استاندار همدان با بیان اینکه ذخیره سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسید، گفت: در دولت آبرسانی به ۳۶۰ روستای استان در دو مرحله در حال انجام است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: ذخیره کنونی سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسیده در حالی که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب بود.

وی عنوان کرد: با پیروی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی، متعهد هستیم که حتی دورترین روستا‌ها نیز از آب شرب بهداشتی و سالم بهره‌مند شوند و در این راستا، آبرسانی به ۳۶۰ روستای استان در دو مرحله در حال انجام است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه قوانین بازدارنده برای مقابله با کشت دوم و کشت‌های ممنوع، باید افزایش یابد بیان کرد:نصب کنتور‌های هوشمند آب و برق و مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز باید در اولویت قرار گیرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه پساب بی ارزش نیست و باید ۱۰۰ درصد فاضلاب به پساب تبدیل شود و از آن در صنایع غیرغذایی استفاده شود اظهار داشت: اصحاب رسانه و صداوسیما در زمینه‌ی استفاده بهینه از آب در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی فرهنگ‌سازی کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزان عزیز از برداشت بی‌رویه آب، کشت دوم و کشت محصولات پرآب‌بر خودداری کنند و به بهره‌وری در مصرف آب توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.