سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردش های مالی بالا در حراج‌های دوره‌ای اسب کرد/ بی میلی پرورش دهندگان به راه اندازی بانک اسپرم

عضو هیات علمی دانشگاه رازی گفت: اسب کرد را می‌توانیم به عنوان یکی از شناسنامه‌های تاریخی کرمانشاه در جهان ثبت و معرفی کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالمحمدی راهبر ایجاد زنجیره ارزش اسب کرد و عضو هیات علمی دانشگاه رازی که کار طراحی زنجیره ارزشی اسب کرد را به همراه تیم زیرمجموعه خود بر عهده دارد با بیان اینکه طرح عملیاتی برای توسعه صنعت اسب کرد طراحی و نهایی شده است، گفت : در این زنجیره بخش‌های مختلفی همچون، تولید و پرورش، فروش، بازاریابی و خدمات جانبی دیده شده است.

او توانمندسازی افراد را یکی از اولویت‌های ایجاد زنجیره دانست و گفت : براساس هماهنگی‌های انجام شده با فنی حرفه ای، دانشگاه رازی و هیات سوارکاری به زودی کلاس‌های مهارت آموزی در زیرشاخه‌های مختلف صنعت اسب، برپا خواهد شد.

عبدالمحمدی با بیان اینکه تهیه لوازم سوارکاری به عنوان یکی از صنایع وابسته به پرورش اسب مورد حمایت قرار می‌گیرد، افزود: توسعه کارگاه‌های تهیه و توزیع تجهیزات سوارکاری با کمک تسهیلات مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: تاکنون چندین نفر به منظور دریافت تسهیلات و راه اندازی کارگاه درخواست‌های خود را ارایه کرده‌اند که پس از تکمیل شدن تحقیقات روند پرداخت تسهیلات و احداث کارگاه‌ها آغاز می‌شود.

براساس اعلام راهبر زنجیره ارزش اسب کرد در کرمانشاه تاکنون یک سرمایه گذار عمده برای خرید تجهیزات تولیدی کارگاه‌های کوچک و فروش آن‌ها اعلام آمادگی کرده است و کار آموزش به تولیدکنندگان خرد را نیز بر عهده می‌گیرد.

عبدالمحمدی با اشاره به اینکه تولید و پرورش اسب کرد در کرمانشاه قابل توجه است، گفت: به منظور بازاریابی و فروش بهتر اسب‌های کرد، حراج‌های دوره‌ای برپا می‌کنیم که تاثیر بسزایی در رونق بازار اسب دارد.

او ادامه داد: آخرین حراجی که برای فروش اسب کرد در کرمانشاه برگزار شد، ۷۰۰ میلیون تومان گردش مالی در پی داشت.

راهبر افزود: زنجیره ارزشی اسب کرد یکی از راه‌کار‌های طراحی شده برای حفظ خلوص نژاد اسب کرد، راه اندازی بانک اسپرم برای حفظ اسپرم اسب‌های اصیل است.

عبدالمحمدی با بیان اینکه برنامه راه اندازی بانک اسپرم اسب در استان چندان مورد توجه پرورش دهندگان قرار نمی‌گیرد، گفت: در استانداری برنامه‌های لازم برای راه اندازی بانک اسپرم و مشارکت با بخش خصوصی در این زمینه انجام شده است، اما پرورش دهندگان تاکنون از این موضوع استقبالی نکرده‌اند.

او افزود: به دنبال آن هستیم تا با اقدامات فرهنگی صاحبان اسب‌های خالص بالا را مجاب به استفاده از بانک اسپرم کنیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.