سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان صحیح برداشت جو چه موقع است؟

مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات برداشت جو برای جلوگیری از ریزش یا خرد شدن باید در زمان صحیح انجام شود.

محمدقاسمی نژاد مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شرکت توسعه و صادرات در کشت ذرت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برداشت به موقع و صحیح جو مانع از ریزش یا خرد شدن دانه و سبب کاهش آفت می‌شود همچنین دیر درو کردن یا استفاده از کمباین فرسوده و تنظیم نشده موجب افزایش آفت سنبله و دانه می‌شود.

او با اشاره به مهمترین نکات توصیه شده در زمان برداشت محصول، افزود: حتی المقدور دروی جو در روز انجام شود تا با کیفیت مناسب صورت گیرد.

قاسمی نژاد بیان داشت: در برداشت محصول خوابیده باید هم جهت با خوابیدگی آن عملیات را انجام داد و در دروی مزارع جو، بکارگیری چرخ و فلک پره‌ای در کمباین غالبا با آفت دانه و خوشه همراه است بنابراین استفاده از چرخ و فلک بردارنده (انگشتی) برای جمع آوری جو ارجحیت دارد مگر در شرایط کم پشت بودن محصول که ناگزیر باید از چرخ و فلک پره‌ای استفاده کرد.

مشاورعالی سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شرکت توسعه و صادرات در کشت ذرت خوزستان کوبنده سوهانی را برای برداشت گندم، جو و کوبنده میخی (دیگ برنج) را برای دروی برنج مفید برشمرد و اظهار کرد: سرعت بالا اغلب باعث آفت زیاد و سرعت مناسب با حداقل آفت توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.