سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برخی از مفهوم «برائت از دشمنان» سوء استفاده می کنند

حجت الاسلام و المسلمین نمازی گفت: کسانی که از هفته وحدت به عنوان هفته برائت یاد می‌کنند، ناقص العقل هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه عده‌ای هستند که با بی بصیرتی و درک نکردن شرایط، همه چیز را بر هم می‌زنند. علاوه بر کسانی که برای تفرقه انداختن میان یک جامعه، مدت‌ها برنامه ریزی می‌کنند و با تمام وجود این کار را انجام می‌دهند، عده‌ای هستند که بدون توجه به مصلحت جامعه و درک درست وقایع جهان، کار‌هایی می‌کنند که خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورد.

عده‌ای به جای هفته وحدت، هفته برائت درست می‌کنند و در آتش اختلاف و تفرقه، هیزم می‌ریزند؛ این درحالی است که رسول مکرم الاسلام (ص) در طول زندگی شریفشان همواره به اتحاد مسلمانان و یک دست شدن جامعه اسلامی برای مقابله قدرتمندانه علیه دشمن اصلی، تاکید می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نمازی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی درباره میلاد رسول اکرم (ص) به خبرنگار ما گفت: هفته مبارک وحدت اسلامی نشانه اقتدار و همدلی جامعه اسلامی است. بنا بر نقل علمای اهل سنت، پیامبر خدا (ص) روز ۱۲ ربیع متولد شده اند.  البته برخی از علمای شیعه نیز ۱۲ ربیع را روز ولادت خاتم الانبیاء (ص) دانستند. آنچه که بیشتر علمای شیعه بر آن اتفاق نظر دارند، این است که میلاد رسول خدا (ص) در ۱۷ ربیع الاول اتفاق افتاده است.

وی درباره چگونگی شکل گیری هفته وحدت اظهار کرد: از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) این بود که از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را هفته وحدت نامیدند. حضرت امام (ره) این کار را کردند تا همه بدانیم شیعه و سنی یک دشمن مشترک دارد؛ دشمنی که نه دین را قبول دارد، نه قرآن و نه پیامبر را؛ دشمنی که اگر بر ما مسلط شود، به هیچ یک از ما رحم نخواهد کرد. برای این دشمن شیعه و سنی فرقی نمی‌کند. برای این دشمن دین داری، متدین و خدا پرست بودن اهمیت دارد. دشمنان اسلام با دین داری مشکل دارند؛ بنابراین دین، عقل، عرف، قانون و اخلاق حکم می‌کند که در برابر دشمن مشترک، متحد باشیم.


بیشتر بخوانید

چرا مسلمانان باید متحد باشند؟


این کارشناس مذهبی ادامه داد: باید هفته وحدت را گرامی بداریم و به کلام رسول خدا (ص) عمل کنیم. ایشان فرمودند « إِسمَعوُا وَ أَطیعوُا لُِمَن وَلاه الله الأمر، فَإنّهُ نِظامُ الإسلام کلامِ ولی امرتان را بشنوید و اطاعت کنید». باید به حرف، ولی توجه و از وی اطاعت کنید. در نتیجه زیر پرچم اسلام، نظام و حکومت پیدا می‌کنید و می‌توانید دسیسه‌های دشمن مشترک را از میان بردارید.

حجت الاسلام و المسلمین نمازی درباره بی بصیرتی عده‌ای در حفظ وحدت جامعه اسلامی اظهار کرد: برخی که ناقص العقل هستند از هفته وحدت با عنوان هفته برائت یاد می‌کنند. اشکال اصلی چنین افرادی این است که دشمن را نشناخته اند؛ این‌ها نمی‌دانند دوست و دشمن کیست. در مقابل استراتژی عقل محور امام خمینی (ره) موضوع برائت شکل گرفته است.

وی در پایان اضافه کرد: هفته برائت یعنی چه؟ برائت از چه کسی؟ شما دشمن را بشناسید و از او برائت بجویید. مقام معظم رهبری می‌فرمایند «یکی از نکات مهم دشمن شناسی است». یعنی باید بدانیم کی، کجا، به چه کسی، چقدر، چه بگوییم. باید ملتفت باشیم که دشمن اصلی کیست و چگونه باید با آن برخورد کرد. راه اصلی مقابل با دشمن اسلام، اتحاد مسلمانان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
همه قانون ها در ایران بنحوی سواستفاده میشود توسط دولتی ها