سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعه دیر هنگام بیماران کرونا به مراکز درمانی کار دستشان می دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:وقت طلایی برای مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان همان هفته اول بیماری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم،محمدرضا  قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد پیشگیری کنترل و مبارزه با کرونا اظهار کرد:در حال حاضر وضعیت استان قم در خصوص بستری‌های کرونا نسبتا ثابت و یک شیب نزولی خفیف دارد.

او افزود:خوشبختانه  کاهش مرگ و میر را در قم شاهد هستیم که البته این یک وضعیت شکننده است و هر لحظه ممکن است مجدد به وضعیت قبل باز گردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد:استان قم در حال حاضر از معدود استان‌هایی است که روند ابتلا و روند مرگ و میر آن نسبت به کشور نزولی است، که باید با همکاری همه همشهریان این روند را در قم تسریع کنیم.

قدیر بیان کرد:هم‌ زمان با سردی هوا موضوع استفاده از وسایل گرمایشی وجود دارد و از این رو پنجره منازل و محل کار نیز بسته می‌شود و چرخش هوا و تهویه مناسب وجود ندارد که نگران گسترش ویروس هستیم.

او گفت:طبق نظر ستاد ملی کرونا از روز چهارشنبه در ۲۵ مرکز استان مشاغل ردیف ۳ و ۴ به مدت ۱۰ روز تعطیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد:حفاظت از افراد پرخطر به ویژه افراد مسن حائز اهمیت است چرا که این عزیزان در معرض خطر هستند و آمار مرگ و میر کرونا  در آن‌ها بالاست و باید نهایت مراقب را از آنان داشته باشیم.

او در ادامه یکی از مشکلات اساسی را مراجعه بیماران کرونا با وضعیت بدحال به بیمارستان دانست و عنوان کرد:  وقت طلایی مراجعه به بیمارستان همان هفته اول است و بیماران کرونا،مخصوصا کسانی که علامت دار  هستند باید به موقع مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.