سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی از بازارچه سراب

مسیر تشرف به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از بازارچه سراب مشهد در مراسمی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمرضا کلائی شهردار مشهد در این مراسم گفت: این پروژه در چارچوب مفهوم "حرم‌شهر" اجرایی شده است.

او افزود: امیدواریم تمامی مسیر‌های تشرف به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تکمیل شوند و حلقه‌های بعدی مسیر‌های تشرف پروژه حرم‌شهر، شامل کوچه شوکت الدوله، کوچه مخابرات و آیت‌الله طبسی نیز آماده شود و این مسیر تا میدان سعدی امتداد پیدا کند.

محمد هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شورای پنجم از ابتدای فعالیت، پروژه‌های رفت و آمد پیاده را در اولویت قرار داده و این پروژه که یکی از پروژه‌های اصلی در بافت مرکزی شهر مشهد است، با اولویت پیاده محوری اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

او افزود: یکی از تغییراتی که طی سه دهه گذشته در تعریف مواجهه شهر با تردد و حمل و نقل اتفاق افتاده، تغییر نگاه از تردد خودرو محور به پیاده محور است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه پیاده مداری گفتمانی است که امروز بدنه علمی شهرسازی بر آن صحه می‌گذارد، ادامه داد: بخش مهم‌تر این پروژه، فرهنگ‌سازی است و این مهم مهیا نمی‌شود مگر اینکه مدیریت شهری با مشارکت مردم وارد کار شود.

حسین عبدالله‌زاده شهردار منطقه هشت شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: این پروژه به منظور پیاده‌محوری و بهسازی و زیباسازی مسیر‌های منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از سال گذشته آغاز شد.

او افزود: این پروژه در پنج هزار و ۶۲۸ متر عرصه معبر با هزینه ٦٠ میلیارد ریال و به طول ۴۲۳متر اجرا شد.

اولین محله‌های مشهد محله نوغان و سراب است، محله سراب یکی از محله‌های اعیان‌نشین بوده که بیشتر بزرگان شهر ساکن این محله بودند، سراب از نظر موقعیت جغرافیایی بین محله ارگ و بالاخیابان قرار داشته است.

بازارچه سراب دارای کوچه‌های باریکی است که امروز پروژه مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی از این بازارچه مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.