سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد تاسیسات گردشگری در قالب طرح‌های جهش تولید در خلخال

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال گفت: در قالب طرح‌های جهش تولید تاسیسات گردشگری در بخش شاهرود خلخال ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی درویشی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال در جلسه بررسی طرح‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش شاهرود خلخال گفت: به منظور تجربه زندگی روستایی و فروش محصولات محلی بدون واسطه به گردشگران در قالب طرح‌های جهش تولید تاسیسات گردشگری در بخش شاهرود خلخال ایجاد می‌شود.

او اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن روستا‌های بخش شاهرود در کنار مسیر‌های گردشگری ماجولان ماسوله و ماسال گیلوان و کلور درام، ایجاد تاسیسات گردشگری در این بخش ضروری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال افزود: ایجاد این تاسیسات به منظور تجربه زندگی روستایی و فروش محصولات محلی بدون واسطه به گردشگران در قالب طرح‌های جهش تولید در اولویت قرار گرفته و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

درویشی از حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه خبر داد و گفت: براساس تمهیدات اتخاذشده سرمایه‌گذاران واجد شرایط بومی منطقه که توان و اهلیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارند توسط دهیاران شناسایی و معرفی می‌شوند تا زمینه برای سرمایه‌گذاری این افراد در شهرستان فراهم شود.

او از تسریع در واگذاری مجوز بومگردی به خانه‌های مستعد در منطقه خبر داد و افزود: توسعه بومگردی در روستا‌های شهرستان از برنامه‌های مهم بوده و در این زمینه همکاری لازم با علاقمندان به این حوزه انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال حفاظت از میراث‌فرهنگی را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: براساس توافقات انجام شده در زمینه فرهنگسازی و کمک به حراست از میراث‌فرهنگی منطقه در روستا‌ها با مدیریت دهیاران اقدام خواهد شد.

درویشی با تاکید بر احیای صنایع‌دستی فراموش شده منطقه همچون شال‌بافی و بافتنی‌های سنتی دستی بیان کرد: مقرر شد با شناسایی اساتید نسبت به آموزش در روستا‌ها با مدیریت دهیاران اقدام شده و سپس این افراد برای اخذ کارت شناسایی صنعتگری معرفی شوند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.