سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با سفر کردن، کرونا را به این طرف و آن طرف سوغات نبرید

آمار بالای مبتلایان و شماربالای بستری‌ها رقم نگران کننده فوتی‌ها نشان از روز‌های خوب نمی دهد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، از گذشته رسم ما ایرانی‌ها بر این بوده که هر کسی سفر می‌رفت تحفه‌ای می‌برد و می‌آورد، اما این روز‌ها تفحه‌ای که می‌بریم یا می‌آوریم ویروس کرونا است.

باید سفر‌های غیرضرور و برنامه‌های تفریحی حتی همین روستا‌های اطراف شهر تعطیل شود تا هر چه زودتر زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم.

در پلیس راه بیرجند دیدیم علی رغم توصیه‌های بهداشتی برای درخانه ماندن و به حداقل رساندن رفت و آمد‌ها همشهریان زیادی در حال بازگشت  آخرهفته از روستا به بیرجند هستند.

شهروندی  می گفت : از روستا برمیگردم و چون  روستا هوای سالم تری دارد و بچه‌ها یکسره در خانه به سر میبرند آنها را بردیم تا هوایی تازه‌ای استفاده کنند.

دیگری می گفت : از زاهدان آمدیم ماسک و همه لوازم بهداشتی را همراه داریم ، نزدیک به کسی نمی شوم و به طور کامل رعایت می کنیم .

روستاییان می گفتند به دام‌های خود سرمی زنیم و نمی توانیم آنها را به حال خود رها کنیم


بیشتر بخوانید


عادی شدن کرونا از جلسات طولانی و شلوغ ادارات تا رفت و آمد‌های روزانه و تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و رفتن به سفر حتی به روستا همه عوامل بزرگی برای احوال ناخوش این روز‌های ماست.

آمار بالای مبتلایان و شمار بالای بستری‌ها در بیمارستان نگران کننده است بیمارستان ولی عصر بیرجند و بیمارستان رازی بیرجند هم ۲ طبقه اش پر از بیماران کرونایی شده است.

هرچند دوری از دیدار عزیزان و دوستان سخت و تحملش دشوار است، اما برای شکست کرونا چاره‌ای جز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.