سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین:

گروه‌های جهادی وارد عمل شوند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: باید هرچه زودتر گروه‌های جهادی متناسب با توقع و نیاز دانشگاه علوم پزشکی ساماندهی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان درجلسه هماهنگی گروه‌های جهادی برای پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: در حال حاضر وظیفه همه سخت‌تر و سنگین‌تر شده و تامین اکسیژن و تخت بیمارستانی در شرایط سختی قرار دارد، لذا توقع ما حضور جدی گروه‌های جهادی و تنگ کردن عرصه بر بیماری کروناست.

وی افزود: گروه‌های جهادی باید مقابله را از مبدأ آغاز کنند و به پیشنهاد کادر درمان باید این مقابله از خانه آغاز شود و این امر وابسته به حضور گروه‌های جهادی است که می‌توانند پیشگیری را از محلات آغاز کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تصریح کرد: شهرستان قزوین با نظارت فرماندار قزوین به سی محله تقسیم شده و در هر محله یک نماینده از یک دستگاه، جهت نظارت همه جانبه در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص شده است. اما قطعا عملکرد این دستگاه‌ها مانند عملکرد گروه‌های جهادی نخواهد بود چرا که گروه‌های جهادی شناخت کامل نسبت به انجام فعالیت‌های ویژه در این زمینه دارند.

حبیبی اضافه کرد: مهمترین نکته در این زمینه انسجام گروه‌های جهادی و تعامل یکپارچه در راستای مقابله با بیماری کروناست و برنامه ریزی و محوریت این کار به تشخیص نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوط به این گروه هاست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مداخله، پیشگیری، درمان و آموزش برای ما بسیار حائز اهمیت است لذا اطلاعات هر محله جهت رصد کامل در اختیار نیرو‌های جهادی قرار می‌گیرد، همچنین پیگیر بیمه نیرو‌های جهادی هستیم و همه بیماران کرونایی نیز دارای بیمه هستند.

جانشین ستاد کرونا استان اظهار کرد: رفت و آمد‌های نیرو‌های جهادی و طلاب به بیمارستان‌ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد و چیزی که از گروه‌های جهادی به طور تخصصی انتظار می‌رود، پیگیری قرنطینه خانگی جهت خلوت شدن بیمارستان‌ها و حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی است که نیاز به نیرو‌های جهادی متخصص دارد.

حبیبی افزود: بازدید از اماکن و اصناف محله جهت اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جلوگیری از ایجاد مراسم مختلف خانوادگی و اجتماعی از سوی گروه‌های جهادی محله انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۵ درصد فوتی ها، بالای ۶۵ سال سن دارند و رعایت دستورالعمل‌ها از سوی همه آحاد جامعه در هر سنی مانع افزایش تعداد فوتی‌ها می‌شود. ممکن است که تعداد بیماران بالا باشد، اما رعایت اصول بهداشتی در کاهش تعداد فوتی‌ها تاثیر زیادی دارد.

حبیبی گفت: باید هرچه زودتر گروه‌های جهادی متناسب با توقع و نیاز دانشگاه علوم پزشکی ساماندهی شوند، زمان ما محدود است امروز ۱۲ مورد فوتی کرونا مثبت در استان وجود داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.