سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام مطرح کرد؛

اعتیاد، منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی

سرهنگ یاسمی گفت: اعتیاد به مواد مخدر سر منشاء بسیاری از آسیب¬‌های اجتماعی و تخطی از هنجار‌های جامعه است.

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: آگاهسازی عمومی، خانواده‌ها و جوانان از پیامد‌های شوم مواد مخدر مهمترین و اولین اقدام در پیشگیری از بلای خانمانسوز اعتیاد است.

او با اشاره به اینکه، مبارزه جدی با سوداگران مرگ یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس برای پیشگیری از اعتیاد است، افزود: اعتیاد یک بیماری است، وبرای درمان آن نیاز به مشارکت همگان است و در این زمینه اقدامات فرهنگی و اجتماعی نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

معاون اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر را سر منشاء بسیاری از آسیب های و جرائم در جامعه دانست و اضافه کرد:نقش خانواده، گروه همسالان، آموزش¬‌های همگانی، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری ازگرایش افراد به مواد مخدر مهم و حائز اهمیت است.

سرهنگ یاسمی، بیان کرد: معضلات اجتماعی نظیر، طلاق از ثمره همین اعتیاد سرچشمه می‌گیرد و برای پیشگیری از آن بایستی خانواده‌ها از آگاهی کامل برخوردار شوند.

او ادامه داد: بهترین راه حل جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه پیشگیری است و کارشناسان باید با ساخت برنامه‌های آموزشی و فرهنگی جامعه را از عوارض و اثرات مخرب مصرف این مواد افیونی آگاه سازند.

این مقام انتظامی، عنوان کرد: ازمهمترین تهدیدات علیه نوجوانان وجوانان، تحریکات افراد ناباب است که با بازی گرفتن احساسات جوانان، آنان را درمعرض مصرف مواد مخدر قرارمی دهند.

او، با بیان اینکه اقدامات سلبی و برخورد انتظامی در حوزه مقابله با مواد مخدر کافی نیست، اعلام کرد: خانواده‌ها با مراقبت و کنترل کردن فرزندان خود، زمینه کاهش اعتیاد به مواد مخدر را در بین جوانان فراهم کنند.

معاون اجتماعی، اظهار کرد: ازمهمترین تهدیدات علیه نوجوانان وجوانان، تحریکات افراد ناباب است که با بازی گرفتن احساسات جوانان، آنان را درمعرض مصرف مواد مخدر قرارمی دهند.

سرهنگ یاسمی، ضرورت افزایش کنترل‌ها و نظارت‌های اجتماعی در مسیر پیشگیری از اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت «نه» گفتن می‌تواند عاملی تعیین کننده در عدم گرایش افراد به سمت معضل اعتیاد باشد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
بیکاری منشا تمام آسیب ها و انحرافات اجتماعی