سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ۵۲۵هزار هکتار کشت پاییزه در کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام پیش بینی ۵۲۵ هزار هکتار کشت محصولات زراعی پاییزه در استان گفت : در حال حاضر کشت پاییزه محصولات اساسی در استان در حال انجام است و نهاده های لازم از جمله بذر و کود نیز برای کشت در سال زراعی جاری تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تدارک ۶۲ هزار تن کود اوره در استان گفت : تدارک این کود در استان نسبت به پارسال افزایش ۱۷ هزار تنی داشته است که برای کشت پاییزه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

او سپس از تدارک ۲۳ هزار تن بذر گندم دیم و ۳۷۳ تن بذر نخود دیم خبر داد و گفت : با توجه به ماهیت کشت محصولات پاییزه که ریسک بالایی دارد بهتر است کشاورزان کشت محصولات پاییزه را تحت نظر کارشناسان مروج دهستانها انجام داده و پراکنش بارندگی ها و کود دهی بموقع را مد نظر قرار دهند.

صفوی از کشاورزان درخواست نمود جهت دریافت بذور و کود مورد نیاز کشت پاییزه به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

صفوی با اشاره به اینکه تا اواخر آبان ماه بارندگی مناسبی در استان پیش بینی نشده افزود: لازم است در مزارع آبی، کشاورزان مزارع گندم را آبیاری نمایند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.