سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۲۰۰ تن کشمش آفتابی در مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: بیش از ۲۰۰ تن کشمش آفتابی از سطح ۴۸۸ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان تولید شد.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: ۱۰درصد انگور برداشتی از تاکستان‌های این شهرستان در مجموع به میزان ۲۶۶ تن طی سال جاری به کشمش آفتابی تبدیل شد.

ایمانیان افزود: امسال دو هزار و ۶۶۴ تن انگور از سطح ۴۸۸ هکتار از باغات سطح زیر کشت انگور در شهرستان برداشت شده که این میزان نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: امسال ۸۴۰ تن محصول از تاکستان‌های دیم با میانگین ۲.۵ تن در هر هکتار و ۱۸۲۴ تن محصول نیز از باغات انگور آبی با میانگین ۱۲ تن در هکتار برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد تصریح کرد: در شهرستان مهاباد ۵۹۹ هکتار باغ انگور وجود دارد که ۱۹۲ هکتار آبی، ۴۰۷ هکتار دیم و ۱۱۱ هکتار غیر بارور می‌باشد که در مجموع از ۴۸۸ هکتار انگور دیم و آبی بارور ۲۶۶۴ تن محصول تولید شده است.

او با بیان اینکه تبدیل انگور به کشمش ارزش افزوده خوبی به این محصول می‌بخشد، اذعان کرد: در تاکستان‌های این شهرستان در بخش انگور آبی ارقام کشمشی بی دانه، قرمز و زرد، خلیلی، دسته‌چین، مایه‌مو، ریش‌بابا و سایر ارقام بومی دیگر کشت می‌شود و ارقام دیم آن نیز از نوع انگور سیاه (رشه) سردشت است.

کشمش آفتابی به خشکباری گفته می‌شود که از انواع مختلف انگور‌هایی رسیده تولید می‌شود، به صورتی که انگور را به طور مستقیم در زیر آفتاب و بدون هیچ افزودنی به آن پهن می‌کنند تا خشک شود و بر اثر خشک شدن به رنگ قهوه‌ای در می‌آید.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.