سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اتهام حمله سایبری؛

آمریکا یک تبعه روس را به ۸ سال زندان محکوم کرد

دادگاه فدرال آمریکا یک تبعه کشور روسیه را به اتهام دست داشتن در حمله سایبری به ۸ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد دادگاه فدرال این کشور «الکساندر بروکوف» تبعه کشور روسیه را به اتهام دست داشتن در حمله سایبری به ۸ سال زندان محکوم کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود مدعی شده است که این تبعه روسیه در تاریخ ۳۰ ماه اکتبر (۹ آبان) در نقشه‌ای پیچیده برای حمله سایبری به آمریکا و سرقت و انتقال غیرقانونی اطلاعات از این کشور دست داشته که تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار به آمریکا ضرر وارد کرده است.

قاضی پرونده نیز در این باره مدعی شد بروکوف که پیشتر شهروندی از کشور چک بوده، در ماه فوریه (بهمن) سال جاری میلادی در توطئه‌ای برای «تقلب بانکی و آنلاین» دست داشته است.

واشنگتن بار‌ها مدعی حملات سایبری از سوی روسیه در زمینه‌های مختلف به کشورش شده است. به طور مثال، وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته بدون ارائه هیچگونه سندی مدعی شد ۶ مامور دستگاه اطلاعاتی نظامی روسیه به جرم «حملات سایبری جهانی» متهم شناخته شدند.

بنابر ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این ۶ نفر متهم هستند به صورت خاص شبکه برق اوکراین، انتخابات سال ۲۰۱۷ فرانسه و بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ را هدف حملات سایبری قرار داده اند.

سفارت روسیه در واشنگتن نیز اتهام‌زنی آمریکا در خصوص حملات سایبری گسترده هکر‌های روسی را موضوعی در تعارض با واقعیت خواند.

یک مقام سفارت روسیه ضمن رد اتهام‌زنی واشنگتن در خصوص حملات سایبری گسترده علیه مقامات و رخداد‌های مهم جهانی، تاکید کرد روسیه قصد مشارکت در عملیات بی ثبات کننده ندارد.

در واکنش به این اتهام «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه انجام حملات سایبری از سوی کشورش را قویا رد کرد و گفت: «ما اساسا اینگونه اتهامات را رد می‌کنیم. دولت روسیه هیچگونه ارتباطی با اقدامات مخرب در اینترنت که واشنگتن در تلاش برای متهم کردن ما به انجام آن است، ندارد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.