سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۵۳۸ تن عسل در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: سالانه ۵۳۸ تن عسل در جنوب کرمان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا قائدی فر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اعلام اینکه سالانه ۵۳۸ تن عسل در جنوب کرمان برداشت می‌شود، گفت: بالغ بر ۳۰ درصد این میزان برداشت از عسل کُنار منطقه است.

او افزود: جنوب استان کرمان به دلیل تنوع آب و هوایی و دارا بودن بیش از ۸۵ گونه گیاهی یکی از خاستگاه‌های مهم برای پرورش زنبور عسل در کشور محسوب می‌شود.

قائدی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۶۶ زنبورستان در جنوب کرمان با ظرفیت ۷۴ هزار کلنی زنبورعسل فعالیت دارند، تصریح کرد: از این ۷۴ هزار کلنی زنبور عسل، ۱۰ نمونه مختلف عسل، برداشت می‌شود.

او بیان داشت: سالانه در جنوب کرمان ۵۳۸ تن عسل، ۱۱ تن موم، ۳۶۷ کیلوگرم گرده گل، ۲۳۰ کیلوگرم بره موم و ۲۶ کیلو گرم ژل رویال برداشت می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به وجود ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل در جنوب کرمان گفت: این ایستگاه به عنوان یکی از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های جنوب استان در توسعه پرورش زنبور عسل و یکی از ۸ ایستگاه موجود پرورش ملکه زنبور عسل در کشور است که در زمینه اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل در منطقه فعالیت می‌کند.

قائدی فر افزود: اتحادیه زنبورداران یکی از بازو‌های توانمند در زمینه حمایت از زنبورداران است و علاوه بر آن در بحث برگزاری دوره‌های آموزشی، تغذیه دستی و دارو نیز زنبورداران منطقه حمایت می‌شوند.

او تصریح کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی منطقه به طور معمول ۳ برداشت عسل و تعدادی از زنبورداران ۴ برداشت عسل را در سال انجام می دهند.

قائدی فر با اعلام اینکه حدود ۷۰ هزار هکتار کُنار جنگلی در جنوب استان کرمان وجود دارد که بالغ بر ۳۰ درصد عسل منطقه از عسل کنار است، گفت: عسل کُنار به عنوان یک آنتی بیوتیک بسیار قوی، ضد درد و تب و همچنین مفید برای دستگاه گوارش، التیام زخم ها و کم خونی به شمار می رود.

او افزود: عسل کُنار جنوب کرمان از لحاظ کیفیت جزو بهترین عسل‌های کُنار کشور است و به همین لحاظ این عسل متقاضیان بسیار زیادی از سراسر کشور دارد.

انتهای پیام/ب

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.