سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ محموله برنج رسوبی از گمرک بوشهر ترخیص شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: به منظور ترخیص ۱۳ هزار تن برنج رسوبی در این گمرک، تاکنون ۵ محموله آن به ظرفیت ۳ هزار تن ترخیص شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره‌بیگی مدیرکل گمرک بوشهر  امروز در نشست با فعالان اقتصادی و تجاری با اشاره به اینکه کارت‌های بازرگانی به دو صورت در بروز مشکلات مورد توجه قرار دارد بیان کرد: افرادی که کارت بازرگانی دارند، ولی صاحب کالا افرادی دیگر هستند که این مهم مشکلاتی فراهم کرده است.

او با بیان اینکه برخی افراد صاحب کالای تجاری دارای کارت‌‎های بازرگانی اجاره‌ای هستند عنوان کرد: این مورد هم مشکلاتی در ترخیص کالا‌ها ایجاد کرده است که باید به این موارد رسیدگی ویژه شود.

مدیرکل گمرک بوشهر شناسنامه‌دار شدن افرادی که در امر تجارت و ترخیص کالا اقدام می‌کنند را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، ترخیص کاران و کارگزاران گمرکی باید شناخته شده و افراد تحت پوشش و کارکنان آنان هم باید تحت پوشش بیمه باشند.


بیشتر بخوانید


قره‌بیگی با اشاره به ترخیص کالا‌های رسوبی از گمرکات گفت: در همین زمینه، از ۱۳ هزار تن برنج رسوبی، ۵ محموله به ظرفیت سه هزار تن ترخیص شده است.

او با اشاره به اینکه کالا‌های رسوبی حداکثر تا دو هفته ترخیص می‌شوند، بیان کرد: با روندی که در پیش است به‌زودی کالا‌های رسوبی ترخیص می‌شود که می‌تواند در رونق اقتصادی و تجاری اثرگذار باشد.

مدیرکل گمرک بوشهر با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی در امر خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی و تجاری، افزود: خدمات در این عرصه بیشتر به صورت سامانه‌ای و الکترونیکی است و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

قره‌بیگی گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۱۰۰ هزار تن کالا شامل ۶۷ هزار تن برنج، ۲۰ هزار تن عدس، تخمه آفتابگردان، چای و ۹ هزار حلقه لاستیک خودرو از گمرک بوشهر ترخیص شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.