سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام توزیع داروی «رمدسیویر» برای درمان بیماران کرونایی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه توزیع داروی «رمدسیویر» برای درمان بیماران کرونایی اکنون در بیمارستان‌ها انجام می‌شود از بیماران خواست به معاونت غذا و دارو برای دریافت دارو مراجعه نکنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این دارو تا روز سه‌شنبه ۱۳ آبان در معاونت غذا و دارو استان توزیع می‌شد، گفت : به منظور تسهیل دسترسی بیماران بستری به داروی رمدسیویر، اکنون این دارو به طور سهمیه در اختیار همه بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی دارند، قرار می‌گیرد.

او گفت : با توجه به اینکه در ۲ هفته گذشته داروی رمدسیویر مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا قرار گرفته است، تجویز این دارو به شدت افزایش پیدا کرده است.

او افزود: افزایش بی سابقه تعداد بیماران بستری موجب مصرف بیشتر این دارو و نیاز بیشتر به آن شده است، به طوریکه در مقایسه با هفته گذشته مصرف این دارو ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

محمدی گفت: سهمیه استان جوابگوی تعداد بالای بیماران نیست، به منظور تسهیل دسترسی بیماران بستری، این دارو اکنون به طور سهمیه در اختیار همه بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی دارند، قرار می‌گیرد تا صرفاً برای بیماران بستری استفاده شود.

کرمانشاه روزانه به ۷۰۰ عدد داروی «رمدسیویر» نیاز دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیاز روزانه بیماران مبتلا به کرونا در استان به داروی رمدسیویر را ۷۰۰ عدد اعلام کرد و گفت: از این میزان اکنون نصف آن را به دلیل کمبود در کشور و دنیا می‌توانیم، تامین کنیم.

محمدی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان، افزود: داروی رمدسیویر اکنون تنها داروی ضدویروسی است که سازمان غذا و دارو آمریکا برای درمان بیماران کرونایی تایید کرده است.

او با بیان اینکه فعلا در دنیا همین یک دارو برای بیماران مبتلا به کرونا تایید شده است، گفت: مصرف این دارو شدت افزایش پیدا کرده و متقاضیان زیادی دارد و از این رو میزان تقاضا از عرضه جلوتر زده و در کشور ما هم به تبع کمبود دارد.

او ادامه داد: وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های بیماران کرونایی واردات این دارو را آزاد کرده که امیدواریم با این اقدام داروی مورد نیاز بیماران کرونایی در کشور و استان تامین شود.

او داروی رمدسیویر را گران قیمت دانست و گفت: ماهانه ۱۵ میلیارد تومان برای این دارو در استان هزینه می‌شود و هر فرد مبتلا نیاز به پنج مورد برای درمان دارد که هزینه آن چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و مشمول بیمه هم نمی‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.