سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۸۶ درصدی بارندگی ها در استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: بارشهای جوی امسال در استان ۸۶ درصد کاهش را در مقایسه با سال آبی گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده, مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: بارش های جوی سال آبی جدید که از اول مهر آغاز شده در مقایسه با پارسال ۸۶ درصد و در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلند مدت استان ۷۶ درصد کاهش یافت.

او با اشاره به بارش تنها ۸.۴ میلی متری سال آبی جدید استان افزود: پارسال در این مدت ۵۹ میلی متر و در متوسط بارش های بلند مدت ۳۵ میلی متر بارندگی در استان داشته ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان اظهار کرد: هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا مصرف آب شهروندان افزایش یافته است و این درحالی است که هنوز بارش های خوبی در پاییز امسال نداشته ایم.

ستوده ادامه داد: هم اکنون ذخیره ی سد اکباتان با ۴۳ درصد به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب, آبشینه با ۳۶ درصد ذخیره به یک میلیون و ۷۹۰ هزا متر مکعب, شیرین سو با ۶۵ درصد ذخیره به ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار متر مکعب, کلان با ۹۱ درصد ذخیره به ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب, سرابی با ۶۳ درصد ذخیره به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب, شنجور با ۱۷ درصد ذخیره به ۹۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

او ادامه داد: هم اکنون علاوه بر چاه های آب در همدان هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه از ذخیره سد اکباتان برای تامین آب آشامیدنی برداشت می شود.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.