سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه خاورشناسی تاشکند

تفاهم نامۀ همکاری علمی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی خاورشناسی تاشکند به امضای روسای این دو دانشگاه رسید.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی خاورشناسی تاشکند به صورت مجازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند که آن نخستین تفاهم نامۀ همکاری دو دانشگاه برای همکاری علمی با همتایان خود در ایران و ازبکستان است.

در ابتدای این نشست روسای دو دانشگاه ضمن معرفی دانشگاه‌های تحت مدیریت خود، پیشنهاد‌هایی در زمینۀ گسترش مطالعات ایران شناسی در دانشگاه خاورشناسی ازبکستان و مطالعات آسیای مرکزی با تاکید بر پیوند‌های تاریخی و تمدنی میان ایران و ازبکستان مطرح کردند.

در ادامۀ این نشست برخط که نمایندۀ سفارت ایران در ازبکستان هم در آن حضور داشت، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: استادان دانشگاه دولتی خاورشناسی تاشکند در مدرسۀ تابستانی آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۹۸ به صورت حضوری و در سال ۹۹ به صورت برخط حضور فعالی داشته‌اند.

او در ادامه تاکید کرد: همکاری‌های دو دانشگاه می‌تواند در زمینۀ آموزشی، پژوهشی و برنامه‌های مشترک بین المللی گسترش یابد.

راه اندازی دوره‌های آموزشی مشترک در زمینۀ مطالعات زبان ازبکی و زبان فارسی و انجام پروژه‌های مشترک در زمینۀ روابط تاریخی و فرهنگی میان ایران و ازبکستان، برگزاری نشست‌های مجازی گفتگو‌های علمی میان استادان ایرانی و ازبکستانی از جمله موضوع‌های مورد توافق دو رئیس دانشگاه بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.