سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کاشت نخود فرنگی در مزارع طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم بابیان اینکه عملیات کاشت محصول نخود فرنگی در طارم شروع شده است، گفت: پیش بینی می شود امسال ۸۳۰ هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت این محصول اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عملیات کاشت محصول نخود فرنگی در طارم شروع شد و پیش بینی می شود امسال ۸۳۰ هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت این محصول اختصاص یابد.
 
مدیر جهاد کشاورزی طارم افزود: در شهرستان طارم هزار و ۱۶۰ بهره بردار در کشت این محصول فعالیت داشته و برآورد می شود از این مقدار حدود ۶ هزار و  ۴۴۰ تن محصول سبز نخود فرنگی تولید شود.
 
اسکندری گفت: با توجه به اینکه نخود فرنگی از خانواده بقولات می‌باشد و قابلیت تثبت ازت در خاک را دارد به عنوان یک محصول ارزشمند در تناوب زراعی با سایر محصولات است.
 
او تصریح کرد: برداشت محصول نخود فرنگی  طارم در اردیبهشت ماه می‌باشد.

مدیر جهادکشاورزی طارم بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این مدیریت در خصوص کشت نخود فرنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، بازدید‌های کارشناسی، تامین نهاده‌ها و تنظیم بازار آن می‌باشد و محصول تولیدی علاوه بر مصرف در داخل استان زنجان، به سایر مناطق از جملع قزوین، تهران، گیلان و آذر بایجان شرقی و غربی جهت فرآوری و بسته بندی صادر می شود.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.