سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات کرونا به ۹ هزار و ۵۰۰ متقاضی در استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت یک هزار و ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به ۹ هزار و ۴۹۳ متقاضی در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان جزئیات پرداخت تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها گفت: تاکنون یک هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در بانک‌های عامل به ۹ هزار و ۴۹۳ فقره پرونده به منظور صیانت از اشتغال ۱۲ هزار و ۳۸ نفر پرداخت شده است.

توصیفیان افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر فعالیت برخی صنوف و کسب و کار‌ها دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران، پرداخت تسهیلات حمایتی با نرخ سود ترجیحی ۱۲ درصد را مصوب کرد تا در اختیار بنگاه‌های خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

او ادامه داد: پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته منتخب از نیمه خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

توصیفیان یادآور شد: نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه و به مدت دو سال است و وثایق و تضامینی که برای تسهیلات از سوی بانک‌ها دریافت می‌شود متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بابیان اینکه سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل سود تسهیلات است؛ گفت: تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات ۱۶ میلیون تا ۴۸ میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است.

توصیفیان گفت: تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی به سفته متقاضی یا چک با دو ضامن نیاز دارد و برای وام ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی ارائه سفته متقاضی یا چک به همراه سه ضامن لازم است و برای درخواست تسهیلات بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان هم ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت یا به تشخیص بانک ارائه وثیقه‌های متعارف موردنیاز است.

او  ابراز داشت: یک هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون یک هزار و ۴۴ میلیارد ریال به تعداد ۹ هزار و ۴۹۳ فقره پرونده تسهیلات لازم در راستای صیانت از اشتغال ۱۲ هزار و ۳۸ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: همچنین تعداد پنج هزار و ۸۷۶ طرح با اشتغال ۹ هزار و ۶۸ نفر و مبلغ ۸۹۵ میلیارد ریال در حال تکمیل مدارک و اخذ تسهیلات از بانک‌های استان هستند.

توصیفیان یادآور شد: بانک‌های عامل باد ضمن اخذ و تکمیل مدارک متقاضیان، نهایت تلاش را با توجه به مهلت محدود باقیمانده پرداخت تسهیلات تا پایان آبانماه داشته باشند.

انتهای پیام/ د 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.