سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: در حال حاضر ۲۰ روستای مستعد بوم‌گردی در شهرستان کوثر شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: در حال حاضر ۲۰ روستای مستعد بوم‌گردی در شهرستان کوثر شناسایی شده که با توسعه واحد‌های بوم‌گردی در این روستا‌ها زمینه برای رونق گردشگری روستایی فراهم می‌شود.

او افزود: با توجه به افزایش رغبت و علاقمندی گردشگران و مسافران به اقامتگاه‌های بوم‌گردی، توسعه و حمایت از این نوع اقامتگاه‌ها جزو برنامه‌های اصلی ما است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر ادامه داد: ایجاد درآمد پایدار، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه اهالی و حتی مهاجرت معکوس، معرفی و شناساندن آداب و رسوم محلی از جمله مزایای این نوع از اقامتگاه‌هاست.

شهبازی بیان کرد: نزدیک ۲۰ روستای مستعد بوم‌گردی تاکنون شناسایی شده است که با برپایی جلسات و بازید از روستا‌ها و دیدار با اهالی و دهیاران نقش این نوع از اقامتگاه‌ها در توسعه روستایی تبیین می‌شود.

او گفت: با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان امیدواریم به توسعه کمی و کیفی مناسبی در این زمینه دست یافته و گردشگران بیشتری را جذب شهرستان کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر عنوان کرد: در حال حاضر سه واحد بوم‌گردی در شهرستان در حال بهره‌برداری بوده و چهار واحد هم در حال طی مراحل مختلف ساخت است که با راه‌اندازی آن‌ها و پذیرش مسافر در این واحد‌های اقامتی می‌توانیم شاهد رونق گردشگری در روستا‌های شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.