سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان قصه گوی کرمانی، ۳ رتبه مسابقه ملی قصه گویی را کسب کردند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: سه اثر از کودکان کرمانی در مسابقه ملی پوپک قصه گو حائز رتبه‌های برتر در مرحله کشوری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم بابایی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در خصوص جشنواره بازگویی قصه از سوی کودکان برای پدربزرگ و مادر بزرگ ها، گفت: بزرگسالان می‌توانند با استفاده از تجربیات و درایت خود کودکان را با فرهنگ کتابخوانی آشنا و  از طریق قصه‌ها و داستان‌های مناسب، مفاهیم والای انسانیت و سجایای اخلاقی را به آن ها آموزش دهند. 

او با اشاره به اینکه مسابقه ملی پوپک قصه گو با هدف کسب تجربه کودکان با دنیای مهربانی، احترام و صلح و دوستی در زندگی برگزار شده است، افزود: در این خصوص، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با توجه به اهداف والای خود، طرح مسابقه قصه گویی مجازی را به مناسبت ۱۸ تیرماه «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» با عنوان پوپک قصه گو در سطح ملی برگزار کرد.

بابایی بیان کرد: سه اثر ارسالی از فاطمه منصوری از زرند، یسنا مقصودی از رفسنجان و رها نامجو از راور به ترتیب رتبه‌های دوم، نهم و دهم در این مسابقه را در سطح کشور کسب کرده اند.

او تصریح کرد: در این مسابقه کودکان قصه‌هایی را که بزرگتر‌ها برای آن‌ها خوانده اند؛ با زبان شیرین کودکانه بازگو و والدین آن‌ها از قصه کودکان تصویربرداری کرده و به مراکز امور جوانان استان خود ارسال کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در خصوص اهداف این مسابقه، عنوان کرد: آشنایی کودکان با جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح، دوستی و مهرورزی، ترویج و نشر اهداف بشردوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با زبان کودکانه از اهداف این طرح بود.

او با اشاره به شیوه اجرا آن، گفت: در ابتدا تعداد ۱۰ قصه پیشنهادی از مجموعه قصه‌های آموزشی کانون غنچه‌های هلال که منطبق با اهداف و اصول جمعیت هلال احمر نوشته شده اند در سایت سازمان بارگذاری شد.

بابایی، افزود: پس از این مرحله، پدربزرگ یا مادربزرگ کودکان یک قصه از ۱۰ قصه پیشنهادی و یا هر قصه مرتبط با اهداف جمعیت هلال احمر را انتخاب و برای نوه خود تعریف کرده و کودک و نونهال نیز پس از شنیدن قصه، آن را بازگو کردند.

او درباره شرایط شرکت کنندگان در مسابقه نیز افزود: کودکان در سنین ۵ تا ۷ سال به همراه پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود در این مسابقه شرکت داشتند و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کرمان در مورد مرحله داوری و ارزیابی آثار، بیان کرد: در مرحله استانی، آثاری که از سطح استان به شماره اعلام شده معاونت امور جوانان استان ارسال شده بودند، مورد بررسی و داوری قرار گرفتند و پس از بررسی و داوری آثار در مرحله استانی به کودکان صاحب ۵ اثر برتر، لوح تقدیر به امضای مدیرعامل استان اهدا و نیز تعداد سه اثر برتر به شماره واتساپ سازمان جوانان کشور ارسال شد.

او تصریح کرد: در مرحله کشوری نیز آثار بر اساس نظر کارشناسان و داوران ستادی بررسی و تعداد ۱۰ اثر برگزیده، انتخاب و معرفی شدند.

بابایی عنوان کرد: انتخاب موضوع و جذابیت قصه، توانایی کودک در بیان، آماده سازی مکان بازگویی قصه و طراحی صحنه، تعامل میان کودک و پدربزرگ یا مادربزرگ، شیوه تصویربرداری و ابتکار خاص در شیوه اجرا از معیار‌های اصلی و موثر در داوری و انتخاب آثار بود.

او افزود: به نفرات برگزیده  لوح سپاس و جایزه اهدا شد. 

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: قصه گویی ، مسابقه ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.