سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

شبکه پایاب سد خداآفرین درآمد هر هکتار را ۱۵ برابر افزایش داد

استاندار اردبیل گفت: اجرای شبکه پایاب سد خداآفرین از جمله اقدامات مهم دولت در منطقه است که درآمد هر هکتار از اراضی را تا ۱۵ برابر افزایش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست گفت: این طرح با تبدیل اراضی دیم به آبی درآمد هر هکتار را افزایش داده و اقتصاد و اشتغال را توسعه و پایدارکرده است.

او تدوین الگوی کشت ویژه منطقه مغان، حمایت از سرمایه گذاری در گلخانه‌ها و استقرار مرکز تحقیقات گلخانه‌ای و همراهی لازم برای تامین منابع اعتباری برای تکمیل پروژه پایاب سد خدا آفرین را ضروری دانست.

استاندار اردبیل افزود: همچنین مرمت و بهسازی شبکه آبیاری مغان و لایروبی سد میل مغان، جذب تسهیلات لازم و تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز، ارتقای محور‌های مواصلاتی و پیگیری پایانه ویژه و بار انداز ریلی برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از دیگر اقداماتی است که برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای آن انجام می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه سفر کمیسیون کشاورزی اتفاق مهمی برای استان بود، افزود: اطمینان داریم این سفر کمک خواهد کرد تا قدم‌های بزرگی در کشاورزی استان و کشور برداشته شود.

او با اشاره به جمع بندی بودجه سال ۱۴۰۰، این سفر را ظرفیتی برای اعمال نیازمندی‌های اعتباری در حوزه کشاورزی و آب و خاک در مصوبه بودجه سال آتی دانست.

استاندار اردبیل نبود معاونت بهره برداری در وزارت جهاد را عاملی در کندی پیشبرد برنامه‌های پایاب سد خداآفرین دانست و گفت: وزارت جهاد بایستی پس از واگذاری‌ها نسبت به حل مشکل نرم افزاری و هدایت و مراقبت مداوم کشاورزان اعمال سیاست کند.

بهنام جو گفت: در ادامه این جلسه، جلسه دیگری در تهران با وزارتخانه‌های مربوطه و اعضای کمیسیون برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های این جلسه خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز که پس از سه روز سفر به استان ظرفیت‌های بی نظیر دشت مغان مغان را بازدید کردیم هیچ خسته گی نداریم و بر ما مشهود شد که چرا این منطقه برای کشور بسیار با اهمیت است.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: ظرفیت‌های عظیمی به واسطه نعمات الهی و پروژه‌های اجرایی در منطقه ایجاد شده که زمینه اشتغال گسترده و جهش تولید را فرآهم می‌سازد.

او ادامه داد: در تدوین برنامه توسعه هفتم کشور باید مبانی قانونی لازم را برای حل مشکلات احصا شده در جهت توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی را پیش بینی کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت‌های این منطقه امنیت غذایی و تولید بذر کشور را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.