دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی از ثبت رکوردی جدید و قرار گرفتن شهرستان بشرویه در صدر شهرستان ‌های با میزان بروز تجمعی بالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به صعودی بودن روند ابتلا به بیماری کرونا گفت: طبق آخرین اطلاعات آماری و آزمایشات انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۵ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد آزمایش ۲۲۰ مورد مثبت گزارش شده است.

او افزود: شهرستان بشرویه بالاترین میزان بروز تجمعی را در سطح استان داشته و رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رسانده است.


بیشتر بخوانید


شریف زاده با اشاره به ثبت ۳۶ مورد ابتلای جدید در شهرستان بشرویه تصریح کرد: میزان بروز تجمعی در این شهرستان به ۸۷۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش پیدا کرده که ۲۲۰ واحد بالاتر از شاخص کشوری بوده است.

او عنوان کرد: از ۲۲۰ ابتلای ثبت شده، ۶۲ مورد در بیمارستان‌های سطح استان بستری و ۱۵۸ مورد نیز به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

شریف زاده بیان کرد: ۳۹ نفر در بخش مراقبت ‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۵ نفر وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به ثبت ۷ فوتی در  ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: تعداد کل فوت ی‌ها براثر ابتلا به کرونا در استان به عدد ۲۴۰ افزایش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه میزان بروز تجمعی استان در شهریور ماه ۱۵۰ واحد کمتر از آمار کشوری بوده است تصریح کرد: از ابتدای مهرماه شاهد افزایش روزانه این آمار بودیم و هم اکنون میزان بروز تجمعی در استان به عدد ۶۶۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

شریف زاده از مردم خواست ضمن رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، از تجمعات و دورهمی ‌های خانواگی اجتناب کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.