشه، درمیان، بشرویه، سرایان و زیرکوه را بالاتر از شاخص کشوری قرار داده است.

او افزود: میزان بروز تجمعی کرونا در سه شهرستان فردوس، نهبندان و خوسف پاین‌تر از شاخص کشوری است.

شریف زاده با هشدار افزایش مبتلایان به کرونا در دورهمی‌ها و سفر‌های غیر ضرور افزود: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه شرکت در دورهمی ها، رفتن به سفر و حضور در تجمعات غیر ضرور عامل اصلی همه گیری کرونا در خراسان جنوبی است که اوضاع را از گذشته بدتر کرده است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی، خود مراقبتی را مهمترین اصل در پیشگیری و کنترل کرونا دانست و عنوان کرد: باید این اصل به یک باور و فرهنگ در مردم تبدیل شود که با روش‌های خیلی ساده مانند شستن دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله به راحتی می‌توان کرونا را کنترل کرد تا هم از خودمان مراقبت کنیم و هم دیگران را از خطر این بیماری مصون نگه داریم.

فعالیت برخی صنوف با وجود اعلام محدودیت ها!

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی دو، سه و چهار از ۲۱ آبان در استان گفت: با وجود این که بیشتر صنوف با محدودیت‌های کرونایی همراهی کرده اند، اما برخی صنوف با وجود اعلام تعطیلی، همچنان باز هستند.

دسترسی به واکسن کرونا تا ۶ ماه آینده

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به انتشار خبر‌هایی مبنی بر کشف واکسن کرونا گفت: تولید واکسن مراحل مختلفی دارد که از مرحله حیوانی باید وارد مرحله انسانی شود و مراحل یک، دو و سه را با موفقیت طی کند.

او با بیان اینکه نباید انتظار داشت که واکسن کرونا تا یک ماه دیگر کشف شود، افزود: تمام واکسن‌های تولید داخل و کشور‌های دیگر هنوز در مرحله کار آزمایی بالینی هستند و تا زمانی که مرحله ۳ را با موفقیت سپری کنند، دست کم ۶ ماه تا یک سال طول می‌کشد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.